Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja - Onepress

ISBN: 978-83-8220-029-4
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,95 zł
Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy działania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzględniające aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
Ostatnia część książki obejmuje przykłady działań marketingowych polskich przedsiębiorstw z różnych branż działających na rynkach zagranicznych. Odnoszą się one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowią doskonałą ilustrację funkcjonowania firm na rynku międzynarodowym – mogą być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami, jak również okazać się pomocne dla menedżerów przedsiębiorstw.
Osoby które kupowały "Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja eBook -- spis treści
Wstęp 9
- Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego 11
- Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 11
- Pojęcie marketingu międzynarodowego 17
- Badania marketingowe rynku międzynarodowego 23
- Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego 23
- Rodzaje badań 26
- Źródła informacji i metody badań 38
- Etapy strategii na rynku międzynarodowym 51
- Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 52
- Ocena i selekcja rynków zagranicznych 57
- Określenie celów działania na rynkach zagranicznych 57
- Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne 58
- Określenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych 59
- Koordynacja działań 60
- Realizacja strategii i kontrola 61
- Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne 63
- Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych 63
- Formy ekspansji na rynki zagraniczne 71
- Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe 77
- Działania eksportowe 77
- Działania kooperacyjne niekapitałowe 85
- Sprzedaż licencji 86
- Franchising 87
- Kontrakt menedżerski 88
- Inwestycje kompleksowe 89
- Działania kooperacyjne kapitałowe 89
- Joint ventures 89
- Alianse strategiczne 91
- Inwestycje bezpośrednie 95
- Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101
- Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101
- Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na
rynku międzynarodowym 109
- Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym 115
- Polityka produktu i jej rodzaje 116
- Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym 126
- Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym 130
- Polityka cenowa na rynku międzynarodowym 133
- Ustalanie ceny w działalności eksportowej 134
- Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym 139
- Formy płatności w transakcjach zagranicznych 144
- Faktoring międzynarodowy 151
- Forfaiting międzynarodowy 154
- Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 159
- Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym 165
- Czynniki dystrybucji 165
- Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168
- Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym 177
- Polityka promocji na rynku międzynarodowym 181
- Czynniki promocji 181
- Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 188
- Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym 192
- Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 201
- Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym 201
- Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu 202
- Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe 213
- Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 213
- Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 215
- Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym 218
- Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 220
- Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 222
- Studia przypadków 227
- Grupa Maspex Wadowice 227
- Amica Wronki SA 229
- Grupa Selena 232
- Dr Irena Eris 235
- Solaris Bus & Coach 238
- Grupa Forte 241
- Grupa Nowy Styl 242
- LPP SA 245
- Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej 249
10. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA 252
Zakończenie 255
Bibliografia 259
Spis tabel 269
Spis ilustracji 271