reklama - zainteresowany?

Kompetencje menedżera - Onepress

Kompetencje menedżera
Autor: Mirosław Kot
ISBN: 978-83-283-4272-9
stron: 384, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2018-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 38,35 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-20,65 zł)

Dodaj do koszyka Kompetencje menedżera

Tagi: Kompetencje osobiste | ZarzÄ…dzanie | Zasoby ludzkie (HR)

Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!

Książka, którÄ… trzymasz w rÄ™ku, to Twoja lektura obowiÄ…zkowa. Nie tylko na dziÅ› - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nowÄ… wiedzÄ™ w zakresie rekrutacji, szkoleÅ„ i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miÄ™kkich oraz zarzÄ…dczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykÄ™ funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. OczywiÅ›cie na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również MirosÅ‚aw Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdÄ™ caÅ‚e zawodowe życie poÅ›wiÄ™ciÅ‚ jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.

Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczÄ…ce kompetencji, jakimi musi dysponować wspóÅ‚czesny zarzÄ…dzajÄ…cy, wzbogacone zostaÅ‚y ponad setkÄ… przykÅ‚adów z rynku oraz drugÄ… setkÄ… ćwiczeÅ„. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą siÄ™ za Å‚atwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteÅ›. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które sÄ… Ci niezbÄ™dne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogÄ… budować TwojÄ… przyszÅ‚ość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiÄ™taj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz jÄ… pochÅ‚onąć lub rozcieÅ„czać innymi lekturami.

Dodaj do koszyka Kompetencje menedżera

 

Osoby które kupowały "Kompetencje menedżera", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Kompetencje menedżera

Spis treści

Kompetencje menedżera -- spis treści

Rozdział 1. Kompetencje HR (11)

  • ABC kompetencji (11)
    • PodziaÅ‚ i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci kompetencji (13)
    • Kompetencje i work-life balance (17)
    • Tworzenie modelu (ksiÄ™gi kompetencji) (19)
    • Model kompetencji (21)
  • ZarzÄ…dzanie procesem szkoleniowym (25)
    • OkreÅ›lanie celu szkolenia (28)
    • OkreÅ›lanie grupy odbiorców (28)
    • Ewaluacja szkolenia (33)
    • PrzykÅ‚ad praktycznego wykorzystania metody Donalda L. Kirkpatricka (35)
  • Rekrutacja i selekcja pracowników (37)
    • ZarzÄ…dzanie ocenÄ… pracowniczÄ… (50)
  • ZarzÄ…dzanie talentami (59)

Rozdział 2. Kompetencje osobiste (63)

  • Inteligencja emocjonalna (63)
    • Kompetencje wchodzÄ…ce w zakres inteligencji emocjonalnej (66)
    • Inteligencja niezbÄ™dna w codziennym życiu i w pracy (70)
  • Komunikacja menedżera (75)
    • ReguÅ‚a wzmacniaczy i osÅ‚abiaczy komunikacyjnych (76)
    • Bomby i wkrÄ™ty komunikacyjne (79)
    • ReguÅ‚a jasnych i prostych komunikatów (81)
    • ReguÅ‚a wzmocnienia i osÅ‚abienia emocji a zachÄ™ta do zmiany bÄ…dź wykonania zadania (82)
    • ReguÅ‚a niespeÅ‚nienia (84)
    • ReguÅ‚a zaprzeczeÅ„ (84)
    • ReguÅ‚a presupozycji (85)
    • ReguÅ‚a "Nie oceniaj czÅ‚owieka, tylko jego zachowania" (87)
    • ReguÅ‚a faktów i dowodów (88)
    • ReguÅ‚a imadÅ‚a komunikacyjnego, czyli pytania zamkniÄ™te sugerujÄ…ce (89)
    • ReguÅ‚a jasnych komunikatów - zero ukrytych intencji (91)
    • ReguÅ‚a asertywnoÅ›ci na "nie" (91)
    • ReguÅ‚a asertywnoÅ›ci na "tak" (92)
    • Asertywna odmowa (94)
    • Asertywna pochwaÅ‚a i krytyka (96)
  • WystÄ…pienia publiczne (101)
  • Efektywność osobista (114)
    • Jak być efektywnym? (117)
  • Radzenie sobie z manipulacjÄ… (119)
  • ZarzÄ…dzanie sobÄ… w stresie (129)
  • ZarzÄ…dzanie sobÄ… w czasie (135)
  • Kreatywność i innowacja (147)

Rozdział 3. Kompetencje zarządcze (155)

  • Komunikacja wewnÄ™trzna w firmie (155)
  • ZarzÄ…dzanie zespoÅ‚em (159)
    • Co to oznacza, że ktoÅ› jest z pokolenia X, Y lub Z? (169)
  • Motywacja (pÅ‚acowa i pozapÅ‚acowa) (175)
  • Etykieta biznesu (184)
    • Zasada 1 - pierwszeÅ„stwo (186)
    • Zasada 2 - punktualność (187)
    • Zasada 3 - przywitanie i pożegnanie (187)
    • Zasada 4 - stosowny ubiór (188)
    • Zasada 5 - mowa ciaÅ‚a (189)
    • Zasada 6 - cel spotkania (190)
    • Zasada 7 - wizytówka (nie ulotka) (190)
  • ZarzÄ…dzanie wizerunkiem firmy (192)
  • Przywództwo i autorytet (197)
  • Delegowanie zadaÅ„ i uprawnieÅ„ (205)
  • ZarzÄ…dzanie konfliktem (211)
  • ZarzÄ…dzanie strategiczne (218)
  • ZarzÄ…dzanie zmianÄ… (225)
    • Akceptowanie zmiany (227)
  • Coaching i mentoring w zarzÄ…dzaniu zespoÅ‚em (231)
  • ZarzÄ…dzanie przez cele (239)

Rozdział 4. Prawo pracy (253)

  • NawiÄ…zanie stosunku pracy (umowa o pracÄ™) (253)
    • Umowa na okres próbny (258)
    • Umowa na czas okreÅ›lony (260)
    • Umowa na czas nieokreÅ›lony (262)
    • Umowa na zastÄ™pstwo (265)
  • Zmiana warunków umowy o pracÄ™ - porozumienie zmieniajÄ…ce (aneks) i wypowiedzenie zmieniajÄ…ce (266)
  • Prawa i obowiÄ…zki stron stosunku pracy (268)
    • ObowiÄ…zki pracodawcy wobec pracownika (269)
    • ObowiÄ…zki pracownika (271)
  • Sankcje za niewÅ‚aÅ›ciwe wykonywanie obowiÄ…zków pracowniczych (273)
    • Dokumentacja zwiÄ…zana z udzielaniem kar (276)
    • Notatka sÅ‚użbowa (277)
  • PrzeciwdziaÅ‚anie dyskryminacji, molestowaniu, nierównemu traktowaniu i mobbingowi (278)
    • PrzeciwdziaÅ‚anie dyskryminacji (278)
    • PrzeciwdziaÅ‚anie molestowaniu (284)
    • PrzeciwdziaÅ‚anie nierównemu traktowaniu (286)
    • PrzeciwdziaÅ‚anie mobbingowi (287)
  • Czas pracy (298)
    • Okresy zaliczane i niezaliczane do czasu pracy (300)
    • Szkolenia zaliczane i niezaliczane do czasu pracy (303)
    • Dyżur (304)
    • Podróż sÅ‚użbowa (306)
    • Systemy czasu pracy (307)
    • Planowanie, rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy - gÅ‚ówne pojÄ™cia (316)
    • Ewidencja czasu pracy (328)
    • Zwolnienia okolicznoÅ›ciowe i nieobecnoÅ›ci pracownika (332)
    • Urlopy wypoczynkowe (wymiar, udzielanie, odmowa i odwoÅ‚anie z urlopu) (335)
  • Uprawnienia zwiÄ…zane z rodzicielstwem (340)
    • Prawa rodziców (345)
  • Ochrona danych osobowych i kadrowych (350)
    • Co to sÄ… dane osobowe? (350)
    • Ochrona i przetwarzanie danych kadrowych (353)
    • Ochrona wizerunku pracownika (354)
    • Dane wrażliwe (356)
    • Zasady kontroli przetwarzania danych osobowych (357)
    • Powierzenie danych osobowych (360)
  • Dokumentacja kadrowa: osobowa i pÅ‚acowa (363)
  • RozwiÄ…zywanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia) (365)
    • Wydanie Å›wiadectwa pracy (372)

Akty prawne (377)

Orzeczenia sÄ…dów (379)

Bibliografia (381)

  • Strony internetowe (384)

Dodaj do koszyka Kompetencje menedżera

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.