reklama - zainteresowany?

Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu - Onepress

Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu
ebook
Autor: Ewelina Tyc
ISBN: 978-83-226-3223-9
stron: 224, Format: ebook
Data wydania: 2018-05-24
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 31,92 zł (poprzednio: 39,41 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,49 zł)

Dodaj do koszyka Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

Tagi: Marketing

Rozprawa prezentuje szczegóÅ‚owÄ… analizÄ™ pierwszego ogólnopolskiego programu Å›niadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany byÅ‚ na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieÅ›cia jeden lat. ByÅ‚ to okres dużych zmian nie tylko w polskiej telewizji, lecz także w ogóle w mediach masowych.

„Telewizja na Å›niadanie”, bo taka idea przyÅ›wieca porannym pasmom, jest w Polsce chÄ™tnie oglÄ…dana. ÅšwiadczÄ… o tym zarówno wskaźniki oglÄ…dalnoÅ›ci, jak i obecność pasma porannego nie tylko w każdej z wiodÄ…cych stacji telewizyjnych w Polsce, lecz także w stacjach lokalnych (np. TVP Katowice).

Praca zÅ‚ożona jest z dwóch gÅ‚ównych części, które podzielone sÄ… na szczegóÅ‚owe rozdziaÅ‚y. W części teoretycznej jest przedstawiony stan badaÅ„ prac medioznawczych. SÄ… również szeroko opisane metody postÄ™powania, czyli analiza dyskursowa oraz jÄ™zykowy obraz Å›wiata, medialny obraz Å›wiata i dyskursywny obraz Å›wiata. W drugiej zaÅ› części – analitycznej – zostaÅ‚ opisany materiaÅ‚ audiowizualny programu Kawa czy herbata?. MateriaÅ‚ scharakteryzowano wedÅ‚ug czterech aspektów wzorca gatunkowego opracowanego przez MariÄ™ Wojtak: aspektu strukturalnego, aspektu pragmatycznego, aspektu stylistycznego oraz aspektu poznawczego.

W aspekcie strukturalnym zostaÅ‚a omówiona budowa zarówno caÅ‚oÅ›ci programu, jak i poszczególnych jego części. W aspekcie pragmatycznym analizÄ… zostali objÄ™ci aktorzy analizowanego dyskursu, czyli prezenterzy programu oraz sceny, na której wystÄ™pujÄ…, czyli studio. Z kolei w aspekcie stylistycznym charakterystyce zostaje poddany styl indywidualny wybranych gospodarzy programu. W ostatnim aspekcie – poznawczym – przedstawiony zostaje medialny obraz Å›wiata, który zostaÅ‚ stworzony w programie Å›niadaniowym Kawa czy herbata?.

Podjęte w pracy rozważania wpisują się w nurt badań dotyczących lingwistyki dyskursu oraz mediolingwistyki.

Dodaj do koszyka Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

 

Osoby które kupowały "Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

Spis treści

Dodaj do koszyka Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.