Kreatywność S.A - Onepress
TÅ‚umaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-8087-840-2
stron: 388, Format: ebook
Data wydania: 2019-08-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 33,62 zł (poprzednio: 44,83 zł)
Oszczędzasz: 25% (-11,21 zł)
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcÄ… budować wraz ze swoimi wspóÅ‚pracownikami Å›rodowisko pracy oparte kreatywnoÅ›ci oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie, To także pierwszy wglÄ…d za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar.
DziÄ™ki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespoÅ‚u mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawaÅ‚y jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W zaÅ‚ożeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywnÄ… kulturÄ™ – ale również, jak pisze sam wspóÅ‚zaÅ‚ożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które wedÅ‚ug mnie pozwalajÄ… wyzwolić w nas to, co najlepsze".
Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominujÄ…cÄ… pozycjÄ™ w Å›wiecie animacji, tworzÄ…c takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spóÅ‚ka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biÅ‚y rekordy widowni i zebraÅ‚y Å‚Ä…cznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysÅ‚owe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma wzglÄ™dami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazujÄ…, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideaÅ‚y i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiÅ‚y, że wytwórnia jest dziÅ› tak podziwiana – i zyskowna.
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkrÄ™cać kreatywność, nie zabijać jej biurokracjÄ… i uważnie przyglÄ…dać siÄ™ wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
- JeÅ›li uda ci siÄ™ zebrać odpowiedni zespóÅ‚, także pomysÅ‚y mogÄ… okazać siÄ™ wÅ‚aÅ›ciwe.
- Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
- JeÅ›li w twojej organizacji sÄ… ludzie, którzy nie majÄ… swobody dziaÅ‚ania, przegrasz.
- Nie odrzucaj żadnych pomysÅ‚ów, nawet jeÅ›li pochodzÄ… z nieoczekiwanych kierunków.
- Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.
***
Ta książka to najwiÄ™kszy prezent, jaki mógÅ‚ podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór zÅ‚otych zasad i idei, których podstawÄ… jest rozwijanie kreatywnoÅ›ci. Bez wzglÄ™du na stopieÅ„ biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podrÄ™cznik nie tylko o zarzÄ…dzaniu.
- Piotr Jaworowski, Ars Thanea
***
Ed Catmull jest wspóÅ‚zaÅ‚ożycielem Pixar Animation Studios i prezesem Pixar Animation oraz Disney Animation. ZdobyÅ‚ pięć Nagród Akademii Filmowej, w tym nagrodÄ™ imienia Gordona E. Sawyera za wkÅ‚ad w branżę filmowÄ… w dziedzinie grafiki komputerowej. Doktorat z zakresu informatyki uzyskaÅ‚ na Uniwersytecie Utah. Mieszka w San Francisco z żonÄ… i dziećmi.
Amy Wallace jest dziennikarkÄ…, której artykuÅ‚y publikowane byÅ‚y na Å‚amach „GQ”, „Wired”, „The New Yorker” oraz „The New York Times Magazine”. obecnie zajmuje stanowisko redaktora naczelnego magazynu „Los Angeles”. WczeÅ›niej pracowaÅ‚a w charakterze reportera i redaktora w „Los Angeles Times”, a także prowadziÅ‚a wÅ‚asnÄ… kolumnÄ™ w dziale biznesowym niedzielnego wydania „The New York Times”.
Osoby które kupowały "Kreatywność S.A", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)