Kapitały przemysłu filmowego - Onepress
ISBN: 9788301203405
stron: 234, Format: ebook
Data wydania: 2018-10-24
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
Co to znaczy produkować film? Jak handluje się filmami? Czy w świecie produkcji filmowej istnieją odpowiedniki magazynów, w których zalegają niechciane przez kupujących produkty? Na czym polegają różnice pomiędzy systemami filmowymi: amerykańskim, opartym na kumulacji kapitału ekonomicznego, i europejskim, odwołującym się do kapitału kulturowego oraz budowania prestiżu? Jaką rolę w pejzażu kinematograficznym odgrywają rozwijające się w zawrotnym tempie Chiny? Książka Marcina Adamczaka jest poświęcona kinu w optyce rynkowej i instytucjonalnej. Podejmuje m.in. takie tematy, jak: handel filmami, reguły ich rozpowszechniania, festiwale, światowy rynek filmowy. Pierwszą część książki autor poświęca kształtowaniu się dominacji amerykańskiego przemysłu filmowego. Buduje historyczne tło, pozwalające czytelnikowi zrozumieć współczesność oraz funkcjonowanie rynków filmowych w czasach najnowszych. W drugiej części autor opisuje europejski subsystem filmowy oparty na kumulacji kapitałów kulturowych, a nie ekonomicznych, choć zarysowuje również połączenia obecne na tym polu. W trzeciej części książki autor podejmuje próbkę odpowiedzi na wciąż otwarte pytanie o rolę, jaką w pejzażu kinematograficznym odgrywają Chiny. Podrozdział poświęcony twórczości Zhanga Yimou pokazuje, jakimi sposobami kumulacji kapitałów posługują się dziś chińscy twórcy. Część ta osadzona jest w szerokim kontekście historyczno-kulturowym, który pozwala spojrzeć na współczesną rywalizację mocarstw na arenie kinematograficznej w zupełnie inny sposób, i dostrzec w niej emanację znacznie poważniejszych konfliktów politycznych i kulturowych. W badaniach produkcyjnych autor nie koncentruje się na luźno powiązanych studiach przypadków. Proponuje odmienne podejście, preferując szersze ujęcie systemu kosztem szczegółowego opisu jednostkowych zjawisk. Istotne jest tu połączenie aspektów produkcyjnych z tematyką handlu filmami, obrotu i wymiany, rynku i kapitałów, zarysowanie perspektywy filmowego świata. Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kursów akademickich dotyczących filmu, procesów globalizacji czy kultury współczesnej. Może także być lekturą dla pasjonatów kina, którzy chcieliby poznać kulisy funkcjonowania przemysłów filmowych.
Osoby które kupowały "Kapitały przemysłu filmowego", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 115,69 zł, (41,65 zł -64%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
Spis treści
Kapitały przemysłu filmowego eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp. Chwytając wiatr albo co znaczy: wyprodukować i posiadać film?
- Rozdział I. Hollywoodzki system kinematografii-świata
- PoczÄ…tki systemu
- Zagadka Charlesa Pathé
- Wielka wojna Europy, wielka ekspansja USA
- Druga wojna światowa i kilka kin w Berlinie
- Przejęcie studiów przez korporacje
- Ponowna stabilizacja modelu produkcji
- Kinematografia-świat
- Rozdział II. Europocentryczny podsystem festiwalowy
- Uniwersum festiwali
- Rynek i kapitały
- Społeczna gra nazywana festiwalem filmowym
- Agenci sprzedaży i dystrybutorzy
- Czy istniejÄ… filmy festiwalowe?
- Literacka republika i jej południk Greenwich: dylematy postkolonialne
- Rumuńskie kino i polski handel zbożem
- Rozdział III. U progu nowego cyklu hegemonicznego? Pytanie o Chiny
- Trajektoria Zhanga Yimou
- Konsensus pekiński a warunki równoważności
- Wzrost rynku jako poszerzenie pola gry
- Drugi rynek świata
- Czynnik Hongkongu
- Nowy regionalizm
- Zakończenie. W małym kinie w Poznaniu
- Bibliografia
- Przypisy