reklama - zainteresowany?

Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja - Onepress

Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja
ebook
Autor: Wojciech Grzegorczyk
ISBN: 978-83-8220-029-4
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-17
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,95 zł

Dodaj do koszyka Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja

Tagi: Marketing | ZarzÄ…dzanie

Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach miÄ™dzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczÄ…ce badaÅ„ marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy dziaÅ‚ania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiÄ™biorstw dziaÅ‚ajÄ…cych na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzglÄ™dniajÄ…ce aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiÄ™biorstwa na rynku miÄ™dzynarodowym.

Ostatnia część książki obejmuje przykÅ‚ady dziaÅ‚aÅ„ marketingowych polskich przedsiÄ™biorstw z różnych branż dziaÅ‚ajÄ…cych na rynkach zagranicznych. OdnoszÄ… siÄ™ one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowiÄ… doskonaÅ‚Ä… ilustracjÄ™ funkcjonowania firm na rynku miÄ™dzynarodowym – mogÄ… być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami, jak również okazać siÄ™ pomocne dla menedżerów przedsiÄ™biorstw.

Dodaj do koszyka Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja

Spis treści

Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja eBook -- spis treści

WstÄ™p                 9

 

  1. Uwarunkowania i specyfika marketingu miÄ™dzynarodowego     11
    1. Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiÄ™biorstw       11
    2. PojÄ™cie marketingu miÄ™dzynarodowego     17

 

  1. Badania marketingowe rynku miÄ™dzynarodowego       23
    1. PojÄ™cie i specyfika badaÅ„ rynku miÄ™dzynarodowego               23
    2. Rodzaje badaÅ„   26
    3. ŹródÅ‚a informacji i metody badaÅ„  38

 

  1. Etapy strategii na rynku miÄ™dzynarodowym   51
    1. Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 52
    2. Ocena i selekcja rynków zagranicznych       57
    3. OkreÅ›lenie celów dziaÅ‚ania na rynkach zagranicznych             57
    4. Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne  58
    5. OkreÅ›lenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych              59
    6. Koordynacja dziaÅ‚aÅ„         60
    7. Realizacja strategii i kontrola          61

 

  1. Ekspansja przedsiÄ™biorstw na wybrane rynki zagraniczne           63
    1. Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych         63
    2. Formy ekspansji na rynki zagraniczne          71

 

  1. Charakterystyka form ekspansji przedsiÄ™biorstwa na rynki miÄ™dzynarodowe       77
    1. DziaÅ‚ania eksportowe       77
    2. DziaÅ‚ania kooperacyjne niekapitaÅ‚owe         85
      1. Sprzedaż licencji        86
      2. Franchising 87
      3. Kontrakt menedżerski              88
      4. Inwestycje kompleksowe        89
    3. DziaÅ‚ania kooperacyjne kapitaÅ‚owe               89
      1. Joint ventures            89
      2. Alianse strategiczne  91
    4. Inwestycje bezpoÅ›rednie                95

 

  1. Strategie marketingowe przedsiÄ™biorstwa na rynku miÄ™dzynarodowym               101
    1. Rodzaje strategii marketingowych przedsiÄ™biorstwa na rynku miÄ™dzynarodowym           101
    2. Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na

rynku miÄ™dzynarodowym               109

 

  1. Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym 115
    1. Polityka produktu i jej rodzaje       116
    2. Cykl życia produktu na rynku miÄ™dzynarodowym      126
    3. KsztaÅ‚towanie marki produktu na rynku miÄ™dzynarodowym   130
    4. Polityka cenowa na rynku miÄ™dzynarodowym           133
    5. Ustalanie ceny w dziaÅ‚alnoÅ›ci eksportowej  134
    6. Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku miÄ™dzynarodowym     139
    7. Formy pÅ‚atnoÅ›ci w transakcjach zagranicznych          144
      1. Faktoring miÄ™dzynarodowy     151
      2. Forfaiting miÄ™dzynarodowy    154
    8. Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 159

 

  1. Polityka dystrybucji na rynku miÄ™dzynarodowym         165
    1. Czynniki dystrybucji          165
    2. Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168
    3. Tworzenie kanaÅ‚u dystrybucji na rynku zagranicznym              177

 

  1. Polityka promocji na rynku miÄ™dzynarodowym             181
    1. Czynniki promocji             181
    2. Etapy strategii promocji na rynku miÄ™dzynarodowym              188
    3. Rodzaje strategii promocji na rynku miÄ™dzynarodowym          192

 

  1. Organizacja marketingu w przedsiÄ™biorstwie dziaÅ‚ajÄ…cym na rynku miÄ™dzynarodowym     201
    1. Uwarunkowania organizacji dziaÅ‚alnoÅ›ci marketingowej na rynku miÄ™dzynarodowym     201
    2. Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu            202

 

  1. Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe 213
    1. Formy wejÅ›cia polskich przedsiÄ™biorstw na rynki zagraniczne               213
    2. DziaÅ‚ania eksportowe polskich przedsiÄ™biorstw         215
    3. Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku miÄ™dzynarodowym              218
    4. Inwestycje bezpoÅ›rednie polskich przedsiÄ™biorstw  220
    5. Strategie marketingowe polskich przedsiÄ™biorstw na rynkach zagranicznych    222

 

  1. Studia przypadków                227
    1. Grupa Maspex Wadowice               227
    2. Amica Wronki SA              229
    3. Grupa Selena     232
    4. Dr Irena Eris       235
    5. Solaris Bus & Coach          238
    6. Grupa Forte        241
    7. Grupa Nowy Styl                242
    8. LPP SA 245
    9. Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej     249

10. ToruÅ„skie ZakÅ‚ady MateriaÅ‚ów Opatrunkowych SA   252

 

ZakoÅ„czenie      255

Bibliografia         259

Spis tabel            269

Spis ilustracji      271

Dodaj do koszyka Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.