reklama - zainteresowany?

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy - Onepress


mp3
Autor: Joanna Wrycza-Bekier
ISBN: 978-83-283-2041-3
stron: 248, Format: mp3
Data wydania: 2015-09-29
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 25,59 zł (poprzednio: 31,99 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,40 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Marketing

Pisać każdy może… tylko jak?

Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.

Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteś pisarzem. Chcesz podzielić się z czytelnikiem swoimi przemyśleniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik Cię zrozumiał, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które słowa wybrać, a których się pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytało się tak, jak ogląda się przygody Jamesa Bonda? Chciałbyś budować napięcie jak Agatha Christie?

Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.


Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentką filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorką książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych internetowemu słowu pisanemu.

Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy", wybierały także:

  • Sprzedawaj jak Serhant
  • Filozofia HUSTLE

Dodaj do koszyka

Spis treści

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy Audiobook -- spis treści

Wstęp (7)

1. Przejdź do konkretów (11)

  • Magia szczegółu (13)
  • Kolekcjonuj nazwy (16)
  • Nadawaj imiona (19)
  • A co z abstrakcją? (21)

2. Ożyw tekst (25)

  • Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
  • Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
  • Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
  • Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
  • Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (40)
  • Lista dynamicznych czasowników (44)

3. Lekcja Iana Fleminga (49)

4. Eksponuj to, co ważne (59)

  • Utnij niepotrzebną końcówkę (62)
  • Nie komentuj tego, co napisałeś (63)
  • Rozłup zdanie na dwie części (63)
  • Przejdź od informacji starej do nowej (64)
  • Jak rozpocząć zdanie? (65)
  • Ułóż wyrazy w zdaniu (66)

5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)

  • Wrzuć czytelnika w wir wydarzeń (75)
  • Zacznij od czegoś niezwykłego (76)
  • Wprowadź intrygującego bohatera (76)
  • Przykuj uwagę (77)
  • Wybierz znaczący szczegół (78)
  • Zmuś czytelnika do refleksji (79)

6. Pozbądź się słów-śmieci (83)

  • Tiki (84)
  • Skamieliny (85)
  • Papugi (87)
  • Koturny (88)
  • Urzędasy (90)
  • Snoby (92)
  • Tasiemce (93)
  • Usypiacze (94)
  • Podróbki (95)
  • Gaduły (96)
  • Tchórze (97)
  • Zuchwalcy (98)
  • Instrukcje (98)
  • Sobki (99)
  • Anonimy (100)
  • Zrzędy (100)
  • Gmatwaniny (101)

7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)

8. Nie bój się długiego zdania (113)

  • Połącz zdania (115)
  • Wyliczaj (117)
  • Powtarzaj (119)
  • Podsumuj (123)
  • Wtrącaj (124)

9. Opowiedz historię (127)

  • Początek (sytuacja) (131)
  • Środek (komplikacja) (138)
  • Koniec (rozwiązanie) (145)

10. Lekcja braci Grimm (149)

11. Pokazuj, nie opisuj (157)

  • Nie wyręczaj czytelnika (157)
  • Mniej znaczy więcej (160)
  • Zmuś bohatera do działania (161)
  • Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
  • Walcz o czytelnika (163)

12. Graj na emocjach (165)

  • Pisz sercem (165)
  • Porywające opowieści (168)
  • Poruszające reklamy (174)

13. Buduj napięcie (179)

  • Zawieszenie akcji (181)
  • Strzelba Czechowa (183)
  • Zwrot akcji (188)

14. Lekcja Agathy Christie (195)

15. Maluj słowami (209)

  • Kolor (209)
  • Światło i cień (212)
  • Kadr (213)

16. Pobudzaj zmysły (217)

  • Zapach (218)
  • Dźwięk (219)
  • Smak (220)
  • Dotyk (221)
  • A teraz wszystko wymieszaj (222)

17. Lekcja van Gogha (225)

18. Przemów własnym głosem (233)

19. Zakończenie (239)

Bibliografia (245)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.