reklama - zainteresowany?

Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości - Onepress

Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości
ebook
Autor: Blake J. Harris
Tytuł oryginału: The History of the Future: Oculus, Facebook, and the Revolution That Swept Virtual Reality
Tłumaczenie: Krzysztof Krzyżanowski
ISBN: 978-83-283-6690-9
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2020-08-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 29,50 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,50 zł)

Dodaj do koszyka Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości

Tagi: Start-up

Wiele firm, które później stały się najpoważniejszymi graczami Doliny Krzemowej, rodziło się w garażach. Historia Oculusa łamie ten schemat - jej założyciel, Palmer Luckey, pragmatyczny ekscentryk, inżynier samouk i wizjoner, stworzył swój start-up w zdezelowanej, sześciometrowej przyczepie kempingowej. Młody człowiek chciał sprawić, aby wirtualna rzeczywistość wreszcie zaistniała. Miała pozwolić każdemu, kto chciał, dotknąć Świętego Graala współczesnej technologii - przenieść się do wygenerowanego przez komputer świata, gdzie wszystko jest możliwe, i wykorzystać go do zabawy, zdobywania wiedzy i komunikacji.

Stworzone w Oculusie gogle zachwyciły Marka Zuckerberga do tego stopnia, że Facebook wykupił start-up za niewiarygodną kwotę trzech miliardów dolarów. Wydawać by się mogło, że to happy end fantastycznej opowieści o młodych wizjonerach, z żelazną konsekwencją dążących do spełnienia marzeń o wirtualnej rzeczywistości. Okazało się jednak, że najciekawsza historia dopiero się zacznie. Sklecony niegdyś naprędce start-up, wspierany przez charyzmatycznego, seryjnego przedsiębiorcę, błyskotliwego rosyjskiego programistę i wiele innych barwnych postaci, rozpoczyna rewolucję związaną z wirtualnym światem. Z czasem przeradza się ona w niesamowitą podróż - obfitującą w niezliczone zwroty akcji, wygrane bitwy, bolesne porażki, przełomy i intrygi.

Tę książkę można czytać jak pasjonującą powieść o amerykańskim śnie. Może też być potraktowana jako opowieść o biznesie, jakim stały się gry komputerowe. Przedstawia niesamowite zdarzenia i opowiada o nich w wyjątkowy sposób: autor dołożył wszelkich starań, aby trzymać się faktów. Dzięki temu ta książka jest jeszcze bardziej niezwykła - zawarta w niej historia jest prawdziwa!

Thriller. Niesamowita historia. Emocje. Intrygi. Fakty!

Dodaj do koszyka Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości

Spis treści

Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości eBook -- spis treści

 

Przedmowa 7

 

Od autora 15

Prolog 19

CZĘŚĆ I. WIRTUALNA REWOLUCJA 23

Rozdział 1. Chłopiec, który żył, by modować 25

Rozdział 2. Wielki Carmack 39

Rozdział 3. Opowieść o dwóch imprezach branżowych 48

Rozdział 4. Mafia związana ze Scaleformem 56

Rozdział 5. STK 73

Rozdział 6. Kluczowe kwestie, prototypy i partnerstwa 85

Rozdział 7. Wolność to szczęście 91

Rozdział 8. Ta brzemienna w skutki obietnica 99

Rozdział 9. Rozwój 108

Rozdział 10. Valve! 127

Rozdział 11. Kickstarter 142

CZĘŚĆ II. BUDOWANIE FIRMY 153

Rozdział 12. Król popularnych gier 154

Rozdział 13. W świetle jupiterów 164

Rozdział 14. Nietuzinkowe postacie 170

Rozdział 15. Hongkońska kombinacja 187

Rozdział 16. Dzieciaki 198

Rozdział 17. Oculus kontra Ouya 206

Rozdział 18. Dobry, lepszy i najlepszy podczas CES 2013 212

Rozdział 19. Księga Przysłów, 29:18 234

Rozdział 20. Od ściany do ściany 246

Rozdział 21. GDC 262

CZĘŚĆ III. STARE DOBRE CZASY 267

Rozdział 22. Działaj powoli i buduj różne rzeczy (czyli Facebook 2.0) 269

Rozdział 23. Dziewięć opowieści 273

Rozdział 24. Przyszłość świata gier 284

Rozdział 25. Andrew Reisse 289

Rozdział 26. Pomysły tak szalone, że mogłyby zadziałać 295

Rozdział 27. Specjalne pomieszczenie 305

Rozdział 28. Walka o pozycję 310

Rozdział 29. Zuckerbro okazuje zaciekawienie 316

Rozdział 30. Śladem Blue 328

Rozdział 31. Gwałtowne reakcje 342

Rozdział 32. Nowa normalność 347

Rozdział 33. HTC dołącza do gry 353

Rozdział 34. Niespodziewani goście 355

Rozdział 35. Ucieczka do przodu 360

Rozdział 36. Kanarki w kopalni węgla 363

CZĘŚĆ IV. POLITYKA 371

Rozdział 37. Dwanaście dni w 2015 roku 373

Rozdział 38. Przebudzenie śpiących gigantów 383

Rozdział 39. Blokada 390

Rozdział 40. Kontrola uprawnień 398

Rozdział 41. Diabeł tkwi w szczegółach 406

Rozdział 42. Elastyczność 415

Rozdział 43. Dramat internetowy 418

Rozdział 44. The Daily Beast 423

Rozdział 45. Banicja 437

Rozdział 46. Napad z bronią w ręku, komedia i fantastyka kontra dokument 449

Rozdział 47. Wyrok 466

Rozdział 48. Wyzwanie, któremu na pozór nie sposób podołać 471

Rozdział 49. Pracownik numer jeden 479

Rozdział 50. Powrót 484

Podziękowania 491

Przypisy 493

Dodaj do koszyka Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.