Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne - Onepress

ISBN: 978-83-226-3367-0
stron: 220, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,07 zł (poprzednio: 20,77 zł)
Oszczędzasz: 13% (-2,70 zł)
Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą głównie problematyki komunikowania wyborczego w warunkach rywalizacji samorządowej, polityki informacyjnej samorządów oraz aktywności mediów lokalno-regionalnych. Autorzy kładą nacisk na empirię, ilustrując w wielowymiarowej analizie złożoność i wielość funkcji komunikowania, które w najwyższym stopniu wpływa na proces kształtowania się lokalnej i regionalnej wspólnoty. Książka łączy naukowe perspektywy badawcze medioznastwa i politologii, adresowana jest zwłaszcza do osób zainteresowanych lokalnymi i regionalnymi relacjami mediów i polityki.
Monika Kornacka-Grzonka, doktor, adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UŚ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół komunikowania lokalnego i mediów lokalnych (ze szczególnym uwzględnieniem lokalnych mediów internetowych), tożsamości i podmiotowości społeczności lokalnych oraz nowych mediów. W 2014 wyróżniona przez JM Rektora UŚ za osiągnięcia naukowe i działalność popularnonaukową. Zwyciężczyni dziewiątej edycji konkursu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej na Najlepszą Pracę Doktorską z zakresu Nauk o Mediach i Komunikacji Społecznej DOKTORAT ’16.
Marek Mazur, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, dr hab., adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego.
Zainteresowania badawcze: problematyka komunikowania politycznego, zwłaszcza profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych.
Osoby które kupowały "Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp (Marek Mazur, Monika Kornacka-Grzonka) / 7
Agnieszka Walecka-Rynduch
MediaEgo w MediaPolis. Lokalizm i regionalizm w pierwszym jasnogórskim przemówieniu
Andrzeja Dudy jako przykład strategii wizerunkowej / 11
Wojciech Adamczyk
Patologie instytucji samorządowych jako przedmiot publikacji śledczych i interwencyjnych
w niezależnych mediach lokalnych / 30
Patrycja Szostok
Co samorząd musi w komunikacji? O komunikacyjnych aspektach realizacji postulatu
upodmiotowienia społeczności lokalnych / 47
Jarosław Flis, Mateusz Wanatowicz
Poetyka polityka – komitet jako komunikat w wyborach lokalnych / 64
Agnieszka Szymańska
Wybory samorządowe 2014 w Małopolsce – stanowisko kandydatów na urząd prezydenta
Krakowa oraz komitetów wyborczych w wybranych kwestiach politycznych i kanały
dystrybucji informacji wyborczej / 81
Rafał Leśniczak
Reklama wyborcza w regionalnej prasie łódzkiej w perspektywie kampanii parlamentarnej
2015 r. / 95
Marian Mitręga
Reklama społeczna a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw / 110
Paweł Grzywna
Komunikowanie w promocji zdrowia. Przykład wybranych miast województwa śląskiego / 122
Natalia Stępień-Lampa
Samorząd gminny wobec podwyższenia wieku obowiązku szkolnego. Działania gmin
zachęcające do wcześniejszego rozpoczęcia nauki w szkole / 138
Aлександр П. Короченский
Гибридизация медиатекстов в контексте „пост-журналистики” / 151
Zbigniew Kantyka
Media hiperlokalne – nowy element systemu społecznego komunikowania / 159
Henryk Grzonka
Rozwój radiofonii a zmiany technologiczne / 174
Dariusz Krawczyk
Wpływ konwergencji w mediach na sytuację zawodową pracowników środków masowego
przekazu w odbiorze studentów dziennikarstwa / 185
Kinga Jarmołowicz
Rola nowych technologii w komunikowaniu lokalnym na przykładzie e-partycypacji
Lublina / 197
Klaudia Mularczyk
E-tablica ogłoszeń jako nowy sposób komunikacji sołectw z mieszkańcami / 210