Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka - Onepress
ISBN: 978-83-226-3450-9
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-16
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 11,55 zł (poprzednio: 23,10 zł)
Oszczędzasz: 50% (-11,55 zł)
Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i jÄ™zyku dziecka wpisuje siÄ™ w nurt nowoczesnych badaÅ„ transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpÅ‚ywu mediów na sposób myÅ›lenia i jÄ™zyk dzieci. Podstawowym zaÅ‚ożeniem zbioru, widocznym we wszystkich zgromadzonych w publikacji tekstach, jest uznanie, że obecność mediów w życiu dziecka znaczÄ…co wpÅ‚ywa na jego sposób postrzegania Å›wiata. Mozaikowość przekazu i rozmaitość wpÅ‚ywów medialnego Å›wiata najlepiej oddaje pojÄ™cie medialnych kodów. Teksty zgromadzone w tomie dajÄ… poglÄ…d zarówno na to, jakie treÅ›ci z mediów dzieciÄ™cy odbiorca może przyswajać, jak i na to, co rzeczywiÅ›cie pozostaje z kontaktu z mediami w dzieciÄ™cej mowie i myÅ›leniu. Autorzy, warto zaznaczyć – praktycy, podkreÅ›lajÄ… przy tym wagÄ™ edukacji medialnej. Publikacja niniejsza skierowana jest do pedagogów, psychologów i jÄ™zykoznawców, a także Å›wiadomych rodziców i wszystkich zainteresowanych relacjÄ… media – dziecko.
Osoby które kupowały "Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp (Emilia Bańczyk) | 7
Część I
OddziaÅ‚ywanie mediów na jÄ™zyk i myÅ›lenie dzieci
Bernadeta Niesporek‑Szamburska: Ile tekstomowy w wypowiedziach pisemnych
gimnazjalistów? | 13
Anna Podemska‑KaÅ‚uża: Blogi uczniowskie – manifest indywidualizmu
pokolenia multimediów | 37
Edyta Manasterska‑WiÄ…cek: Reklama „do szpiku koÅ›ci” w wypowiedziach
dzieci | 57
Anna Granat: WpÅ‚yw mediów na prototypowe myÅ›lenie i jÄ™zykowe
operowanie schematami przez dzieci w wieku przedszkolnym | 70
Część II
Media a edukacja
JaÅ›mina Åšmiech: MoraÅ‚ w filmie animowanym dla dzieci jako źródÅ‚o wiedzy
o wartościach | 89
Viktoriia Shadrina: О некоторых особенностях формирования иден-
тичности ребенка в медиаобразовании | 110
Ganna Okhrimenko: Базовые принципы и уровни медиаграмoтности
абитуриентов в Украине | 121
Zamiast zakończenia
Emilia BaÅ„czyk: O kilku pÅ‚aszczyznach oddziaÅ‚ywania mediów na dzieci | 133