Medialne oblicza sportu - Onepress
ISBN: 978-83-8142-740-1
stron: 194, Format: ebook
Data wydania: 2020-02-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 15,89 zł (poprzednio: 19,86 zł)
Oszczędzasz: 20% (-3,97 zł)
Sport jako zjawisko kulturowe stał się w ostatnich latach przedmiotem pogłębionej refleksji naukowej. Będąc niegdyś wyłącznie obiektem fascynacji kibiców, ze względu na powszechność, popularność i siłę społecznego oddziaływania skupia dziś uwagę badaczy naukowych, funkcjonując jako ważny składnik dyskursu medialnego. Ponieważ obraz poszczególnych dyscyplin kreowany jest w sposób zapośredniczony, nie tylko z udziałem samych dziennikarzy, podlega on wielowątkowej rekonstrukcji dokonywanej przez uczonych na gruncie badań socjologicznych, psychologicznych i lingwistycznych. Książka, którą oddajemy do Państwa rąk, ma przybliżyć werbalny aspekt komunikacji medialnej dotyczącej sportu. Wpisuje się w nurt badań nad językiem sportu prowadzonych już od kilkunastu lat na Uniwersytecie Łódzkim.
Ze Wstępu
Osoby które kupowały "Medialne oblicza sportu", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Medialne oblicza sportu eBook -- spis treści
Wstęp 7
Agnieszka Banach, Miłość niejedno ma imię – nazwy stron miłośników sportu na portalu Facebook 9
Katarzyna Burska, Dumni po zwycięstwie, wierni po porażce? – o okładkach prasowych po sukcesach i klęskach polskich piłkarzy w XXI wieku 21
Bartłomiej Cieśla, Cechy językowe felietonów Jerzego Dudka i Tomasza Frankowskiego 37
Justyna Groblińska, Przydomki polskich piłkarzy grających we włoskich klubach piłkarskich 61
Beata Grochala, Medialny fenomen Tomasza Hajty – perspektywa (nie tylko) językowa 83
Beata Kacperska, Wideoblogi sportowe jako najnowsza forma wypowiedzi dziennikarskiej 97
Aleksandra Kujawiak, Socjolekt zawodników mieszanych sztuk walki (MMA) 115
Elwira Olejniczak, „Dziesiątki powodów, trzy dyscypliny, jedna pasja…” – łódzki triatlon w wybranych tekstach na Triathlonlodz.pl 133
Mateusz Orzeł, Cykliczne audycje sportowe w Polskim Radiu – analiza porównawcza „Kroniki sportowej” i „Trzeciej strony medalu” (aspekt strukturalny) 157
Rafał Siekiera, Telewizyjny magazyn sportowy „na żywo” – amalgamat gatunków? 179