reklama - zainteresowany?

Nowe media, technologie i trendy w edukacji - Onepress

Nowe media, technologie i trendy w edukacji
ebook
Autor: Frania Monika
ISBN: 978-83-809-5383-3
stron: 158, Format: ebook
Data wydania: 2018-05-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 25,61 zł

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Tagi: Marketing

Czy edukacja – jej istota, cele, proces – wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteÅ›my Å›wiadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwaÅ‚townych zmianach rewolucyjnych? Czy, myÅ›lÄ…c o edukacji, trzeba pójść za gÅ‚osami, że system wymaga zrównania z ziemiÄ… i wybudowania wszystkiego na nowo, albo za tymi, że trzeba trwać przy tradycyjnym modelu, bo tylko on jest naprawdÄ™ wartoÅ›ciowy?


Publikacja Moniki Frani nie stanowi zbioru kompletnych odpowiedzi na powyżej sformuÅ‚owane pytania. Jest ona raczej wynikiem zatrzymania siÄ™ w dzisiejszym, szybko pÄ™dzÄ…cym Å›wiecie oraz próbÄ… spojrzenia na trendy i zjawiska dotyczÄ…ce edukacji i szeroko rozumianych mediów i technologii w poÅ‚owie drugiej dekady XXI wieku. Dynamika zjawisk w opisywanym obszarze jest tak duża, że eksploracje w tej problematyce sÄ… potrzebne caÅ‚y czas.

Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera siÄ™ na wynikach kilkuletnich badaÅ„ i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. ZostaÅ‚a przygotowana z myÅ›lÄ… zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna siÄ™ od rozważaÅ„ na temat zachodzÄ…cych zmian, ich potrzebie i przesÅ‚ankach do nich prowadzÄ…cych, a dotyczÄ…cych instytucji szkoÅ‚y, wspóÅ‚czesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. OdnoszÄ… siÄ™ one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Choć wiele treÅ›ci w niniejszej książce dotyczy mediów, samo pojÄ™cie jest bardzo szerokie, a czasem niejednoznaczne. Media sÄ… dzisiaj wciąż definiowane na nowo w odniesieniu do pÅ‚ynnych kontekstów. WspóÅ‚czeÅ›nie żyjÄ…ca jednostka funkcjonuje w Å›wiecie nowych mediów. Jako osoba uczÄ…ca siÄ™ może korzystać z wielu narzÄ™dzi, które pojawiÅ‚y siÄ™ w ostatnich latach, takich jak: blogi, edublogi, webinaria, masowe otwarte kursy online (MOOC), filmy instruktażowe i tutoriale internetowe, gadżety wearable technology, drony, drukarki 3D itd. Rzeczywistość edukacyjna może być wzbogacona tÄ… wirtualnÄ… (VR) i rozszerzonÄ… (AR), które mogÄ… wspóÅ‚grać w narracji transmedialnej.

Coraz częściej opisuje siÄ™ i stosuje w praktyce ideÄ™ Bring Your Own Device, edurozrywkÄ™ i grywalizacjÄ™, a także social media w uczeniu siÄ™ kolaboracyjnym i mobilnym. Futurystycznym pomysÅ‚em przestaje być chociażby nauczanie z udziaÅ‚em robotów. PoszukujÄ…c nowych Å›cieżek dla nowoczesnej edukacji, coraz bardziej widoczna staje siÄ™ potrzeba znalezienia nowych metod prowadzenia lekcji, edukacji formalnej i nieformalnej. E learning, m-learning czy blended learning to tylko niektóre propozycje. W kontekÅ›cie wyrównywania szans edukacyjnych znaczÄ…cÄ… rolÄ™ może odegrać otwarte i wolne ksztaÅ‚cenie. NarzÄ™dzia technologiczne i media wpierajÄ… i modyfikujÄ… dobrze znane metody, czego przykÅ‚adem mogÄ… być time-spaced learning czy e-tutoring i e-coaching.

InteresujÄ…co przedstawiajÄ… siÄ™ wyniki badaÅ„ wÅ‚asnych autorki, które zaprojektowane zostaÅ‚y w ten sposób, aby wpisywaÅ‚y siÄ™ w zasady mobilnej edukacji hybrydowej. Czytelnik znajdzie tam opis procedury metodologicznej oraz praktycznej póÅ‚rocznego cyklu zajęć tradycyjnych w stacjonarnym laboratorium, wspomaganych komplementarnie przez użytkowanie aplikacji mobilnej, sÅ‚użącej powtórkom materiaÅ‚u i przyswajaniu informacji.

PublikacjÄ™ zamyka wizja edukatora przyszÅ‚oÅ›ci oraz edukacji medialno-cyfrowej – aspektów dotykajÄ…cych obecnych oraz tworzÄ…cych siÄ™ potrzeb i wzywaÅ„. Autorka ma nadziejÄ™, że lektura książki zainspiruje Czytelników do poszukiwania wÅ‚asnej Å›cieżki edukacyjnej w Å›wiecie nowych mediów i technologii.

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

 

Osoby które kupowały "Nowe media, technologie i trendy w edukacji", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Spis treści

Dodaj do koszyka Nowe media, technologie i trendy w edukacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.