reklama - zainteresowany?

Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem - Onepress

Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem
ebook
Autor: Maciej Tesławski
ISBN: 978-83-246-5680-6
stron: 168, Format: ebook
Data wydania: 2012-07-19
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,45 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-17,55 zł)

Dodaj do koszyka Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem

Tagi: Marketing

Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.

Klient lojalny, klient nielojalny…

Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.

Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!

Maciej TesÅ‚awski od lat piÄ™tnuje w swoich publikacjach dziaÅ‚ania quasi-lojalnoÅ›ciowe. W piÄ™tnowaniu tym jest stanowczy i konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka, której lekturÄ™ polecam Wszystkim osobom poszukujÄ…cym marketingowych inspiracji. Lojalność konsumentów to dziÅ› jedno z kluczowych wyzwaÅ„ coraz bardziej dojrzaÅ‚ych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej wiÄ™zi z klientami wymaga nie tylko wyrafinowanych narzÄ™dzi, ale także pogÅ‚Ä™bionej wiedzy i refleksji – na czym ta więź wÅ‚aÅ›ciwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna, którÄ… warunkujÄ… sztucznie tworzone bariery, zachÄ™ty i wyrabiane nawyki to zbyt maÅ‚o by ksztaÅ‚tować trwaÅ‚e relacje. ZupeÅ‚nie innym rodzajem wiÄ™zi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doÅ›wiadczeniu. Książka Maćka traktujÄ™ jako znakomitÄ… bazÄ™ wyjÅ›ciowÄ… do dalszej refleksji na temat lojalnoÅ›ci konsumentów. Z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekam też na kolejnÄ…!
Marek Staniszewski
CMO, Canal + Cyfrowy

Z konsternacjÄ… speÅ‚niam proÅ›bÄ™ autora, który poprosiÅ‚ mnie o recenzjÄ™ tej książki. Z zakÅ‚opotaniem, bo pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojÄ…c siÄ™ obalać mitów i zwyczajowych schematów myÅ›lenia. Udowadnia, że marka, która ma lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech ludzkich, budujÄ…cych lojalność nie może mieć produkt, bo on jest tylko czÄ…stkÄ… marki – jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to obowiÄ…zkowa lektura dla pracownika dziaÅ‚u marketingu czy agencji reklamowej. To lektura podsumowujÄ…ca i porzÄ…dkujÄ…ca wiedzÄ™ o markach, rozwijajÄ…ca i ksztaÅ‚cÄ…ca. PokazujÄ…ca, że brak myÅ›lenia i posÅ‚ugiwanie siÄ™ w marketingu schematami oraz stereotypami sÄ… najwiÄ™kszym bÅ‚Ä™dem, który prowadzi do porażki. Chapeau bas!
Marcin Kalkhoff
BrandDoctor


Maciej TesÅ‚awski — pierwszy filozof marketingu. ByÅ‚ współtwórcÄ… pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzaÅ‚ożycielem SMB. WspółpracowaÅ‚ z najwiÄ™kszymi agencjami w kraju i pracowaÅ‚ dla najwiÄ™kszych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. ByÅ‚ prezesem zarzÄ…du MRM, pracowaÅ‚ też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest czÅ‚onkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów: ZÅ‚otej StrzaÅ‚y, Boomerangu i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijaÅ‚ siÄ™ jako dydaktyk. WspółtworzyÅ‚ SzkoÅ‚Ä™ Strategii Marki SAR. Prowadzi wÅ‚asnÄ… akademiÄ™ MCA, w której przeszkoliÅ‚ kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest zwiÄ…zany z Uniwersytetem WrocÅ‚awskim, gdzie wykÅ‚ada strategiÄ™ i marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja wizerunkowa.

Dodaj do koszyka Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem

 

Osoby które kupowały "Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywnoÅ›ci ludzi sukcesu

Dodaj do koszyka Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem

Spis treści

Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem eBook -- spis treści

Twórcy książki (7)

Pomysł na książkę (9)

1. Co to jest marketing? (15)

2. Właściwe (z)rozumienie lojalności (19)

3. Epoka marketingu transakcyjnego (25)

4. Geneza marketingu relacji (31)

5. Lojalnościowy marketing mix (35)

  • Product (36)
  • Price (37)
  • Place (38)
  • Promotion (40)

6. Formuła 4C (43)

7. Programy lojalnościowe B2B czy B2C? (47)

8. Dla kogo lojalność? (51)

  • Grupy docelowe (55)
  • Segmentacje (59)
  • Profilowanie i psychografia (62)

9. Co wiemy o konsumentach? (69)

10. Pomiar lojalności (73)

11. Piramida lojalności Aakera (77)

12. Program marki czy marka programu? (81)

13. Marki kultowe (karanie za lojalność) (83)

14. Struktura programu lojalnościowego (dekalog) (87)

15. Nie planuj zbyt daleko (93)

16. Techniki identyfikacji uczestników programu (97)

17. Narzędzia komunikacyjne (101)

  • NarzÄ™dzia wewnÄ…trz programu (101)
  • NarzÄ™dzia dla konsumentów poza programem (103)
  • NarzÄ™dzia komunikacji z caÅ‚ym rynkiem (105)

18. Member Gets Member (107)

19. Lifetime value (wartość życiowa konsumenta) (111)

20. Nagradzanie lojalności (115)

  • Nagradzanie konsumentów spoza programu (117)
  • Nagradzanie za przystÄ…pienie do programu (119)
  • Nagradzanie za "zasÅ‚ugi" w ramach programu (121)
  • Nagradzanie okazjonalne w ramach programu (123)
  • Nagradzanie konsumentów z grupy VIP programu (125)

21. Poufność działań lojalnościowych (129)

22. Partnerzy programu lojalnościowego (133)

23. Program lojalnościowy w internecie (137)

  • Internet do komunikacji programu (137)
  • Internet do komunikacji z uczestnikami programu (138)

24. Cause Related Marketing (141)

25. Case studies (145)

  • Program dla dzieci (146)
  • Program dla palaczy (produkty "trudne") (150)
  • Program dla motoryzacji (154)
  • Program dla artykułów spożywczych (FMCG) (160)

Na koniec (165)

Dodaj do koszyka Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.