reklama - zainteresowany?

Nowe media, technologie i trendy w edukacji - Onepress

Nowe media, technologie i trendy w edukacji
ebook
Autor: Frania Monika
ISBN: 978-83-809-5383-3
stron: 158, Format: ebook
Data wydania: 2018-05-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 25,61 zł

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Tagi: Marketing

Czy edukacja – jej istota, cele, proces – wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteÅ›my Å›wiadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwaÅ‚townych zmianach rewolucyjnych? Czy, myÅ›lÄ…c o edukacji, trzeba pójść za gÅ‚osami, że system wymaga zrównania z ziemiÄ… i wybudowania wszystkiego na nowo, albo za tymi, że trzeba trwać przy tradycyjnym modelu, bo tylko on jest naprawdÄ™ wartoÅ›ciowy?


Publikacja Moniki Frani nie stanowi zbioru kompletnych odpowiedzi na powyżej sformuÅ‚owane pytania. Jest ona raczej wynikiem zatrzymania siÄ™ w dzisiejszym, szybko pÄ™dzÄ…cym Å›wiecie oraz próbÄ… spojrzenia na trendy i zjawiska dotyczÄ…ce edukacji i szeroko rozumianych mediów i technologii w poÅ‚owie drugiej dekady XXI wieku. Dynamika zjawisk w opisywanym obszarze jest tak duża, że eksploracje w tej problematyce sÄ… potrzebne caÅ‚y czas.

Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera siÄ™ na wynikach kilkuletnich badaÅ„ i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. ZostaÅ‚a przygotowana z myÅ›lÄ… zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna siÄ™ od rozważaÅ„ na temat zachodzÄ…cych zmian, ich potrzebie i przesÅ‚ankach do nich prowadzÄ…cych, a dotyczÄ…cych instytucji szkoÅ‚y, wspóÅ‚czesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. OdnoszÄ… siÄ™ one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Choć wiele treÅ›ci w niniejszej książce dotyczy mediów, samo pojÄ™cie jest bardzo szerokie, a czasem niejednoznaczne. Media sÄ… dzisiaj wciąż definiowane na nowo w odniesieniu do pÅ‚ynnych kontekstów. WspóÅ‚czeÅ›nie żyjÄ…ca jednostka funkcjonuje w Å›wiecie nowych mediów. Jako osoba uczÄ…ca siÄ™ może korzystać z wielu narzÄ™dzi, które pojawiÅ‚y siÄ™ w ostatnich latach, takich jak: blogi, edublogi, webinaria, masowe otwarte kursy online (MOOC), filmy instruktażowe i tutoriale internetowe, gadżety wearable technology, drony, drukarki 3D itd. Rzeczywistość edukacyjna może być wzbogacona tÄ… wirtualnÄ… (VR) i rozszerzonÄ… (AR), które mogÄ… wspóÅ‚grać w narracji transmedialnej.

Coraz częściej opisuje siÄ™ i stosuje w praktyce ideÄ™ Bring Your Own Device, edurozrywkÄ™ i grywalizacjÄ™, a także social media w uczeniu siÄ™ kolaboracyjnym i mobilnym. Futurystycznym pomysÅ‚em przestaje być chociażby nauczanie z udziaÅ‚em robotów. PoszukujÄ…c nowych Å›cieżek dla nowoczesnej edukacji, coraz bardziej widoczna staje siÄ™ potrzeba znalezienia nowych metod prowadzenia lekcji, edukacji formalnej i nieformalnej. E learning, m-learning czy blended learning to tylko niektóre propozycje. W kontekÅ›cie wyrównywania szans edukacyjnych znaczÄ…cÄ… rolÄ™ może odegrać otwarte i wolne ksztaÅ‚cenie. NarzÄ™dzia technologiczne i media wpierajÄ… i modyfikujÄ… dobrze znane metody, czego przykÅ‚adem mogÄ… być time-spaced learning czy e-tutoring i e-coaching.

InteresujÄ…co przedstawiajÄ… siÄ™ wyniki badaÅ„ wÅ‚asnych autorki, które zaprojektowane zostaÅ‚y w ten sposób, aby wpisywaÅ‚y siÄ™ w zasady mobilnej edukacji hybrydowej. Czytelnik znajdzie tam opis procedury metodologicznej oraz praktycznej póÅ‚rocznego cyklu zajęć tradycyjnych w stacjonarnym laboratorium, wspomaganych komplementarnie przez użytkowanie aplikacji mobilnej, sÅ‚użącej powtórkom materiaÅ‚u i przyswajaniu informacji.

PublikacjÄ™ zamyka wizja edukatora przyszÅ‚oÅ›ci oraz edukacji medialno-cyfrowej – aspektów dotykajÄ…cych obecnych oraz tworzÄ…cych siÄ™ potrzeb i wzywaÅ„. Autorka ma nadziejÄ™, że lektura książki zainspiruje Czytelników do poszukiwania wÅ‚asnej Å›cieżki edukacyjnej w Å›wiecie nowych mediów i technologii.

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Spis treści

Nowe media, technologie i trendy w edukacji eBook -- spis treści

Od autorki           

1.    Edukacja w kryzysie czy rozkwicie?       

2.    Edukacja jutra a kontekst behawiorystyczny, konstruktywistyczny, kognitywistyczny i konektywistyczny 

3.    „Media” – pojÄ™cie definiowane wciąż od nowa 

4.    Nowe narzÄ™dzia i przestrzenie w edukacji 


4.1.    Blogi, edublogi, mikroblogi i vlogi  
4.2.    Webinarium – internetowe seminarium 
4.3.    Massive Open Online Courses (MOOC) – masowe otwarte kursy online
4.4.    Filmy instruktażowe, samouczki, tutoriale internetowe    
4.5.    Narracja transmedialna i gry alternatywnej rzeczywistoÅ›ci 
4.6.    Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona  
4.7.    Gadżety typu wearable technology, drony, drukarki 3D 
4.8.    Open Badges, Learning Analytics, Collaborative Assessment – odznaki, analiza danych i ocena we wspóÅ‚pracy

5. Nowe trendy, metody i zjawiska w edukacji spoÅ‚eczeÅ„stwa zmediatyzowanego 


5.1.    Idea Bring Your Own Device (BYOD) – „PrzynieÅ› wÅ‚asny sprzÄ™t do szkoÅ‚y!”  
5.2.    Edutainment i gamification – edurozrywka i grywalizacja 
5.3.    Uczenie siÄ™ w Second Life – przykÅ‚ad edukacji w wirtualnym Å›wiecie 
5.4.    Social media – media spoÅ‚eczne czy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe? 
5.5.    Roboty w dydaktyce  


6.    Ku nowym modelom czy redefinicji starych?


6.1.    Flipped classroom, Jigsaw i LdL jako metody prowadzenia lekcji – odwrócona klasa, klasa-ukÅ‚adanka
i uczenie siÄ™ poprzez nauczanie
6.2.    E-learning – edukacja na odlegÅ‚ość z wykorzystaniem internetu i urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych
6.3.    M-learning – krok w kierunku mobilnoÅ›ci 
6.4.    Blended learning – edukacja komplementarna, hybrydowa, mieszana
6.5.    Neurodydaktyka i brain-based learning – wykorzystanie wiedzy o prawidÅ‚owoÅ›ciach funkcjonowania mózgu
6.6.    E-tutoring i e-coaching – nowe oblicza samorozwoju i samodoskonalenia siÄ™ pod okiem nowoczesnego edukatora  
6.7.    Metody time-spaced learning i spaced repetition wspomagane komputerowo – uczenie siÄ™ interwaÅ‚owe
i planowe powtarzanie 
6.8.    Open education – edukacja otwarta: zasoby i wolne licencje  

7.    Metodologiczne ramy badaÅ„ wÅ‚asnych 

8.    Wyniki badaÅ„ wÅ‚asnych  


8.1.    Korzystanie z aplikacji mobilnej a efekty zapamiÄ™tywania informacji  
8.2.    Korzystanie z aplikacji mobilnej a efekty ksztaÅ‚cenia w zakresie wiedzy 
8.3.    Skuteczność i przydatność aplikacji mobilnej w opinii użytkowników 
8.4.    KsztaÅ‚cenie hybrydowe i edukacja mobilna w opinii studentów w dÅ‚uższej perspektywie czasu 
8.5.    Przydatność edukacji hybrydowej i mobilnej w pracy przyszÅ‚ych nauczycieli 

9.    Wnioski z badaÅ„ wÅ‚asnych i dalsze implikacje


10.    Wizja edukatora w cywilizacji technologicznej i rozwój edukacji medialno-cyfrowej – potrzeba, realizacja, zmiana

Bibliografia 

PodziÄ™kowania  

 

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.