Media i dziennikarstwo internetowe - Onepress

ISBN: 978-8-3756-1226-4
stron: 320, Format: ebook
Data wydania: 2012-10-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 47,90 zł
Internetowe środki przekazu, początkowo mało istotny dodatek do tradycyjnych mass mediów, w połowie pierwszej dekady XXI w. uzyskały status równorzędnego partnera, a na początku drugiej dekady XXI w. ich rozwój już znacznie je wyprzedził. Internet stworzył media totalne. Osaczają nas w przestrzeni, przewijają się na wyświetlaczach w tramwajach i autobusach, błyskają w hotelach, na lotniskach i przy sklepowych kasach, wibrują w smartfonach, wypełniają ekrany podłączonych do sieci telewizorów. O naszą uwagę walczą wszystkimi środkami naraz tekstem, obrazem, dźwiękiem i animacją. Książka pojawia się w momencie fascynującym dla obserwatorów mediów, choć znacznie bardziej dla aktywnego uczestnika medialnego rynku. Na barkach obecnych i przyszłych dziennikarzy i redaktorów, blogerów, menedżerów społeczności, programistów i marketingowców spoczywać będzie ciężar odpowiedzi na najważniejsze pytania, które pozwolą dziennikarstwu przebyć drogę z analogowego do w pełni cyfrowego świata. W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.
Osoby które kupowały "Media i dziennikarstwo internetowe", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Media i dziennikarstwo internetowe eBook -- spis treści
- Akademickie warsztaty dziennikarskie
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Wstęp
- Rozdział 1. Rzut oka wstecz
- 1.1. Pierwsze kroki
- 1.2. Polska dołącza do stawki
- 1.3. Czas portali
- 1.4. Weblogi, od ekskribicjonizmu do dziennikarstwa
- 1.5. Dziennikarstwo społeczne i społecznościowe
- Rozdział 2. Wielkie słowa mediów internetowych
- 2.1. B jak biznes
- 2.2. D jak dziennikarstwo
- 2.3. J jak jakość. A raczej problemy z nią
- 2.4. Z jak zasięg
- 2.5. S jak sieci społecznościowe
- 2.6. C jak curation
- 2.7. M jak urządzenia przenośne
- Rozdział 3. Tekstowe i hipertekstowe gatunki dziennikarstwa internetowego
- 3.1. Tekst w sieci
- 3.2. News gorący wstępna wersja artykułu
- 3.3. News agencyjny wersja pośrednia
- 3.4. News prasowy wersja ostateczna
- 3.5. Raport big picture
- 3.6. Relacja na żywo
- Rozdział 4. Artykuł drukowany a artykuł internetowy podobieństwa i różnice
- 4.1. Specyfika tytułów od tekstu do superstreszczenia
- 4.2. Optymalna objętość tekstu
- 4.3. Odniesienia czasowe
- 4.4. Piramida informacyjna w prasie i w internecie
- 4.5. Fotografia i infografika
- Rozdział 5. Interaktywne i społecznościowe formy dziennikarskie
- 5.1. Budowanie społeczności online
- 5.1.1. Pierwsze kroki
- 5.1.2. Rozwój i dojrzałość
- 5.1.3. Społeczność a dziennikarze
- 5.1.4. Dojrzałość i pielęgnacja internetowej społeczności
- 5.2. Blogi
- 5.3. Twitter i Facebook media społecznościowe
- 5.4. Sieci społecznościowe a etyka
- 5.5. Formy bazodanowe i infograficzne
- 5.6. Artykuły multimedialne
- 5.6.1. Digital storytelling
- 5.6.2. Kiedy korzystać z raportu multimedialnego
- 5.6.3. Budowa raportu multimedialnego
- 5.6.4. Technologia
- 5.6.5. Perspektywy multimedialnych gatunków dziennikarskich
- 5.1. Budowanie społeczności online
- Posłowie
- Bibliografia
- Spis treści