reklama - zainteresowany?

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych - Onepress

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych
ebook
Autor: Justyna Dobroszek
ISBN: 978-8-3808-8555-4
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)

Dodaj do koszyka Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

Tagi: Finanse | Rachunkowość | Zarządzanie

Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija siÄ™ w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach dziaÅ‚alnoÅ›ci biznesowej. Punktem wyjÅ›cia byÅ‚a techniczna strona procesów transportu, przeÅ‚adunku i magazynowania, która przejawiaÅ‚a siÄ™ zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upÅ‚ywem czasu pojawiÅ‚a siÄ™ w logistyce perspektywa zarzÄ…dzania, która obecnie osiÄ…gnęła stopieÅ„ rozwoju okreÅ›lany zarzÄ…dzaniem Å‚aÅ„cuchem dostaw.

Z perspektywy zarzÄ…dzania logistyka postrzegana jest poprzez wdrożone w przedsiÄ™biorstwie okreÅ›lone struktury, instrumenty i procesy zarzÄ…dzania, które - aby mogÅ‚y poprawnie funkcjonować - powinny być wspierane przez system dostarczajÄ…cy informacje, którym jest controlling logistyki.

Analiza procesów logistycznych pod kÄ…tem ich pomiaru oraz oceny kosztów i wyników, a nastÄ™pnie optymalizacja tych procesów, staÅ‚y siÄ™ istotne, ponieważ zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ nie tylko liczba dziaÅ‚aÅ„ logistycznych, lecz także poszerzyÅ‚ siÄ™ ich zakres. Powodem takiego stanu rzeczy byÅ‚ transfer logistyki na rynek i w ten sposób stopniowe wyodrÄ™bnianie siÄ™ na nim podmiotów gospodarczych specjalizujÄ…cych siÄ™ w Å›wiadczeniu usÅ‚ug logistycznych iw rezultacie powstanie sektora Transport - Spedycja - Logistyka {TSL).

Ze Wstępu

Dodaj do koszyka Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

 

Osoby które kupowały "Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych", wybierały także:

  • Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
  • PieniÄ…dze pÅ‚ynÄ… z duszy. Odzyskaj swoje wewnÄ™trzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomoÅ›ciach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw
  • B

Dodaj do koszyka Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

Spis treści

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych eBook -- spis treści

Wstęp 7

 

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne 15

    1. Istota przedsiÄ™biorstwa usÅ‚ug logistycznych i wspóÅ‚pracy miÄ™dzyorganizacyjnej 15
    2. Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw 22
    3. Systematyka usÅ‚ug w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka 28
    4. Klasyfikacja usÅ‚ugodawców w sektorze logistycznym 36
    5. Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw 43

 

Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi 49

    1. Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce 49
      1. Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji 49
      2. Controlling a rachunkowość zarządcza 55
      3. PrzeglÄ…d koncepcji controllingu 59
        1. Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu 59
        2. Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu 62
        3. Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw 66
      4. Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie 69
    2. Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych 71
      1. GÅ‚ówne aspekty i analiza pojÄ™ciowa controllingu logistyki 71
      2. Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury 79
      3. Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej 87
      4. Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące 92
      5. Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki 99
      6. Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki 105
      7. Wybrane instrumenty controllingu logistyki 111

 

RozdziaÅ‚ 3. Pomiar kosztów i wyników dziaÅ‚alnoÅ›ci logistycznej w systemie controllingu 129

    1. Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki 129
    2. Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym 135
    3. Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania 140
    4. Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym 145
    5. Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego 152
    1. Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w dziaÅ‚alnoÅ›ci logistycznej 157
      1. Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiÄ™biorstwie usÅ‚ug logistycznych 157
      2. Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów dziaÅ‚alność logistycznej 170

 

RozdziaÅ‚ 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiÄ™biorstwach usÅ‚ug logistycznych w Polsce w Å›wietle badaÅ„ empirycznych 179

    1. Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych 179
    2. Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych 182
    3. Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez 188
      1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu 188
      2. Podsumowanie i wnioski koÅ„cowe dotyczÄ…ce stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiÄ™biorstwach usÅ‚ug logistycznych 206

 

Zakończenie 211

Literatura 217

Spis ilustracji 229

Spis tabel 230

Dodaj do koszyka Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.