Język w internecie. Antologia - Onepress

ISBN: 978-8-3801-2698-5
stron: 244, Format: ebook
Data wydania: 2016-10-10
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 33,60 zł (poprzednio: 41,48 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,88 zł)
Tom Język w internecie. Antologia jest uszczegółowieniem poprzedniej publikacji redaktorek pt. Język w mediach. Antologia. W tym cyklu ukazał się też niedawno zbiór Język w telewizji. Antologia (2016).
Internet jest medium i zarazem środowiskiem komunikacyjnym niewyobrażalnie rozległym, zróżnicowanym i sfragmentaryzowanym. Wybrane do antologii teksty ukazują zjawiska ważne w komunikacji werbalnej, ale też będące fragmentami czy wycinkami „galaktyki języka internetu”.
W tomie Czytelnik znajdzie artykuły znawców problematyki z różnych ośrodków naukowych. Są tu teksty podejmujące problematykę ogólną, teoretyczną, jak też opisy i analizy oraz interpretacje zjawisk szczegółowych, ujmujące istotne i nowe zjawiska charakterystyczne dla języka w internecie, wypracowującego praktyki komunikacyjne charakterystyczne dla niego, ale też wchłaniającego właściwości wcześniejszych mediów. To, co dla niego typowe, to duża dynamika zmian dokonujących się w przestrzeni komunikacji w Sieci.
Osoby które kupowały "Język w internecie. Antologia", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Język w internecie. Antologia eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7
Małgorzata Kita
Język w internecie. Rozpoznanie stanu wiedzy / 10
Zagadnienia ogólne
Stanisław Gajda
Nowe media w perspektywie lingwistycznej / 59
Krystyna Gąsiorek
„Komputer jest nieskończenie cierpliwy…”, czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych / 66
Agnieszka Ogonowska, Bogusław Skowronek
„Język na nielegalu”, czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań / 77
Jan Grzenia
Co język polski zawdzięcza Internetowi? / 90
Analizy języka w internecie
Bożena Witosz
Lingwistyczne koncepcje tekstu wobec wyzwań komunikacji wirtualnej / 101
Urszula Żydek-Bednarczuk
Hipertekst w perspektywie lingwistycznej, komunikacyjnej i kulturowej / 113
Barbara Czopek-Kopciuch
Nick — nowa kategoria antroponimiczna? / 123
Grażyna Stachyra
Blog — tekst elektroniczny / 128
Przemysław Szews
Mikroblog — odmiana blogu czy oddzielny gatunek? / 141
Małgorzata Latoch-Zielińska, Anita Kozak
Nowe formy komunikacji na przykładzie serwisu www.demotywatory.pl / 158
Małgorzata Kuruc
Akronimy jako element komunikacji językowej / 175
Dorota Suska
O kulturze języka w internecie dziś — rekonesans badawczy / 187
Zbigniew Greń
Zabawy językowe w dyskusjach internetowych / 199
Eliza Grzelak
Między wolnością a zniewoleniem, czyli w jakim stopniu rozwój technologiczny determinuje komunikację międzyludzką / 209
Alina Naruszewicz-Duchlińska
Intencjonalne językowe zakłócenia komunikacji internetowej (trolling, flaming, hejting) / 221
Małgorzata Karwatowska, Beata Jarosz
Forum internetowe, czyli (cyber)komunikacja o ograniczonym zasięgu społecznym / 230