Kreatywność językowa w przekazach internetowych - Onepress
ISBN: 978-83-8142-462-2
stron: 204, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 15,89 zł (poprzednio: 19,86 zł)
Oszczędzasz: 20% (-3,97 zł)
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie, że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem stylów, treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.
Osoby które kupowały "Kreatywność językowa w przekazach internetowych", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Kreatywność językowa w przekazach internetowych eBook -- spis treści
Wstęp 7
Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność jako przedmiot badań językoznawczych 9
Kreatywność językowa w internetowych gatunkach mowy
1. Raissa Ellis (Uniwersytet Warszawski), Badanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożenia 27
Justyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski), Komentarze użytkowników portalu Pudelek.pl, czyli o kreatywności leksykalnej i graficznej w komunikacji internetowej 39
Magdalena Nowakowska (Uniwersytet Łódzki), Potoczność jako źródło kreatywności językowej na blogach programistycznych 53
Kreatywność językowa w socjolektach
Sylwia Folgert (Uniwersytet Gdański), Derywaty słowotwórcze od nazw ras psów i kotów w socjolekcie miłośników zwierząt domowych 71
Katarzyna Furmaniak (Uniwersytet Gdański), Świat według „fikcjoholika”. Neologizmy tworzone przez internetowych miłośników (pop)kultury 85
Małgorzata Klauze (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Przejawy kreatywności językowej w komponowaniu określeń wyglądu psów w socjolekcie miłośników psów 99
Martyna Szczepaniak (Uniwersytet Jagielloński), Kreatywność języka fandomu 115
Rola kreatywności językowej w glottodydaktyce i przekładoznawstwie
Justyna Groblińska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywne komunikaty internetowe w nauczaniu języka włoskiego jako obcego – próba diagnozy 133
Aleksandra Tokarek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki 147
Rola środków graficznych w komunikacji internetowej
Alicja Kiełczewska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Od emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej 157
Weronika Kortas (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), #Hasztag musi być! 167
Adrianna Walkowska (Uniwersytet Łódzki), „Jaronizmy” jako przykład językowo-graficznej kreatywności w internecie 181
Magdalena Wołoszyn (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Słowo i obraz – kody różne czy komplementarne? (na przykładzie memów internetowych) 193