Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta - Onepress

ISBN: 978-83-8142-282-6
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2019-01-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 14,55 zł (poprzednio: 17,32 zł)
Oszczędzasz: 16% (-2,77 zł)
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu.
Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Osoby które kupowały "Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta", wybierały także:
- Zostań królową PR 34,90 zł, (17,45 zł -50%)
- E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda 39,00 zł, (19,50 zł -50%)
- Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona 57,00 zł, (28,50 zł -50%)
- Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone 37,00 zł, (18,50 zł -50%)
- Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
Spis treści
Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Istota kapitału marki z perspektywy konsumenta 19
Wprowadzenie 21
-
- Kapitał marki – klasyczne ujęcia a współczesne propozycje 22
- Związek konsumenta z marką jako zaawansowany składnik kapitału 35
- Osobowość i samoujawnienie konsumenta jako determinanty związku z marką 45
- Osobowość marki jako zaawansowany składnik kapitału – krytyka podejścia relacyjnego 50
Podsumowanie 53
Rozdział 2. Specyfika komunikacji marek w mediach społecznościowych 55
Wprowadzenie 57
-
- Rodzaje treści w mediach społecznościowych – ujęcia tradycyjne i nowoczesne 59
- Autentyczność i konflikt jako nowe kryteria podziału treści w mediach społecznościowych (wyniki analizy zawartości przekazów) 64
- Czerwone, niebieskie, fioletowe i achromatyczne – nowa kategoryzacja zawartości przekazów w mediach społecznościowych 76
Podsumowanie 85
Rozdział 3. Kapitał marki jako rezultat i jako czynnik mediujący efekty komunikacji 87
Wprowadzenie 89
-
- Budowanie kapitału marki za pomocą komunikacji opartej na przekazach fioletowych – moderująca rola wybranych cech osobowości konsumenta (eksperyment I) 90
- Kapitał marki jako wskazówka heurystyczna 109
- Wpływ kapitału marki na efekty przekazów fioletowych – moderująca rola wieku konsumenta (eksperyment II) 116
Podsumowanie 127
Zakończenie 129
Wykaz cytowanej literatury 133
Wykaz cytowanych filmów i materiałów graficznych pochodzących ze źródeł internetowych 159
Aneks 163
Summary 171
Spis tabel i rysunków 173
O autorce 175