reklama - zainteresowany?

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie - Onepress

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie
ebook
Autor: Monika Kocot, Kamil Szafranie
ISBN: 978-8-3808-8062-7
stron: 244, Format: ebook
Data wydania: 2016-06-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,33 zł (poprzednio: 19,92 zł)
Oszczędzasz: 13% (-2,59 zł)

Dodaj do koszyka Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

Tagi: Marketing

W prezentowanej publikacji podjÄ™to problematykÄ™ dotyczÄ…cÄ… opisu i odbioru zjawisk szeroko pojÄ™tej popkultury. Autorzy, prowadzÄ…c interdyscyplinarny dialog i konfrontujÄ…c różne perspektywy badawcze, eksplorujÄ… oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. WychodzÄ…c od tytuÅ‚owego zagadnienia, otwierajÄ… przestrzeÅ„ intermedialnego dialogu, który odsÅ‚ania bogactwo ujęć i (czasami zaskakujÄ…cÄ…) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we wspóÅ‚czesnej humanistyce.
NiciÄ… przewodniÄ… tomu jest wzajemne przenikanie siÄ™ i oddziaÅ‚ywanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic miÄ™dzy nimi. Refleksja nad popkulturÄ… stanowi zatem również namysÅ‚ nad ważnymi przemianami zachodzÄ…cymi we wspóÅ‚czesnej kulturze: czytelnik ma okazjÄ™ wspólnie z autorami zastanowić siÄ™ nad takimi kwestiami, jak wpÅ‚yw jÄ™zyka potocznego na poezjÄ™, zwiÄ…zki miÄ™dzy filozofiÄ…, naukÄ… i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, zwiÄ…zki powieÅ›ci z tradycjÄ… filmowego westernu, charakter zmian w obrÄ™bie gatunków dziennikarskich i wiele innych.
 

Dodaj do koszyka Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

Spis treści

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie eBook -- spis treści

Wstęp 7
Magdalena Majchrzyk, Mass kultura, popkultura, postkultura – transformacje pojÄ™cia „kultury wspóÅ‚czesnej” (zarys problemu) 13

I. Literatura
Marianna ChÅ‚opek-Labo, Literatura jako projekt, czyli zamysÅ‚ literacki autora. Na przykÅ‚adzie utworów Borisa Akunina 25
RadosÅ‚aw SÅ‚awomirski, WÅ‚adimir Wysocki – pomiÄ™dzy kulturÄ… wysokÄ… a popularnÄ… 35
Natalia Kućma, Logikomiks – filozofia i nauka w komiksie 43
Adam Nowakowski, Tako rzecze Bane. Nadczłowiek w Drodze zagłady Drew Karpyshyna 53
Monika Kocot, Konkretne transgresje, konkretne interferencje – o Å‚amaniu kodów gatunkowych w poezji Edwina Morgana 63
Piotr Pochel, Różewicz i symulakry 77
Katarzyna Mulet, Retoryka popkultury w Pięknych dwudziestoletnich Marka Hłaski 87
Kristjan Mavri, Cormac McCarthy and Popular Culture . A New Old West 97
Anja Mrak, Popculture in postcolonial literature . Motifs of popular culture in Arundhati Roy’s The god of small things and Eden Robinson’s Monkey Beach 109
Malwina Bednarek, MacierzyÅ„stwo: bÅ‚ogosÅ‚awieÅ„stwo czy przekleÅ„stwo – wprowadzenie do dyskursu feministycznego 119

II. Media
Paulina Czarnek, Rozrywka w radiu komercyjnym na przykÅ‚adzie porannego programu Radia Zet „DzieÅ„ Dobry Bardzo” 131
Katarzyna Burska, O analityzmach i syntetyzmach leksykalnych w publicystyce sportowej – na przykÅ‚adzie peryfraz i uniwerbizmów 141
Zbigniew Bednarek, JÄ™zyk wojny na przestrzeni wieków 155
Martyna Paszkowska, „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczoÅ›ci Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej 167

III. Film
Mateusz Mirys, Åšwiat opuszczony przez Boga w serialu The Wire 181
Beata Stefaniak-Maślanka, Baśń, storytelling i popkultura 191
Ewelina Warumzer, Miłość jako metafora szczęścia . Seks, miłość i partnerstwo w polskim filmie 203
Magda Ciereszko, Porno, które pragnie być pop . O przenikaniu elementów popkultury do filmowej pornografii 215
Sabina Kwak, Etykiet(k)a wielkiego miasta . O seksualizacji przestrzeni, utowarowieniu relacji międzyludzkich i regułach damsko-męskich gier w nowoczesnym i ponowoczesnym mieście 227

Noty o Autorach 239

Dodaj do koszyka Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.