Magia sprzedaży. Techniki i ćwiczenia - Onepress
ISBN: 978-8-3808-7299-8
stron: 340, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-30
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 34,90 zł
Gdy czytasz tę książkę, po pewnej chwili z lekkim zdumieniem i uśmiechem w kącikach ust stwierdzasz, że przecież to wiesz, że to jest oczywiste. Że do tego, aby sprzedawać, nie są potrzebne egzaltowane rady autorytetów od hipnozy i mowy ciała. Autor połączył ogromne doświadczenie praktyczne z akademickim zacięciem. W efekcie powstała książka o sprzedaży, której można uwierzyć. Praktyczne porady zilustrowane są przykładami oraz poparte badaniami naukowymi nad psychologią perswazji, autoprezentacją i sprzedażą konsultacyjną.
W książce jest blisko trzydzieści ćwiczeń, dwa testy oraz mnóstwo anegdot, w większości zbieranych w polskich realiach biznesowych ostatniego dwudziestopięciolecia. Zarówno tych pozytywnych, które warto naśladować, jak i tych negatywnych, których należy unikać. Autor uczy, jak sprzedawać etycznie, ale jednocześnie część miejsca w książce poświęca na otwarcie nam oczu i naukę samoobrony przed naciągaczami i oszustami.
Są tu perełki, na przykład autor wyjaśnia sekret popularności prezerwatyw w Polsce oraz kpi z różnych współczesnych mód, choćby z takich jak grywalizacja.
Co najważniejsze – z książki naprawdę można się wiele nauczyć, i to niezależnie od tego, czy przez telefon umawiasz spotkania, czy też sprzedajesz skomplikowane projekty, wymagające poważnych inwestycji i zaangażowania sporych zasobów. Dodatkową wartość wnosi księga poświęcona ćwiczeniom i przypadkom negocjacyjnym.
Na wstawieniu tej książki do kanonu podręcznych lektur zyskają sprzedawcy, menedżerowie sprzedaży oraz wszyscy ci, którzy w swojej pracy korzystają z metod perswazji. Dla trenerów sprzedaży i negocjacji inspiracją mogą być liczne ćwiczenia do wykorzystania w scenkach.
Metoda, której uczy autor, jest trochę jak pierścień z powieści Tolkiena – ten jedyny, który rządzi innymi.
***
Robert Grzybek jest partnerem oraz współzałożycielem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Orange. Od 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. Pracował m.in. dla następujących firm: Castrol, Citibank, Danone, Heinz, Media Markt, Nestlé Waters, Samsung.
Przez sześć edycji kierował studiami „Zarządzanie zespołem sprzedaży” w Akademii Leona Koźmińskiego. Należy do grona wykładowców American Management Association oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem Global Sales Science Institute. Publikuje m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży”. Jego pierwsza książka o sprzedaży i zarządzaniu zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Osoby które kupowały "Magia sprzedaży. Techniki i ćwiczenia", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Magia sprzedaży. Techniki i ćwiczenia eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wstęp
Słowo wstępne
Tiara Przydziału
Wprowadzenie
KSIĘGA I. BIAŁA MAGIA
Rozdział 1. Postawa sprzedawcy Być jak Feniks
Model sprzedaży XXI wieku
Talent
Postawa
Rozdział 2. Język – tworzywo maga
Modele komunikacji
Język sprzedaży i reklamy
Magiczne słowa
Językowe cegiełki
Komunikacja niewerbalna
Aktywne słuchanie
Rozdział 3. Autoprezentacja Być jak Gilderoy Lockhart?
Kwestia pierwszego wrażenia
Autoprezentacja
Techniki autoprezentacji F2F
Zarządzanie wizerunkiem a etyka
Techniki manipulowania wizerunkiem firmy lub produktu
Wizytówka firmy
Rozdział 4. Kształtowanie relacjiJak pielęgnować mandragory i oswajać gobliny
Podejścia do relacji
Marketing relacji
Sprzedaż relacyjna
Źródła komfortu klienta w relacji ze sprzedawcą
Wpływ poprzez dopasowanie
Kształtowanie relacji w B2B
Przetargi
Zmiana perspektywy
Pułapka percepcji
Taktyki budowania relacji B2B
Uniwersalne techniki kształtowania relacji
Rozdział 5. ProspectingWyprawa po złote runo
Definicja prospectingu
Prospecting a segmentacja
Myśliwi i farmerzy
Prospekt a lead
Dane osobowe
Źródła kontaktów sprzedażowych
Przykłady
Rozdział 6. Planowanie i przygotowanieMapa Huncwotów
Przygotowanie
Planowanie kontaktu sprzedażowego
Planowanie prezentacji według formatu 4K
Rozdział 7. Badanie potrzebCzytanie w myślach
Odkrywanie potrzeb
Proste techniki badania potrzeb
Uświadamianie potrzeb
Uzgadnianie potrzeb B2B
Badanie potrzeb metodą Rackhama
Metoda PKS
Rozdział 8. Techniki prezentacjiPopatrz w mą kryształową kulę
Język korzyści
Sytuacje prezentacyjne
Formy prezentacji
Struktura prezentacji
Rozdział 9. ObiekcjeNakarmić bazyliszka
Fochy, dąsy i pretensje
Obiekcje właściwe
Techniki sytuacyjne radzenia sobie z zastrzeżeniami
Schemat rozmowy o zastrzeżeniach
Rozdział 10. ZamknięcieZłapać złoty znicz
Technika zamykania
Zamykanie w B2C
Zamykanie w B2B
Kiedy zamykać
Techniki i zaklęcia wspierające zamykanie
Rozdział 11. Reklamacje i pretensje
Klient w nerwach
Format rozmowy reklamacyjnej
Gdy nie dajesz rady
Seryjne stąpanie po odciskach
KSIĘGA II. POJEDYNEK MAGÓW
Rozdział 12. Negocjacje
Istota negocjacji
Gra pozorów
Negocjacje a magia
Harwardzki model negocjacyjny
Nieszczęsna BATNA
Charakter negocjacji dystrybutywnych
Negocjacje problemowe
Myśli na zakończenie księgi
KSIĘGA III. CZARNA MAGIA SPRZEDAŻY
Rozdział 13. Złamana różdżka
Myki, triki i zaklęcia, których lepiej unikać
Zdradliwe słowa i zwroty
Niezgrabne zachowania
Dziwne modele biznesowe
Żerowanie na potrzebie szczęścia i sukcesu
Wypaczenia systemowe i grzechy pozakupowe
Rozdział 14. Czarna magia sprzedaży
Korzenie czarnej magii
Wyolbrzymione obietnice, marketingowe kłamstwa
Żerowanie na ludzkiej naiwności
Żerowanie na chęci łatwego zysku
Oszustwa
Wyłudzenia
Drobny druk i kruczki
Rozdział 15. Metody obrony
Tiara Przydziału – rozwiązanie testu
Księgi czarów – wybrane źródła
Spis ćwiczeń