reklama - zainteresowany?

Nowe media w PRL - Onepress

Nowe media w PRL
ebook
Autor: Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
ISBN: 978-83-8142-948-1
stron: 242, Format: ebook
Data wydania: 2020-08-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 22,45 zł

Dodaj do koszyka Nowe media w PRL

Tagi: Marketing

Polska Rzeczpospolita Ludowa niosÅ‚a na swoich sztandarach hasÅ‚a postÄ™pu. Czy udaÅ‚o siÄ™ je realizować w czasach niespotykanego wczeÅ›niej rozwoju technik komunikacyjnych i narodzin nowych mediów, gdy polska gospodarka tonęła w kryzysie, a ustrój polityczny chyliÅ‚ siÄ™ ku upadkowi?

Autorzy opisujÄ… wczesnÄ… historiÄ™ kulturowÄ… magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej w Polsce. Przedmiotem ich zainteresowania jest nie tylko technika, lecz przede wszystkim jej miejsce w spoÅ‚eczeÅ„stwie i zmiany, które przyniosÅ‚a. PrzedstawiajÄ… dziaÅ‚ania instytucji paÅ„stwowych, inicjatywy spoÅ‚eczne, samotnych pomysÅ‚odawców oraz organizatorów – wszystko, co stworzyÅ‚o znany dzisiaj Å›wiat mediów.

*

Książka wpisuje siÄ™ w przestrzeÅ„ pomiÄ™dzy publikacjami popularyzatorskimi a akademickimi, zachowujÄ…c atuty obu tych form. Nie bez znaczenia jest budowa wielowÄ…tkowej opowieÅ›ci o PRL – opowieÅ›ci, w której spotkać siÄ™ mogÄ… prywatny importer sprzÄ™tu, pracownik SzkoÅ‚y Filmowej i znany piÅ‚karz, ale też budowanie tej opowieÅ›ci przez pryzmat nowych technologii i ich wernakularnych użyć, bÄ™dÄ…cych coraz częściej obszarem swoistej pokoleniowej nostalgii. Autorzy do tej nostalgii po części siÄ™ odwoÅ‚ujÄ…, ale zarazem dokonujÄ… jej krytycznej korekty.

Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Filiciaka

Dodaj do koszyka Nowe media w PRL

Spis treści

Dodaj do koszyka Nowe media w PRL

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.