Język uwikłany w ponowoczesność - Onepress
ISBN: 978-8-3801-2655-8
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2015-10-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 31,89 zł (poprzednio: 39,86 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,97 zł)
Analizy, wnioski i interpretacje wieloznakowych komunikatów reklamowych (werbalnych i graficznych) dotyczących różnych sfer aktywności ludzkiej (m.in. aktywność kulinarna, szeroko rozumiana aktywność komercyjna i konsumpcyjna, aktywność estetyczna skoncentrowana na doskonaleniu wizerunku ponowoczesnego człowieka, a także na upiększaniu i udoskonalaniu najbliższego otoczenia) to materiał składający się na prezentowaną publikację.
Autorki skoncentrowały się na analizie zjawisk językowych, które oddają obraz ponowoczesności kreowanej w różnogatunkowych, różnotematycznych i różnostylowych reklamach. Ich językowo-kulturowa analiza pozwala wnioskować, że ponowoczesność została opanowana przez komercję i konsumpcję, które polegają na (de)tabuizowaniu i deprecjonowaniu wartości uwikłanych w zależności kulturowe, marketingowe, ikoniczne i stylizacyjne. Szeroka analiza reprezentatywnego zbioru tekstów reklamowych pozwoliła dostrzec wiele mechanizmów właściwych reklamie ponowoczesnej, stosowanych w celu podkreślenia różnorodnych walorów i atutów produktów i usług oferowanych konsumentom.
Osoby które kupowały "Język uwikłany w ponowoczesność", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Język uwikłany w ponowoczesność eBook -- spis treści
Spis treści
Wprowadzenie / 9
Ponowoczesna manipulacja językiem / 11
Wszechpanujący język potoczny / 14
Funkcje języka w polskiej wspólnocie komunikacyjnojęzykowej / 16
Perswazja i manipulacja / 18
Gra językowa a odczytywanie intencji użytkowników języka / 20
Uwodzenie metaforą / 21
R o z d z i a ł I
Dom w języku — język w domu / 25
Wstęp / 25
Oczy twojego domu — szklana gładkość i tytanowy blask w reklamach nowoczesnych okien / 27
Perspektywa klienta / 31
Argument ekonomiczny / 32
Argument światła / 35
Argument perspektywy / 36
Argument estetyczny / 37
Perspektywa producenta / 39
Argument atmosferyczno-klimatyczny / 39
Argument technologiczny / 41
Argument okna dachowego / 43
Argument jakości / 49
Argument doświadczenia producenta / 53
Kumulacja argumentów / 53
Pamiętajcie o ogrodach... — estetyka rodzinnego mikroświata / 59
Zakładanie trawników / 66
Klinika ogrodnika / 71
Pielęgnacja roślin wiecznie zielonych / 71
Pielęgnacja roślin ozdobnych / 73
Pielęgnacja drzew owocowych i warzyw / 74
Pielęgnacja domowych roślin ozdobnych / 76
Walka z chwastami / 76
Ziemia musi rodzić / 79
Niezbędnik ogrodnika / 85
Polakowi na stół dano... — smaki i aromaty w tradycji i w reklamie ponowoczesnej / 94
Nowoczesna „sztuka” kulinarna / 98
Motywy i wartości w reklamach kulinariów / 107
Tradycja i technologia we współczesnej kuchni / 113
Kulinaria dla najmłodszych / 126
R o z d z i a ł II
Przerost formy nad aspiracjami w przekazie reklamowym / 143
Wstęp / 143
Cóż za piękna sztuka! Leksemy piękno i sztuka w wypowiedziach reklamowych / 145
Leksemy piękno i sztuka w języku i komunikacji / 149
Leksemy piękno i sztuka w tekstach reklamowych / 151
Wartościujący charakter leksemu piękno w reklamie / 152
Abstrakcyjne definicje piękna / 154
Rozbudowane definicje piękna / 155
Kolekcja BELLA / 155
Kolekcja ALCHEMIA / 156
Kolekcja TOSCANA / 157
Metaforyczne ujęcia piękna / 157
Piękno jako cecha nadana — wyjątkowy atrybut konsumenta i produktu / 159
Perswazyjno-komercyjne pytania o piękno / 160
Piękno uwikłane w dyrektywy / 160
Piękno ukryte w zwrotach adresatywnych / 161
Piękno w innych typach wypowiedzi / 162
Piękno w skrótach myślowych i stwierdzeniach / 162
Piękno zanurzone w naturze / 163
Piękno ukryte w stylu / 164
Piękno i trwałość / 164
Piękno uwikłane w elipsę / 165
Piękno w innowacjach frazeologicznych / 165
Wieloznaczność leksemu sztuka uwikłana w intencje komercyjne / 166
Sztuka dla wszystkich / 168
Sztuka w językowym obrazie świata nastolatka / 169
Sztuka pragmatyczna / 170
Sztuka dla smakoszy i koneserów / 170
Sztuka a tradycja / 171
Sztuka jako umiejętność / 171
Najważniejszy jest koncept... O motywach reklamowych i stylizacjach reklam na teksty kultury / 175
Motywy historyczne jako źródło perswazji reklamowej / 182
Motywy literackie / 186
Motywy kulturowe i ikony kulturowe w spotach reklamowych / 193
Motywy miejsc symbolicznych / 199
Reklamowe stylizacje na gatunki tekstów kultury / 200
Stare i nowe tematy tabu — język uwikłany w grę z dosadnością i estetyką / 209
Gra z wiekiem / 213
(Nie) rozmawiam o starości / 222
Igram ze śmiercią — śmierć igra ze mną / 227
Nie rozmawiam o „pomarańczowej skórce”, „płatkach śniegowych”, „wysokim czole” / 229
Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie nie jest mi obce / 237
Uprawiam seks (i)gram z potencją / 245
R o z d z i a ł III
Perswazja — promocja — konieczność konsumpcyjna / 251
Wstęp / 251
TurboDymoMan i Super Es oraz Cieszyn się bardzo... — nazwy własne jako komercyjny komponent reklamowy / 254
Antroponimy jako onimiczne tworzywo gier językowych / 257
Nieoficjalne warianty imiennicze / 260
Nazwy nieautentyczne / 261
Chrematonimy jako perswazyjny mechanizm nakłaniający do zakupu / 265
Toponimy jako komercyjne komponenty tekstu reklamowego / 271
Reklamy imitacyjne / 273
Reklamy modyfikacyjne / 275
Reklamy transonimizacyjne / 276
Reklamy transtekstualizacyjne / 277
Nazewnicze gry radiowe w intertekstualność polityczną / 279
Cena leżeć! Rata — bierz ją!... — o sposobach nakłaniania odbiorcy do korzystania z promocyjnych ofert / 283
Mechanizmy nakłaniania klienta do zakupu produktu / 284
Popularne sposoby nakłaniania klienta do zakupu produktu lub skorzystania z promocyjnej oferty / 286
Oryginalne formy perswazyjnego nakłaniania odbiorcy do zakupu produktów lub skorzystania z promocyjnych ofert / 293
Nokautujemy konkurencję — o możliwościach deprecjonowania usług innych firm / 309
Porównywarki cen jako konkurencyjny element walki rynkowej / 311
Reklamy deprecjonujące oferty konkurencji / 312
Składanie korzystnych ofert / 314
Pejoratywne aluzje względem oferowanych produktów / 321
Zakończenie / 335
Aneks / 345
Literatura / 367
Zusammenfassung / 381
Summary / 382