Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy. Czynniki doskonalenia i integracja mi - Onepress
ISBN: 978-83-8220-979-2
stron: 164, Format: ebook
Data wydania: 2022-12-30
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,21 zł (poprzednio: 24,66 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)
Osoby które kupowały "Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy. Czynniki doskonalenia i integracja mi", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy. Czynniki doskonalenia i integracja międzynarodowa eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1
Kultura organizacyjna/korporacyjna – pojÄ™cia, wymiary, zwiÄ…zek z zarzÄ…dzaniem 11
Podstawowe pojęcia 11
Wymiary kultury organizacyjnej/korporacyjnej 13
Próba ustalenia (okreÅ›lenia) zwiÄ…zku pomiÄ™dzy kulturÄ… organizacyjnÄ…/korporacyjnÄ… a zarzÄ…dzaniem 20
Kulturowe i strukturalne przekształcenie przedsiębiorstwa 24
Ważność (istotność) kultury organizacyjnej/korporacyjnej w przedsiębiorstwie 26
Wpływ kultury organizacyjnej/korporacyjnej na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa 33
Środowisko wewnętrzne i socjokulturowe przedsiębiorstwa 36
Rozdział 2
Istota pojÄ™cia narodowych kultur biznesu oraz analiza porównawcza narodowych kultur biznesu Polski i Ukrainy 39
Narodowe kultury biznesu: metodologiczne podstawy badań, czynniki kształtowania kultur organizacyjnych/korporacyjnych i ich skład 39
Metodologia badań krajowych kultur biznesowych i organizacyjnych/korporacyjnych 49
Narzędzia do analizy ilościowej i oceny narodowych kultur biznesowych i kultur organizacyjnych/korporacyjnych 56
Rozdział 3
Kultury biznesowe Polski i Ukrainy – wyniki badaÅ„ 61
NarzÄ™dzia do analizy i oceny narodowych kultur biznesowych i organizacyjnych/korporacyjnych – charakterystyka 61
Charakterystyka respondentów i uzasadnienie doboru próby 70
Analiza porównawcza organizacyjnych/korporacyjnych kultur Polski i Ukrainy 74
Analiza porównawcza narodowych kultur biznesowych Polski i Ukrainy 84
Rozdział 4
Doskonalenie kultur organizacyjnych/korporacyjnych przedsiębiorstw Polski i Ukrainy 95
Zarządzanie międzykulturowe 95
Wymagania stawiane wspóÅ‚czesnym „miÄ™dzykulturowym” menedżerom 101
PrzedsiÄ™biorczość menedżerów a funkcjonowanie wspóÅ‚czesnych firm 113
Geneza przedsiębiorczości w Polsce i w Ukrainie 119
Analiza porównawcza „profili przedsiÄ™biorców” w Polsce i w Ukrainie 123
Wizerunek firm polskich i ukraińskich a ich internacjonalizacja 135
Zakończenie 147
Bibliografia 149
Załączniki 155
Spis rysunków 163
Spis tabel 164