Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych - Onepress

ISBN: 978-8-3808-8555-4
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)
Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesów transportu, przeładunku i magazynowania, która przejawiała się zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upływem czasu pojawiła się w logistyce perspektywa zarządzania, która obecnie osiągnęła stopień rozwoju określany zarządzaniem łańcuchem dostaw.
Z perspektywy zarządzania logistyka postrzegana jest poprzez wdrożone w przedsiębiorstwie określone struktury, instrumenty i procesy zarządzania, które - aby mogły poprawnie funkcjonować - powinny być wspierane przez system dostarczający informacje, którym jest controlling logistyki.
Analiza procesów logistycznych pod kątem ich pomiaru oraz oceny kosztów i wyników, a następnie optymalizacja tych procesów, stały się istotne, ponieważ zwiększyła się nie tylko liczba działań logistycznych, lecz także poszerzył się ich zakres. Powodem takiego stanu rzeczy był transfer logistyki na rynek i w ten sposób stopniowe wyodrębnianie się na nim podmiotów gospodarczych specjalizujących się w świadczeniu usług logistycznych iw rezultacie powstanie sektora Transport - Spedycja - Logistyka {TSL).
Ze Wstępu
Osoby które kupowały "Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
- Jak inwestowa 67,00 zł, (30,15 zł -55%)
Spis treści
Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne 15
-
- Istota przedsiębiorstwa usług logistycznych i współpracy międzyorganizacyjnej 15
- Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw 22
- Systematyka usług w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka 28
- Klasyfikacja usługodawców w sektorze logistycznym 36
- Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw 43
Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi 49
-
- Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce 49
- Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji 49
- Controlling a rachunkowość zarządcza 55
- Przegląd koncepcji controllingu 59
- Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu 59
- Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu 62
- Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw 66
- Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie 69
- Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych 71
- Główne aspekty i analiza pojęciowa controllingu logistyki 71
- Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury 79
- Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej 87
- Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące 92
- Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki 99
- Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki 105
- Wybrane instrumenty controllingu logistyki 111
- Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce 49
Rozdział 3. Pomiar kosztów i wyników działalności logistycznej w systemie controllingu 129
-
- Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki 129
- Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym 135
- Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania 140
- Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym 145
- Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego 152
-
- Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej 157
- Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiębiorstwie usług logistycznych 157
- Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów działalność logistycznej 170
- Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej 157
Rozdział 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiębiorstwach usług logistycznych w Polsce w świetle badań empirycznych 179
-
- Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych 179
- Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych 182
- Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez 188
- Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu 188
- Podsumowanie i wnioski końcowe dotyczące stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiębiorstwach usług logistycznych 206
Zakończenie 211
Literatura 217
Spis ilustracji 229
Spis tabel 230