Miejsca wspólne, miejsca osobne, imiona sporu. Szkice z pogranicza literatury i publicystyki na Górnym Śląsku - Onepress

ISBN: 978-83-226-3295-6
stron: 188, Format: ebook
Data wydania: 2018-10-03
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,80 zł (poprzednio: 20,74 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,94 zł)
Miejsca wspólne, miejsca osobne, imiona sporu – tytuÅ‚ publikacji wskazuje na gÅ‚ówne zwiÄ…zki zarówno pomiÄ™dzy częściami zbioru, jak i poszczególnymi tekstami. Owe, różnego rodzaju, powinowactwa – także obecne w tekstach „miejsca wspólne” (locci communes), objawiajÄ… siÄ™ peÅ‚niej w odniesieniu do konkretnej przestrzeni geograficznej. Wszyscy twórcy, o których traktuje Autor, sÄ… bowiem – na różne sposoby – zwiÄ…zani z Górnym ÅšlÄ…skiem.
Prezentowana książka jest zbiorem szkiców oraz miniatur krytycznych. Część pierwsza teksty na temat poezji autorów różnych generacji – Wilhelma Szewczyka, Jana PierzchaÅ‚y, StanisÅ‚awa Krawczyka, Andrzeja Szuby, Tadeusza SÅ‚awka oraz Jerzego Suchanka. OsiÄ… kolejnej części jest publicystyka, a niektórzy bohaterowie części poprzedniej, Wilhelm Szewczyk oraz StanisÅ‚aw Krawczyk pojawiajÄ… siÄ™ w niej w innych rolach pisarskich. Na ostatniÄ… część skÅ‚adajÄ… siÄ™ artykuÅ‚y poÅ›wiÄ™cone prasie na Górnym ÅšlÄ…sku – miÄ™dzywojennym dziennikom „Polonia” i „Polska Zachodnia”, powojennej „Odrze”, wydawanej w poczÄ…tkach Polski Ludowej (1945-1950) oraz „ÅšlÄ…skowi Literackiemu” (1952-1956). Ta część najbardziej ze wszystkich kieruje uwagÄ™ Czytelnika na zwiÄ…zki literatury z politykÄ….
Osoby które kupowały "Miejsca wspólne, miejsca osobne, imiona sporu. Szkice z pogranicza literatury i publicystyki na Górnym Śląsku", wybierały także:
- Prawa ludzkiej natury 74,50 zł, (14,90 zł -80%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek ma 59,60 zł, (14,90 zł -75%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 57,31 zł, (14,90 zł -74%)
- Stw 57,31 zł, (14,90 zł -74%)