Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji - Onepress
ISBN: 978-83-8088-953-8
stron: 318, Format: ebook
Data wydania: 2018-08-21
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 20,02 zł (poprzednio: 24,72 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,70 zł)
Marketing wewnÄ™trzny stanowi próbÄ™ zaadaptowania marketingu w obszarze zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi. WedÅ‚ug tej koncepcji wiodÄ…cym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitaÅ‚em każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnÄ™trzny. Firma stara siÄ™ zidentyfikować jego potrzeby, aby sformuÅ‚ować dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu jego usatysfakcjonowanie, wiÄ™ksze zaangażowanie w budowanie korzystnych relacji z klientem zewnÄ™trznym oraz lojalność wobec pracodawcy.
Autorki wskazujÄ…, jak ważne sÄ… relacje wewnÄ™trzne w organizacji. UmiejÄ™tna komunikacja z pracownikami pozwala bowiem na bardziej efektywne zarzÄ…dzanie, umożliwia zwiÄ™kszenie przewagi konkurencyjnej firmy i stanowi wyzwanie dla wspóÅ‚czesnego biznesu.
Osoby które kupowały "Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji eBook -- spis treści
Wstęp 9
CZĘŚĆ I. ROLA CZYNNIKA LUDZKIEGO W ORGANIZACJI W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNEJ 17
1. Organizacja wobec zmienności otoczenia 19
1.1. Organizacja na rozdrożu 19
1.2. Wizja wspóÅ‚czesnej organizacji opartej na różnorodnoÅ›ci kulturowej, wiedzy i spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci biznesu – gÅ‚ówne Å‚Ä…czniki miÄ™dzy „starym” a „nowym” porzÄ…dkiem organizacyjnym 42
2. Zasoby ludzkie wobec zmienności otoczenia 79
2.1. Klasyczne podejÅ›cie do czynnika ludzkiego. Systematyzacja nurtów wyznaczajÄ…cych rolÄ™ pracownika w organizacji 79
2.2. W kierunku humanizacji zarzÄ…dzania ludźmi w organizacji – era rozwoju HRM 92
CZĘŚĆ II. MARKETING WEWNĘTRZNY – KONCEPCJA CZY FILOZOFIA ZARZÄ„DZANIA LUDŹMI W ORGANIZACJI 109
3. Kontrowersje wokóÅ‚ zaÅ‚ożeÅ„ i istoty marketingu wewnÄ™trznego 111
3.1. Zróżnicowanie podejść do marketingu wewnÄ™trznego 111
3.2. Marketing wewnętrzny vs marketing personalny 139
3.3. Warunki implementacji marketingu wewnętrznego 150
3.4. Segmentacja rynku wewnętrznego jako punkt wyjścia działań w ramach marketingu wewnętrznego 153
4. Kultura organizacyjna – klimat dla marketingu wewnÄ™trznego 167
4.1. Konceptualny wymiar kultury organizacyjnej – polemika wokóÅ‚ postrzegania jej wymiarów 167
4.2. Funkcje kultury organizacyjnej 171
4.3. Oddziaływanie kultur narodowych i organizacyjnych na zachowania interesariuszy wewnętrznych 173
4.4. Typy kultur organizacyjnych a marketing wewnętrzny 181
5. Wartość w koncepcji marketingu wewnętrznego 195
5.1. Wartość jako kategoria marketingu wewnętrznego 195
5.2. Modele zarządzania wartością w świetle koncepcji marketingu wewnętrznego 206
5.3. Podmioty marketingu wewnętrznego w zarządzaniu wartością 213
5.4. Pracownik jako wspóÅ‚twórca reputacji firmy i kreator wartoÅ›ci 219
6. Relacje wewnętrzne w realizacji założeń marketingu wewnętrznego 225
6.1. Istota relacji w marketingu wewnętrznym 225
6.2. Zaufanie jako przesÅ‚anka budowania relacji i lojalnoÅ›ci pracowników 236
6.3. Etyka w tworzeniu relacji wewnętrznych 239
6.4. Partnerstwo jako forma relacji na rynku wewnętrznym organizacji 242
6.5. Negocjacje jako narzędzie budowania partnerstwa wewnętrznego 249
7. Komunikacja jako filar marketingu wewnętrznego 253
7.1. Komunikacja wewnÄ™trzna – „szara eminencja” zarzÄ…dzania ludźmi w organizacji 253
7.2. Rodzaje komunikacji wewnętrznej 257
7.3. Nowe role komunikacji wewnętrznej w organizacji 262
7.4. Narzędzia i techniki komunikacji wewnętrznej 266
7.5. Determinanty skutecznej komunikacji 270
7.6. Wybrane obszary wykorzystania komunikacji wewnętrznej 272
Zakończenie 289
Bibliografia 295