Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności - Onepress
ISBN: 978-8-3796-9038-1
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2014-06-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 12,76 zł (poprzednio: 17,72 zł)
Oszczędzasz: 28% (-4,96 zł)
Wzrost zainteresowania regionalnymi produktami żywnoÅ›ciowymi wynika w dużym stopniu ze zmÄ™czenia konsumentów ofertÄ… produktów masowych. Nowym trendem zachowaÅ„ nabywców produktów żywnoÅ›ciowych jest poszukiwanie zdrowych produktów o unikatowych atrybutach. Mamy tutaj do czynienia z rosnÄ…cÄ… Å›wiadomoÅ›ciÄ… konsumentów oraz z coraz wiÄ™kszÄ… dbaÅ‚oÅ›ciÄ… o zdrowy tryb życia. WspóÅ‚czesny konsument jest także coraz bardziej otwarty na poznawanie różnych regionów i to zarówno w skali swego kraju, jak i caÅ‚ej Europy.
W procesie konsumpcji produktów żywnoÅ›ciowych obserwujemy wyraźny trend do poszukiwania autentycznych wartoÅ›ci i zwiÄ…zanych z nimi produktów. W kontekÅ›cie europejskim należy także podkreÅ›lić umacnianie roli regulacji unijnych, które sÅ‚użą ochronie produktów regionalnych oraz unikatowych metod wytwarzania.
Z marketingowego punktu widzenia produkty regionalne stwarzajÄ… szereg zupeÅ‚nie nowych możliwoÅ›ci dla innowacyjnych dziaÅ‚aÅ„ marketingowych. DziaÅ‚ania te wpisujÄ… siÄ™ w szeroki nurt marketingu sensorycznego i nostalgicznego, gdyż w przypadku żywnoÅ›ci zmysÅ‚owe walory produktu majÄ… kluczowe znaczenie. Należy podkreÅ›lić także fakt, że wiÄ™kszość produktów regionalnych jest wytwarzanych przez maÅ‚e i Å›rednie przedsiÄ™biorstwa. Innowacje marketingowe tej kategorii firm dotyczÄ… gÅ‚ównie sfery komunikacji marketingowej oraz nowoczesnych kanaÅ‚ów dystrybucji.
W sferze komunikacji marketingowej dziaÅ‚ania te dotyczÄ… strategii budowania marki oraz wykorzystania nowoczesnych kanaÅ‚ów komunikacji marketingowej.
W sferze nowoczesnej dystrybucji gÅ‚ównym wyzwaniem pozostaje znalezienie najbardziej efektywnych kanaÅ‚ów dystrybucji. W przypadku producentów o wiÄ™kszej skali produkcji pojawia siÄ™ również wyzwanie zwiÄ…zane z wejÅ›ciem z produktami regionalnymi do nowoczesnych kanaÅ‚ów masowej dystrybucji.
Osobnym wyzwaniem dla regionalnych produktów żywnoÅ›ciowych sÄ… strategie eksportu i próby penetrowania rynków zagranicznych. MożliwoÅ›ci marketingowe sÄ… w tym zakresie zdeterminowane skalÄ… produkcji, a także wykorzystaniem w tej strategii różnego rodzaju dobrowolnych zrzeszeÅ„ i konsorcjów producenckich.
Osoby które kupowały "Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)