reklama - zainteresowany?

Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka - Onepress

Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka
ebook
Autor: red. Emilia Bańczyk (Kałuzińska), red. Natalia Moćko
ISBN: 978-83-226-3450-9
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-16
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 11,55 zł (poprzednio: 23,10 zł)
Oszczędzasz: 50% (-11,55 zł)

Dodaj do koszyka Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka

Tagi: Marketing

Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i jÄ™zyku dziecka wpisuje siÄ™ w nurt nowoczesnych badaÅ„ transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpÅ‚ywu mediów na sposób myÅ›lenia i jÄ™zyk dzieci. Podstawowym zaÅ‚ożeniem zbioru, widocznym we wszystkich zgromadzonych w publikacji tekstach, jest uznanie, że obecność mediów w życiu dziecka znaczÄ…co wpÅ‚ywa na jego sposób postrzegania Å›wiata. Mozaikowość przekazu i rozmaitość wpÅ‚ywów medialnego Å›wiata najlepiej oddaje pojÄ™cie medialnych kodów. Teksty zgromadzone w tomie dajÄ… poglÄ…d zarówno na to, jakie treÅ›ci z mediów dzieciÄ™cy odbiorca może przyswajać, jak i na to, co rzeczywiÅ›cie pozostaje z kontaktu z mediami w dzieciÄ™cej mowie i myÅ›leniu. Autorzy, warto zaznaczyć – praktycy, podkreÅ›lajÄ… przy tym wagÄ™ edukacji medialnej. Publikacja niniejsza skierowana jest do pedagogów, psychologów i jÄ™zykoznawców, a także Å›wiadomych rodziców i wszystkich zainteresowanych relacjÄ… media – dziecko.

 

Emilia BaÅ„czyk (de domo KaÅ‚uziÅ„ska), doktor nauk humanistycznych w zakresie jÄ™zykoznawstwa, adiunkt w ZakÅ‚adzie Socjolingwistyki i SpoÅ‚ecznych Praktyk Komunikowania Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego. Absolwentka socjologii reklamy i komunikacji spoÅ‚ecznej. PasjÄ™ jÄ™zykoznawczÄ… Å‚Ä…czy z wiedzÄ… socjologicznÄ…. CzÅ‚onkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.

Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, jÄ™zykoznawstwo pragmatyczne, a także determinizm technologiczny i zagadnienie socjalizacji medialnej.

Wybrane publikacje: w roku 2016 obroniÅ‚a doktorat pt. Kulturowe kody reklamy. Åšwiat znaczeÅ„ w reklamie z perspektywy socjalizacji. [22.11.2018]

 

Natalia Moćko, doktor nauk humanistycznych w zakresie jÄ™zykoznawstwa, logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w MysÅ‚owicach i ÅšlÄ…skim Centrum SÅ‚uchu i Mowy Medincus w Katowicach. CzÅ‚onkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.

Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwÅ‚aszcza w aspekcie umiejÄ™tnoÅ›ci sÅ‚uchowych), a także wpÅ‚yw mediów na rozwój (w szczególnoÅ›ci jÄ™zykowy) najmÅ‚odszych odbiorców. [22.11.2018]

Dodaj do koszyka Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka

Spis treści

Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka eBook -- spis treści

Spis treści


Wstęp (Emilia Bańczyk) | 7


Część I
OddziaÅ‚ywanie mediów na jÄ™zyk i myÅ›lenie dzieci


Bernadeta Niesporek‑Szamburska: Ile tekstomowy w wypowiedziach pisemnych
gimnazjalistów? | 13

Anna Podemska‑KaÅ‚uża: Blogi uczniowskie – manifest indywidualizmu
pokolenia multimediów | 37

Edyta Manasterska‑WiÄ…cek: Reklama „do szpiku koÅ›ci” w wypowiedziach
dzieci | 57

Anna Granat: WpÅ‚yw mediów na prototypowe myÅ›lenie i jÄ™zykowe
operowanie schematami przez dzieci w wieku przedszkolnym | 70


Część II
Media a edukacja


JaÅ›mina Åšmiech: MoraÅ‚ w filmie animowanym dla dzieci jako źródÅ‚o wiedzy
o wartościach | 89

Viktoriia Shadrina: О некоторых особенностях формирования иден-
тичности ребенка в медиаобразовании | 110

Ganna Okhrimenko: Базовые принципы и уровни медиаграмoтности
абитуриентов в Украине | 121


Zamiast zakończenia


Emilia BaÅ„czyk: O kilku pÅ‚aszczyznach oddziaÅ‚ywania mediów na dzieci | 133

 

Dodaj do koszyka Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.