Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem - Onepress
ISBN: 978-83-246-5680-6
stron: 168, Format: ebook
Data wydania: 2012-07-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,45 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-17,55 zł)
Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.
Klient lojalny, klient nielojalny…
Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.
Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!
Maciej TesÅ‚awski od lat piÄ™tnuje w swoich publikacjach dziaÅ‚ania quasi-lojalnoÅ›ciowe. W piÄ™tnowaniu tym jest stanowczy i konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka, której lekturÄ™ polecam Wszystkim osobom poszukujÄ…cym marketingowych inspiracji. Lojalność konsumentów to dziÅ› jedno z kluczowych wyzwaÅ„ coraz bardziej dojrzaÅ‚ych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej wiÄ™zi z klientami wymaga nie tylko wyrafinowanych narzÄ™dzi, ale także pogÅ‚Ä™bionej wiedzy i refleksji – na czym ta więź wÅ‚aÅ›ciwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna, którÄ… warunkujÄ… sztucznie tworzone bariery, zachÄ™ty i wyrabiane nawyki to zbyt maÅ‚o by ksztaÅ‚tować trwaÅ‚e relacje. ZupeÅ‚nie innym rodzajem wiÄ™zi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doÅ›wiadczeniu. Książka Maćka traktujÄ™ jako znakomitÄ… bazÄ™ wyjÅ›ciowÄ… do dalszej refleksji na temat lojalnoÅ›ci konsumentów. Z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekam też na kolejnÄ…!Marek Staniszewski
CMO, Canal + Cyfrowy
Z konsternacjÄ… speÅ‚niam proÅ›bÄ™ autora, który poprosiÅ‚ mnie o recenzjÄ™ tej książki. Z zakÅ‚opotaniem, bo pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojÄ…c siÄ™ obalać mitów i zwyczajowych schematów myÅ›lenia. Udowadnia, że marka, która ma lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech ludzkich, budujÄ…cych lojalność nie może mieć produkt, bo on jest tylko czÄ…stkÄ… marki – jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to obowiÄ…zkowa lektura dla pracownika dziaÅ‚u marketingu czy agencji reklamowej. To lektura podsumowujÄ…ca i porzÄ…dkujÄ…ca wiedzÄ™ o markach, rozwijajÄ…ca i ksztaÅ‚cÄ…ca. PokazujÄ…ca, że brak myÅ›lenia i posÅ‚ugiwanie siÄ™ w marketingu schematami oraz stereotypami sÄ… najwiÄ™kszym bÅ‚Ä™dem, który prowadzi do porażki. Chapeau bas!Marcin Kalkhoff
BrandDoctor
Maciej TesÅ‚awski — pierwszy filozof marketingu. ByÅ‚ współtwórcÄ… pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzaÅ‚ożycielem SMB. WspółpracowaÅ‚ z najwiÄ™kszymi agencjami w kraju i pracowaÅ‚ dla najwiÄ™kszych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. ByÅ‚ prezesem zarzÄ…du MRM, pracowaÅ‚ też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest czÅ‚onkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów: ZÅ‚otej StrzaÅ‚y, Boomerangu i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijaÅ‚ siÄ™ jako dydaktyk. WspółtworzyÅ‚ SzkoÅ‚Ä™ Strategii Marki SAR. Prowadzi wÅ‚asnÄ… akademiÄ™ MCA, w której przeszkoliÅ‚ kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest zwiÄ…zany z Uniwersytetem WrocÅ‚awskim, gdzie wykÅ‚ada strategiÄ™ i marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja wizerunkowa.
Osoby które kupowały "Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)