Marketing Analytics - Onepress
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 9788301207526
stron: 270, Format: ebook
Data wydania: 2019-09-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 67,20 zł (poprzednio: 82,96 zł)
Oszczędzasz: 19% (-15,76 zł)
Aktualny i nowoczesny podrÄ™cznik, którego lektura przybliży temat skutecznego wykorzystywania statystyk, modeli i big data w analityce marketingowej. Książka przedstawia niezbÄ™dne marketerom oraz analitykom techniki i narzÄ™dzia wykorzystywane do mierzenia, a także poprawy wyników marketingowych. Pokazuje, jak stosować modele analityczne w rożnych sytuacjach tworzenia list, segmentacji danych, testowania skutecznoÅ›ci kampanii, struktur cenowych, czy też prognozowania popytu. Publikacja powstaÅ‚a przede wszystkim z myÅ›lÄ… o praktykach. GrupÄ™ docelowÄ… tej książki tworzÄ… analitycy biznesowi, których zadaniem jest sporzÄ…dzanie list klientów na potrzeby targetowania, oraz menedżerowie kierujÄ…cy kampaniÄ… marketingowÄ…, którzy muszÄ… wiedzieć, która promocja byÅ‚a najskuteczniejsza. Jest to także cenna lektura dla marketerów, których jednym z obowiÄ…zków jest spisanie na straty wybranego segmentu klientów, w celu uzyskania efektywnoÅ›ci. Po książkÄ™ powinny siÄ™gnąć także osoby odpowiedzialne za badanie rynku, które muszÄ… zaprojektować i przeprowadzić ankietowe badanie satysfakcji oraz analitycy cenowi, którzy odpowiadajÄ… za ustalanie optymalnej ceny produktu. "Książka zawiera bezcenny zbiór narzÄ™dzi sÅ‚użących do realizacji skupionych na konsumencie inicjatyw analitycznych w dziaÅ‚ach marketingu. Wykracza poza aspekt teoretyczny, pomaga praktykom wykorzystywać analitykÄ™ marketingowÄ… do lepszego poznania zachowaÅ„ konsumentów oraz identyfikowania nowych możliwoÅ›ci biznesowych." Anna Andrusova, starsza analityk danych, JCPenney "W czasach, w których marketing staje siÄ™ coraz bardziej skomplikowany, ta książka oferuje zbiór narzÄ™dzi i niezbÄ™dne do ich stosowania podstawy matematyczne." Elizabeth Johnson, dyrektor generalna, PathFormance "Na podstawie prostych i klarownych przykÅ‚adów Grigsby pokazuje, w jaki sposób prowadzić analizÄ™ danych i na czym polega jej rola w osiÄ…ganiu celów dziaÅ‚u marketingu i caÅ‚ej organizacji." Craig Armstrong, dyrektor ds. strategicznych analiz biznesowych, Targetbase
Osoby które kupowały "Marketing Analytics", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Marketing Analytics eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Przedmowa do wydania pierwszego
- Przedmowa do wydania drugiego
- Wstęp
- Wprowadzenie do analityki marketingowej
- Do kogo skierowana jest ta książka?
- Nauki marketingowe co to takiego?
- Dlaczego analityka marketingowa jest tak ważna?
- Kto zawodowo korzysta z analityki marketingowej?
- Dlaczego uważam, że mam coś do przekazania w temacie analityki marketingowej?
- Jakie podejście/filozofię obrałem, pisząc tę książkę?
- Wprowadzenie do analityki marketingowej
- Część pierwsza. Informacje ogólne. W czym może ci pomóc analityka marketingowa?
- Rozdział 1. Podstawy statystyki
- Miary tendencji centralnej
- Miary dyspersji
- Rozkład normalny
- Przedziały ufności
- Zależności między dwiema zmiennymi: kowariancja i korelacja
- Rachunek prawdopodobieÅ„stwa i rozkÅ‚ady próby
- Podsumowanie
- RozdziaÅ‚ 2. Podstawowe zasady zachowaÅ„ konsumentów i strategii marketingowej
- Wprowadzenie
- Zachowania klientów jako fundament strategii marketingowej
- Zachowania konsumentów przeglÄ…d
- Strategia marketingowa przeglÄ…d
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Przesłanka decyzyjna co to takiego?
- Wprowadzenie
- Dyrektorzy raczej nie korzystają z przesłanek
- Czym jest przesłanka decyzyjna?
- Rozdział 1. Podstawy statystyki
- Część druga. Zmienne zależne
- Rozdział 4. Czynniki kształtujące popyt
- Wprowadzenie
- Równania zależne i równania wspóÅ‚zależne
- Równania deterministyczne a równania probabilistyczne
- Modelowanie elastyczności
- Uwagi techniczne
- Gwóźdź programu: Segmentacja i modelowanie elastycznoÅ›ci pozwalajÄ… maksymalizować przychody w sieci klinik i sklepów medycznych wyniki badaÅ„ terenowych
- Rozdział 5. Kto daje największe szanse na zakup i jak do niego dotrzeć?
- Wprowadzenie
- Uwagi konceptualne
- Wykresy przyrostu
- Stosowanie modelu wspóÅ‚liniowość
- Diagnozowanie zmiennych
- Gwóźdź programu: Regresja logistyczna jako narzÄ™dzie analizy koszyka rynkowego
- Rozdział 6. Kiedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup?
- Wprowadzenie
- Analiza przeżycia omówienie konceptualne
- Gwóźdź programu: Wartość w cyklu życia. O wyższoÅ›ci analizy prognostycznej nad opisowÄ…
- RozdziaÅ‚ 7. Regresja panelowa. W jaki sposób korzystać z szeregów przekrojowo-czasowych?
- Wprowadzenie
- Na czym polega regresja panelowa?
- Regresja panelowa szczegóÅ‚y
- RozdziaÅ‚ 8. UkÅ‚ady równaÅ„ w technikach modelowania zmiennej zależnej
- Wprowadzenie
- Co to jest ukÅ‚ad równaÅ„?
- Po co w ogóle zadawać sobie trud stosowania ukÅ‚adu równaÅ„?
- Pożądane wÅ‚asnoÅ›ci estymatorów
- Rozdział 4. Czynniki kształtujące popyt
- Część trzecia. Techniki relacyjne
- RozdziaÅ‚ 9. Jak wyglÄ…da mój rynek?
- Wprowadzenie
- Wprowadzenie do segmentacji
- Czym jest segment, a czym segmentacja?
- Po co prowadzić segmentację? Strategiczne zastosowania segmentacji
- Cztery P marketingu strategicznego
- Kryteria praktycznej segmentacji
- Odgórnie czy raczej nie?
- Proces od strony konceptualnej
- Rozdział 10. Segmentacja. Narzędzia i techniki
- Wprowadzenie
- Wskaźniki skutecznej segmentacji
- Ogólne techniki analityczne
- Gwóźdź programu: Po co wychodzić poza RFM?
- RozdziaÅ‚ 9. Jak wyglÄ…da mój rynek?
- Część czwarta. Kolejne ważne zagadnienia w codziennej praktyce marketingowej
- Rozdział 11. Testy statystyczne. Skąd mam wiedzieć, co zadziała?
- Wszyscy chcą testować
- Wzór na wielkość próby korzystaj z miary przyrostu
- Testy podziaÅ‚u i peÅ‚ny eksperyment czynnikowy różnice
- Rozdział 12. Big data i ich znaczenie w analityce marketingowej
- Wprowadzenie
- Big data co to takiego?
- Czy big data ma znaczenie?
- Co big data oznacza dla analityki marketingowej? Co oznacza dla strategii?
- No i co z tego?
- Jak przetrwać panikę big data
- Analityka big data
- Big data algorytmy egzotyczne
- Rozdział 11. Testy statystyczne. Skąd mam wiedzieć, co zadziała?
- Część piąta. Podsumowanie
- Rozdział 13. Wielki finał. Co powinieneś z tego wszystkiego zapamiętać?
- Czego się dowiedziałem, co chciałbym przekazać tobie?
- Co jeszcze powinieneś z tego wynieść?
- Rozdział 13. Wielki finał. Co powinieneś z tego wszystkiego zapamiętać?
- SÅ‚owniczek
- Bibliografia i lektura dodatkowa