reklama - zainteresowany?

Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania - Onepress

Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania
ebook
Autor: Paweł Kazibudzki
ISBN: 978-83-7564-048-9
stron: 245, Format: ebook
Data wydania: 2007-02-02
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 7,65 zł (poprzednio: 8,90 zł)
Oszczędzasz: 14% (-1,25 zł)

Dodaj do koszyka Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania

Tagi: Marketing

Niniejsza publikacja porusza dość popularny obecnie w literaturze przedmiotu temat zarządzania kompetencjami. Problematyka kompetencji przedstawiona w tej książce wyróżnia ją jednak spośród podobnych opracowań, ponieważ postrzega kompetencje przez pryzmat osoby przedsiębiorcy jako właściciela-menedżera małego przedsiębiorstwa.

Przedmiotem jej treści jest koncepcja zastosowania pewnego narzędzia informatycznego, tzw. symulacyjnej gry decyzyjnej serio, jako skutecznej i efektywnej metody kształtowania kompetencji przedsiębiorcy-menedżera oraz wykorzystania tego instrumentu do rozwoju sektora małych przedsiębiorstw. Praca składa się z wprowadzenia, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii, przypisów oraz aneksów.

W rozdziale pierwszym Istota kształtowania kompetencji określono pojęcie kompetencji przedsiębiorcy-menedżera. Wychodząc od takich terminów jak: organizacja inteligentna, zarządzanie wiedzą, kapitał intelektualny organizacji, opisano pojęcie indywidualnych kompetencji. Następnie przedstawiono koncepcję kształtowania kompetencji przedsiębiorcy-menedżera opierając się na dostępnej literaturze przedmiotu. Zwrócono tutaj uwagę na integrację rozsądku i intuicji jako "miękkiego" aspektu doskonalenia osobistego. Opisano klasyczny termin, jakim jest określenie "mądrość". Powołując się na badania wyjaśniono istotę tzw. inteligencji emocjonalnej i powszechnie znanej inteligencji racjonalnej. Następnie przeanalizowano strukturalizację wiedzy w procesach decyzyjnych człowieka, aby zaproponować własne określenie obejmujące całokształt ludzkich kompetencji umysłowych, czyli pojęcie kapitału emocjonalno-kognitywnego.

W rozdziale drugim Symulacyjna gra decyzyjna serio scharakteryzowano tytułowe narzędzie informatyczne, które łączy w sobie pojęcia współzawodnictwa, gry i symulacji.

W rozdziale trzecim Źródła niepowodzenia gospodarczego małych przedsiębiorstw przedstawiono typologię i pojęcie małego przedsiębiorstwa. Następnie skoncentrowano uwagę na analizie przyczyn niepowodzenia gospodarczego małych przedsiębiorstw. Opisano emocjonalno-kognitywne aspekty niepowodzenia gospodarczego, jego istotę oraz skalę zjawiska w Polsce. Na podstawie badań empirycznych, prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, wykazano, że błędy w procesie zarządzania małymi przedsiębiorstwami stanowią dominującą przyczynę niepowodzenia gospodarczego. Błędy te są z kolei wynikiem braku odpowiednich kompetencji właścicieli-menedżerów tych przedsiębiorstw i bynajmniej nie chodzi tutaj o formalne wykształcenie przedsiębiorcy-menedżera, które nie ma istotnego wpływu na zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania. Rozdział ten kończy analiza kompetencji właścicieli-menedżerów małych przedsiębiorstw z siedmiu krajów Unii Europejskiej oraz preferowanych przez nich narzędzi ich kształtowania przeprowadzona przez innych badaczy. Wyniki tej analizy wskazują jednoznacznie na ich niskie kompetencje menedżerskie. Wynika z niej także, że "mali" przedsiębiorcy-menedżerowie najszybciej kształtują swoje kompetencje podczas czynności, które aktywizują działania zewnętrzne, wyzwalanych na przykład dzięki symulacyjnej grze decyzyjnej serio.

W rozdziale czwartym Empiryczna próba weryfikacji hipotezy badawczej przedstawiono rezultaty badań empirycznych własnych i innych autorów. Rozdział kończy propozycja modelu kształtowania kompetencji przedsiębiorcy-menedżera metodą symulacyjnej gry decyzyjnej serio. Podejmuje się tutaj także próbę operacjonalizacji pojęcia kompetencji, sugerując rozwiązanie w postaci indeksu sprawności działania organizacyjnego.

Dodaj do koszyka Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania

 

Osoby które kupowały "Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania

Spis treści

Dodaj do koszyka Kompetencje przedsiębiorcy-menedżera. Ideologia kształtowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.