Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta - Onepress

ISBN: 978-83-8220-434-6
stron: 162, Format: ebook
Data wydania: 2021-04-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,21 zł (poprzednio: 24,66 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)
Rewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i oczekiwaniach współczesnych konsumentów.
Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym przez innowacyjne technologie. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi obszerna literatura przedmiotu oraz wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski oraz pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.
Książka wpisuje się w niezwykle aktualny i ważny nurt rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych. Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, użyteczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce, a także wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania oraz na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.
Praca dotyczy istotnych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów oraz zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, których zadaniem jest dostosowanie się do oczekiwań nowej generacji nabywców. Silną stroną pracy, jej stroną oryginalną, są przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma wymiar międzynarodowy.
Z recenzji prof. Henryka Mruka
Osoby które kupowały "Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Handel internetowy. Perspektywa e-konsumenta eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Rozwój handlu internetowego na tle cyfrowej transformacji biznesu 11
-
- Cyfrowa transformacja biznesu 11
- Handel internetowy w procesie hybrydyzacji handlu 20
- Korzyści i ograniczenia handlu online 31
Rozdział 2. Zachowania e-klienta 37
-
- Emocjonalne przesłanki zachowań konsumenta i pozyskiwanie wiedzy w tym obszarze 38
- Koncepcja różnic pokoleniowych w kontekście użytkowania internetu i handlu online 42
- Zachowania nabywców w handlu internetowym 48
- Handel online na tle ekspansji internetu w świetle wyników międzynarodowych badań 61
Rozdział 3. Handel internetowy z perspektywy nabywcy w Polsce i wybranych krajach europejskich – analiza komparatywna 73
-
- Przedmiot, metodyka badania i charakterystyka próby 73
- Zachowania internetowe potencjalnych e-nabywców 78
- Opinie i postawy e-nabywców, motywatory i problemy w zakresie e-zakupów 93
- Zwyczaje zakupowe nabywców w handlu internetowym 104
- Podsumowanie 131
Zakończenie 133
Bibliografi 137
Spis tabel i wykresu 151
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 153