Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta - Onepress
ISBN: 978-83-8142-282-6
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2019-01-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 13,87 zł (poprzednio: 17,34 zł)
Oszczędzasz: 20% (-3,47 zł)
Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe sÄ… wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowaÅ„ na temat zależnoÅ›ci pomiÄ™dzy dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… marek w Å›rodowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego gÅ‚ównym celem badaÅ„ przedstawionych w tej publikacji byÅ‚a ocena możliwoÅ›ci budowania kapitaÅ‚u marek w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych oraz okreÅ›lenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych dziaÅ‚aÅ„ badawczych autorka przeanalizowaÅ‚a wspóÅ‚czesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i na tej podstawie zaproponowaÅ‚a nowÄ… kategoryzacjÄ™ przekazów. NastÄ™pnie zbadaÅ‚a eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjajÄ… tworzeniu kapitaÅ‚u marki, a także przetestowaÅ‚a, jak sam kapitaÅ‚ może wpÅ‚ywać na responsywność użytkowników Internetu.
Wyniki opisanych tu badaÅ„ uÅ‚atwiajÄ… prognozowanie skutecznoÅ›ci komunikacji marketingowej w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i mogÄ… być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiÄ™biorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Osoby które kupowały "Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Istota kapitału marki z perspektywy konsumenta 19
Wprowadzenie 21
-
- KapitaÅ‚ marki – klasyczne ujÄ™cia a wspóÅ‚czesne propozycje 22
- Związek konsumenta z marką jako zaawansowany składnik kapitału 35
- Osobowość i samoujawnienie konsumenta jako determinanty związku z marką 45
- Osobowość marki jako zaawansowany skÅ‚adnik kapitaÅ‚u – krytyka podejÅ›cia relacyjnego 50
Podsumowanie 53
Rozdział 2. Specyfika komunikacji marek w mediach społecznościowych 55
Wprowadzenie 57
-
- Rodzaje treÅ›ci w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych – ujÄ™cia tradycyjne i nowoczesne 59
- Autentyczność i konflikt jako nowe kryteria podziaÅ‚u treÅ›ci w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (wyniki analizy zawartoÅ›ci przekazów) 64
- Czerwone, niebieskie, fioletowe i achromatyczne – nowa kategoryzacja zawartoÅ›ci przekazów w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 76
Podsumowanie 85
Rozdział 3. Kapitał marki jako rezultat i jako czynnik mediujący efekty komunikacji 87
Wprowadzenie 89
-
- Budowanie kapitaÅ‚u marki za pomocÄ… komunikacji opartej na przekazach fioletowych – moderujÄ…ca rola wybranych cech osobowoÅ›ci konsumenta (eksperyment I) 90
- KapitaÅ‚ marki jako wskazówka heurystyczna 109
- WpÅ‚yw kapitaÅ‚u marki na efekty przekazów fioletowych – moderujÄ…ca rola wieku konsumenta (eksperyment II) 116
Podsumowanie 127
Zakończenie 129
Wykaz cytowanej literatury 133
Wykaz cytowanych filmów i materiaÅ‚ów graficznych pochodzÄ…cych ze źródeÅ‚ internetowych 159
Aneks 163
Summary 171
Spis tabel i rysunków 173
O autorce 175