MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagdanienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw - Onepress
ISBN: 978-8-3653-5737-3
stron: 227, Format: ebook
Data wydania: 2016-08-23
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 76,82 zł
Słowo autora
Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawia, iż przedsiębiorstwa w bardzo szybkim tempie muszą się dostosowywać do wciąż zmieniających się warunków otoczenia. Wymusza to konieczność monitoringu tych mediów, nieustannego dokształcania się i bycia na bieżąco z wszelkimi zmianami w tym obszarze. Wydaje się jednak, iż w całym tym pościgu wciąż aktualne są klasyczne teorie z obszaru marketingu i zarządzania. Niezmienny od lat pozostaje fakt, iż należy dostarczyć produkt zgodnie z potrzebami odbiorców.
Takim produktem są treści publikowane w mediach społecznościowych. Aby móc je „sprzedać”, należy je dostosować do oczekiwań odbiorców.
Treści można uatrakcyjnić dzięki różnym technikom (np. wykorzystując koncepcję Real-Time Marketingu,
czy marketingu wirusowego), które zostały omówione w tej książce. Śledzenie trendów jest ważne, by móc zwiększyć atrakcyjność przekazywanych treści, polepszyć ich promocję i dystrybucję. W całej jednak tej pogoni za pojawiającymi się wciąż nowymi możliwościami, należy pamiętać przede wszystkim o swych odbiorcach. Warto wypracować swoje własne techniki,
które – stosowane konsekwentnie – mogą przynieść bardzo dużo korzyści zarówno przedsiębiorstwu, jak i jego marce.
W książce zwrócono uwagę na możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu, szczególnie zarządzaniu pracownikami. Oni także są obecni w mediach społecznościowych i można to wykorzystać do realizacji celów przedsiębiorstwa. Wydaje się, że potencjał zastosowania tych mediów w zarządzaniu jest wciąż odkrywany, choć koncepcja Firmy 2.0, której działalność opiera się na mediach społecznościowych, jest już realizowana w niektórych przedsiębiorstwach, głównie w Stanach Zjednoczonych.
Książka ta przeznaczona jest zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Zdaniem autorki, praktyka może i powinna iść
w parze z teorią w tym obszarze, szczególnie, iż to właśnie praktycy przecierają szlaki jeśli chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwie. W tym zakresie jednak pozostaje bardzo szerokie pole do pracy dla badaczy. Mogą oni tworzyć różne koncepcje, które będą weryfikowane w praktyce. Dokonując analizy polskiej literatury autorka zauważyła, iż media społecznościowe wciąż nie zajmują w niej należytego miejsca. W wielu opracowaniach akcentuje się znaczenie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwie, jednak nadal są to rozważania bardzo pobieżne i ogólne. Wydaje się, że na obecnym etapie rozwoju mediów społecznościowych zadawanie pytania o to, czy są one przejściową modą, nie jest już adekwatne.
W tej książce przedstawiono różne aspekty wykorzystania mediów społecznościowych na konkretnych przykładach przedsiębiorstw, które – jak wynika z rankingów – radzą sobie w tym obszarze najlepiej. Zdaniem autora benchmarking, czyli uczenie się od najlepszych, jest jedną z najważniejszych metod pozyskiwania wiedzy. Jej zadaniem jest inspirowanie, ukazywanie możliwości, a innymi słowy – ukazywanie, „że się da i że się opłaca”.
Niniejsza książka adresowana jest także do studentów, którzy poszukują usystematyzowanej wiedzy odnośnie mediów społecznościowych i ich racjonalnym wykorzystaniu w przedsiębiorstwie. Pewnego razy w jednej z grup dyskusyjnych
w serwisie Facebook pojawiło się pytanie studentki o to, czy media społecznościowe są reklamą, czy PR. Autorka wyraża głęboką nadzieję, iż po lekturze tej książki nie będzie tego rodzaju wątpliwości. Warto dodać, iż na przestrzeni ostatnich lat zarówno w teorii, jak i praktyce, powstało wiele różnych sprzecznych i/lub niewłaściwie używanych określeń w temacie mediów społecznościowych w marketingu i zarządzaniu. Przykładowo Social Media Marketing jest błędnie określany marketingiem sieciowym lub marketingiem społecznościowym. Zamiarem autorki było usystematyzowanie podstawowej wiedzy z tego obszaru.
Autorka książki
Iwona Lupa
Sylwetka autorki:
Iwona Lupa – trener, nauczyciel i praktyk w obszarze zarządzania, marketingu i mediów społecznościowych; naukowo związana z Katedrą Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie. Realizatorka wielu projektów badawczych i praktycznych związanych z mediami społecznościowymi. Główny wykonawca grantów naukowych dedykowanych mediom społecznościowym. Aktywny uczestnik licznych konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych poświęconych tematyce zarządzania, marketingu oraz mediów społecznościowych, w tym m.in. European Conference on Social Media ECSM
– jednej z największych konferencji poświęconej tym mediom na świecie. Autorka wielu publikacji naukowych na temat mediów społecznościowych. Na zlecenie klientów prywatnych
i biznesowych opracowuje także strategie marketingowe i biznesplany. Jej główne zainteresowania dotyczą mediów społecznościowych i ich marketingowego oraz ekonomicznego wpływu na działalność przedsiębiorstw.
Zapraszamy do nabycia książki w wersji tradycyjnej: http://www.sophia.sklepna5.pl/towar/34/media-spolecznosciowe-w-marketingu-i-zarzadzaniu-wybrane-zagadnienia-z-teorii-i-praktyki.html
Osoby które kupowały "MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagdanienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Skuteczna reklama na LinkedInie 55,94 zł, (17,90 zł -68%)
- Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie II poszerzone 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagdanienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw eBook -- spis treści
WSTĘP 11
I. Słowo autora 11
II. Cele, problemy badawcze, hipotezy i metodyka badań 12
III. Zakres tematyczny 16
IV. Podziękowania 18
Rozdział 1. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE - wprowadzenie 20
1.1 Media społecznościowe – istota, rodzaje i cechy predysponujące je do wykorzystania w działalności przedsiębiorstw 20
1.2 Social media marketing to marketing w mediach społecznościowych? 25
1.3 Zakres możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Koncepcja firmy 2.0 30
Rozdział 2. Content marketing w mediach społecznościowych 35
2.1 Koncepcja content marketingu 35
2.2 Zasady i dobre praktyki z obszaru content marketingu 40
2.3 Narzędzia content marketingu w mediach społecznościowych 47
Rozdział 3. Reklama w mediach społecznościowych. POMIAR EFEKTYWNOŚCI I SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ w tych mediach 55
3.1 Charakterystyka rynku reklamy w mediach społecznościowych 55
3.2 Formaty reklam i narzędzia do ich tworzenia w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Facebook 63
3.3 Pomiar efektywności i skuteczności działań marketingowych przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych. Performance marketing 69
Rozdział 4. Promocja sprzedaży i public relations w mediach społecznościowych 89
4.1 Formy promocji sprzedaży w mediach społecznościowych 89
4.2 Instrumenty i działania PR w mediach społecznościowych 96
4.3 Zastosowanie koncepcji CSR w mediach społecznościowych jako instrumentu PR 106
Rozdział 5. MARKETING SZEPTANY w mediach społecznościowych 111
5.1 Word-of-mouth marketing. Adwokaci marki 111
5.2 Buzz marketing. Liderzy opinii 118
5.3 Marketing wirusowy: marketing partyzancki i prank marketing 121
5.4 Real-time marketing 127
Rozdział 6. Zarządzanie relacjami z klientem w mediach społecznościowych 133
6.1 Budowanie relacji z klientami w mediach społecznościowych 133
6.2 Jakość obsługi klienta w mediach społecznościowych 138
6.3 Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych 145
Rozdział 7. Media społecznościowe jako źródło dANYCH, informacji I WIEDZY o otoczeniu przedsiębiorstwa 153
7.1 Tworzenie person. Pozyskanie danych i informacji o klientach 153
7.2 Pozyskanie danych i informacji o innych podmiotach znajdujących się w otoczeniu zewnętrznym przedsiębiorstwa 161
7.3 Media społecznościowe jako źródło danych i informacji o otoczeniu wewnętrznym przedsiębiorstwa. Yammer 164
7.4 Zastosowanie koncepcji crowdsourcingu w mediach społecznościowych 169
Rozdział 8. Media społecznościowe W employer brandingu oraz REKRUTACJI i selekcji pracowników 173
8.1 Rola mediów społecznościowych w employer brandingu 173
8.2 Rekrutacja pracowników w mediach społecznościowych 177
8.3 Selekcja kandydatów do pracy z wykorzystaniem mediów społecznościowych 180
Rozdział 9. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE A zaangażowanie pracowników 185
9.1 Znaczenie zaangażowania pracowników w mediach społecznościowych dla przedsiębiorstwa. Employee Advocacy 185
9.2 Budowanie zaangażowania pracowników w mediach społecznościowych 188
9.3 Media społecznościowe jako narzędzie budowania zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie 194
Zakończenie 199
BIBLIOGRAFIA 203
ANEKS 220