Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja - Onepress
ISBN: 978-83-8220-029-4
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,95 zł
Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach miÄ™dzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczÄ…ce badaÅ„ marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy dziaÅ‚ania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiÄ™biorstw dziaÅ‚ajÄ…cych na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzglÄ™dniajÄ…ce aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiÄ™biorstwa na rynku miÄ™dzynarodowym.
Ostatnia część książki obejmuje przykÅ‚ady dziaÅ‚aÅ„ marketingowych polskich przedsiÄ™biorstw z różnych branż dziaÅ‚ajÄ…cych na rynkach zagranicznych. OdnoszÄ… siÄ™ one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowiÄ… doskonaÅ‚Ä… ilustracjÄ™ funkcjonowania firm na rynku miÄ™dzynarodowym – mogÄ… być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami, jak również okazać siÄ™ pomocne dla menedżerów przedsiÄ™biorstw.
Osoby które kupowały "Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja eBook -- spis treści
Wstęp 9
- Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego 11
- Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 11
- Pojęcie marketingu międzynarodowego 17
- Badania marketingowe rynku międzynarodowego 23
- Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego 23
- Rodzaje badań 26
- ŹródÅ‚a informacji i metody badaÅ„ 38
- Etapy strategii na rynku międzynarodowym 51
- Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 52
- Ocena i selekcja rynków zagranicznych 57
- OkreÅ›lenie celów dziaÅ‚ania na rynkach zagranicznych 57
- Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne 58
- OkreÅ›lenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych 59
- Koordynacja działań 60
- Realizacja strategii i kontrola 61
- Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne 63
- Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych 63
- Formy ekspansji na rynki zagraniczne 71
- Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe 77
- Działania eksportowe 77
- Działania kooperacyjne niekapitałowe 85
- Sprzedaż licencji 86
- Franchising 87
- Kontrakt menedżerski 88
- Inwestycje kompleksowe 89
- Działania kooperacyjne kapitałowe 89
- Joint ventures 89
- Alianse strategiczne 91
- Inwestycje bezpośrednie 95
- Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101
- Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 101
- Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na
rynku międzynarodowym 109
- Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym 115
- Polityka produktu i jej rodzaje 116
- Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym 126
- Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym 130
- Polityka cenowa na rynku międzynarodowym 133
- Ustalanie ceny w działalności eksportowej 134
- Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym 139
- Formy płatności w transakcjach zagranicznych 144
- Faktoring międzynarodowy 151
- Forfaiting międzynarodowy 154
- Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 159
- Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym 165
- Czynniki dystrybucji 165
- Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168
- Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym 177
- Polityka promocji na rynku międzynarodowym 181
- Czynniki promocji 181
- Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 188
- Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym 192
- Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 201
- Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym 201
- Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu 202
- Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe 213
- Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 213
- Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 215
- Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym 218
- Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 220
- Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 222
- Studia przypadków 227
- Grupa Maspex Wadowice 227
- Amica Wronki SA 229
- Grupa Selena 232
- Dr Irena Eris 235
- Solaris Bus & Coach 238
- Grupa Forte 241
- Grupa Nowy Styl 242
- LPP SA 245
- Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej 249
10. ToruÅ„skie ZakÅ‚ady MateriaÅ‚ów Opatrunkowych SA 252
Zakończenie 255
Bibliografia 259
Spis tabel 269
Spis ilustracji 271