Internacjonalizacja przedsi - Onepress

ISBN: 978-83-8331-160-9
stron: 126, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,21 zł (poprzednio: 24,66 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)
Osoby które kupowały "Internacjonalizacja przedsi", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
Spis treści
Internacjonalizacja przedsiębiorstw a procesy innowacyjne w globalnej gospodarce eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w gospodarce globalnej w uwarunkowaniach cyfrowej transformacji 11
-
- Internacjonalizacja przedsiębiorstwa – formy i fazy procesu internacjonalizacji – oraz jego związki z globalizacją i liberalizacją gospodarki 11
- Czynniki ograniczające internacjonalizację przedsiębiorstw w obecnych realiach gospodarczych 15
- Internacjonalizacja a czynniki współtworzące obraz współczesnej gospodarki światowej 19
- Internacjonalizacja w warunkach gospodarki cyfrowej 23
Rozdział 2. Istota i czynniki wpływające na procesy innowacyjne oraz ich związek z internacjonalizacją przedsiębiorstwa 29
-
- Definicja i koncepcja innowacji 29
- Analiza poziomu innowacyjności Polski i innych krajów UE 32
- Czynniki wpływające na innowacyjność przedsiębiorstwa 39
- Zewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 40
- Wewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 45
- Wspieranie transferu wiedzy, innowacja a internacjonalizacja 48
- Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstwa 54
- Analiza zależności między internacjonalizacją przedsiębiorstwa a innowacjami 56
Rozdział 3. Determinanty procesów internacjonalizacji gospodarki Polski 61
-
- Geograficzne determinanty lokalizacji Polski a procesy innowacyjne w gospodarce 61
- Internacjonalizacja przedsiębiorstw w Polsce a eksport innowacji 63
- Determinanty regulacyjne wpływające na proces internacjonalizacji polskiej gospodarki 67
Rozdział 4. Wskaźniki internacjonalizacji a skala innowacji w krajach UE w świetle badań statystycznych 71
-
- Wskaźniki internacjonalizacji a percepcja sukcesu innowacji 71
- Korelacje na poziomie pierwszym między internacjonalizacją a innowacjami 80
- Korelacja na poziomie drugim między internacjonalizacją a innowacjami 83
- Korelacja na poziomie trzecim między internacjonalizacją a innowacjami 87
- Wyniki badań statystycznych 92
Podsumowanie 95
Bibliografia 97
Załączniki 103
Notka biograficzna 125