Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta - Onepress
ISBN: 978-83-8220-434-6
stron: 162, Format: ebook
Data wydania: 2021-04-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,21 zł (poprzednio: 24,66 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)
Rewolucja cyfrowa, znoszÄ…c barierÄ™ czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostÄ™pność kanaÅ‚u wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijajÄ…cy siÄ™ sektor handlu internetowego implikuje daleko idÄ…ce zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i oczekiwaniach wspóÅ‚czesnych konsumentów.
PodjÄ™ty w pracy problem badawczy sprowadza siÄ™ do rozpoznania zachowaÅ„ wspóÅ‚czesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w Å›rodowisku cyfrowym, zdominowanym przez innowacyjne technologie. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. PodstawÄ™ źródÅ‚owÄ… rozważaÅ„ stanowi obszerna literatura przedmiotu oraz wyniki wÅ‚asnych badaÅ„ empirycznych o zasiÄ™gu miÄ™dzynarodowym. Badaniami objÄ™to konsumentów z Polski oraz piÄ™ciu innych krajów europejskich – z BiaÅ‚orusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i WÅ‚och. Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizÄ™ porównawczÄ… dotyczÄ…cÄ… roli i uwarunkowaÅ„ rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowaÅ„ e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.
Książka wpisuje siÄ™ w niezwykle aktualny i ważny nurt rozważaÅ„ zwiÄ…zanych z trans- formacjÄ… biznesu w erze technologii cyfrowych. Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować jÄ… do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirujÄ…ca dla przedstawicieli Å›wiata nauki – badaczy zajmujÄ…cych siÄ™ tÄ… problematykÄ…, użyteczna dla podmiotów funkcjonujÄ…cych w branży e-commerce, a także wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarzÄ…dzania oraz na studiach podyplomowych, poÅ›wiÄ™conych problematyce e-commerce.
Praca dotyczy istotnych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów oraz zmian w funkcjonowaniu przedsiÄ™biorstw, których zadaniem jest dostosowanie siÄ™ do oczekiwaÅ„ nowej generacji nabywców. SilnÄ… stronÄ… pracy, jej stronÄ… oryginalnÄ…, sÄ… przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma wymiar miÄ™dzynarodowy.
Z recenzji prof. Henryka Mruka
Osoby które kupowały "Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta eBook -- spis treści
Wstęp 7
RozdziaÅ‚ 1. Rozwój handlu internetowego na tle cyfrowej transformacji biznesu 11
-
- Cyfrowa transformacja biznesu 11
- Handel internetowy w procesie hybrydyzacji handlu 20
- Korzyści i ograniczenia handlu online 31
Rozdział 2. Zachowania e-klienta 37
-
- Emocjonalne przesłanki zachowań konsumenta i pozyskiwanie wiedzy w tym obszarze 38
- Koncepcja różnic pokoleniowych w kontekÅ›cie użytkowania internetu i handlu online 42
- Zachowania nabywców w handlu internetowym 48
- Handel online na tle ekspansji internetu w Å›wietle wyników miÄ™dzynarodowych badaÅ„ 61
RozdziaÅ‚ 3. Handel internetowy z perspektywy nabywcy w Polsce i wybranych krajach europejskich – analiza komparatywna 73
-
- Przedmiot, metodyka badania i charakterystyka próby 73
- Zachowania internetowe potencjalnych e-nabywców 78
- Opinie i postawy e-nabywców, motywatory i problemy w zakresie e-zakupów 93
- Zwyczaje zakupowe nabywców w handlu internetowym 104
- Podsumowanie 131
Zakończenie 133
Bibliografi 137
Spis tabel i wykresu 151
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 153