reklama - zainteresowany?

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - Onepress

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna
ebook
Autor: red. Danuta Ostaszewska, współudz. Joanna Przyklenk
ISBN: 978-8-3801-2493-6
stron: 552, Format: ebook
Data wydania: 2015-11-26
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 43,56 zł (poprzednio: 52,48 zł)
Oszczędzasz: 17% (-8,92 zł)

Dodaj do koszyka Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna

Tagi: Marketing

Tom IV kontynuuje genologicznÄ… tradycjÄ™ badaÅ„, tym razem ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem zwiÄ…zków, jakie istniejÄ… miÄ™dzy gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji spoÅ‚ecznej – dziÅ› i w dawnej Polsce. Autorzy koncentrujÄ… siÄ™ na zagadnieniu komunikacji jako szeroko pojÄ™tej transmisji informacji i jej gatunkowych „wcieleÅ„”. Rozważania teoretyczne – im poÅ›wiÄ™cone sÄ… artykuÅ‚y zamieszczone w części pierwszej pracy – znajdujÄ… dopeÅ‚nienie w analizach i interpretacjach, zarówno gatunków użytkowych, jak i artystycznych, skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na część drugÄ… tomu. Publikacje te wzbogaca forma dyskusji panelowej, w której badacze starali siÄ™ uchwycić wykÅ‚adniki sytuacji poznawczej oraz podstawowych tendencji w tekstologii polskiej, niemieckiej i francuskiej.

Dodaj do koszyka Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna

Spis treści

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna eBook -- spis treści

Spis treści

 

KsztaÅ‚towanie siÄ™ systemu transferu informacji w formÄ™ dyskursów i gatunków zamkniÄ™te (Danuta Ostaszewska) / 9

 

Część pierwsza

Rozważania teoretyczne

 

Aleksander Wilkoń

O gatunkach niemajÄ…cych nazwy. Komunikat / 19

 

Bożena Witosz

Interakcyjny model relacji gatunku i dyskursu w przestrzeni komunikacyjnej / 23

 

Halina Grzmil-Tylutki

Gatunek jako kategoria społecznojęzykowa / 33

 

Maria Wojtak

Osobliwe byty gatunkowe i tekstowe w ich uwikłaniach komunikacyjnych / 44

 

Romuald Cudak

Genologiczne pogranicza i ekwiwalencje / 57

 

Aldona Skudrzyk

Rudymenty gatunków / 67

 

Jacek Warchala

Gatunek jako zamysł perswazyjny. Rozważania nie tylko o reklamie / 75

 

Ewa SÅ‚awkowa

Miejsce i rola gatunku mowy w komunikacji międzykulturowej (perspektywa translatologiczna) / 86

 

Część druga

Analizy i interpretacje

 

Ewa Biłas-Pleszak, Katarzyna Sujkowska-Sobisz

Strategiczne gry gatunkami — blog i recenzja w witrynach internetowych perfumerii / 97

 

Jerzy Biniewicz

Rodzenie siÄ™ polskiego dyskursu naukowego. Pragmatyka, struktura i jÄ™zyk traktatu Olbrychta StrumieÅ„skiego O sprawie, sypaniu, wymierzaniu y rybieniu stawów / 111

 

Ewa BÅ‚achowicz, Jadwiga Lizak

Funkcje pamiętnika w komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 123

 

Stanisław Borawski

Dwie XVII-wieczne nowiny. O propagandowym użyciu listu prywatnego / 135

 

Małgorzata Dawidziak-Kładoczna

Wielofunkcyjność komentarzy w diariuszach Sejmu Wielkiego / 147

 

Ewa Ficek

Zaczarowana, inspirujÄ…ca, pouczajÄ…ca... Jaka jest bajka terapeutyczna? / 159

 

Beata Grochala

Ten sam gatunek w dwóch odmianach — o telewizyjnej i internetowej relacji sportowej na żywo / 169

 

Magdalena Hawrysz

Rozmowy chrystyjaÅ„skie Marcina Czechowica jako komunikat ksztaÅ‚tujÄ…cy wspólnotÄ™ arian / 181

 

Maciej Kawka

Internet jako źródÅ‚o plotki / 194

 

Małgorzata Kita

Śmierć wywiadu? Gatunek w ponowoczesnej Polsce / 201

 

Maria Krauz

Wzorzec strukturalny dedykacji drukowanej a model relacji między adresatem i autorem / 214

 

Iwona Loewe

Globalny gatunek w lokalnej odsłonie. Teleecho Ireny Dziedzic / 231

 

Ewa Malinowska

Komunikowanie władzy ze społeczeństwem / 241

 

Anna Matuszewska

Laudacje polskie i niemieckie — podobieÅ„stwa i różnice / 251

 

Małgorzata Nowak-Barcińska

Drugie życie gatunku / 266

 

Danuta Ostaszewska

Reportaż — wspóÅ‚istnienie kodów: werbalnego i ikonicznego (na materiale tekstów w National Geographic Polska) / 285

 

Iwona Pałucka-Czerniak

Funkcje czasowników pierwszoosobowych w posÅ‚owiach do wspóÅ‚czesnych polskich publikacji naukowych / 297

 

Edyta Pałuszyńska

Zróżnicowanie zachowaÅ„ komunikacyjnych rozmówców w gatunkowych realizacjach rozmowy (dyskusja, debata a talk show) / 309

 

Magdalena Pietrzak

„Pozytywnienie” felietonu w drugiej poÅ‚owie XIX wieku / 321

 

Romualda Piętkowa

Dialog w Å›wiecie tekstów naukowych / 332

 

Olga Przybyla

Gatunek listu a kompetencja lingwistyczna i komunikacyjna dzieci upośledzonych umysłowo / 343

 

Magdalena SteciÄ…g

Jak wiele zależy od gatunku, czyli obraz ekologa w wiadomości i reportażu informacyjnym / 356

 

Agnieszka Szczaus

Instrukcja jako forma komunikacji (na przykładzie Informacyi matematycznej Wojciecha Bystrzonowskiego z 1749 roku) / 369

 

Ewa Szkudlarek-Åšmiechowicz

Moduły makrosytuacyjne w radiowej i telewizyjnej debacie publicznej / 383

 

Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna

Komunikacja pracodawców z pracobiorcami w ofertach pracy / 397

 

Marzanna Uździcka

Notatki z wykładu w perspektywie komunikacyjnej / 409

 

Anna Wojciechowska

Protokoły jako świadectwo komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 425

 

Olga Wolińska

Oświadczenia i deklaracje w komunikacji społecznej A.D. 2007 / 439

 

Katarzyna Wyrwas

Reklama typu homeshopping jako wzorzec dla reklamy wyborczej / 446

 

Mirosława Ampel-Rudolf

Schemat informacyjny gawędy szlacheckiej / 456

 

Władysława Książek-Bryłowa

Elementy „nowiniarskie” w wierszach WacÅ‚awa Potockiego / 469

 

Joanna Przyklenk

Poznawczy aspekt gatunku — o Å›lepcu, niedowidzÄ…cym i jednookim (na przykÅ‚adzie epigramatu i gatunków pokrewnych) / 477

 

Artur Rejter

Przeobrażenia gatunków literackich w kontekÅ›cie komunikacji spoÅ‚ecznej (na przykÅ‚adzie noweli) / 493

 

Teresa Wilkoń

Genologiczne aspekty poematów GaÅ‚czyÅ„skiego / 504

 

Część trzecia

Panel dyskusyjny

 

Moderatorzy dyskusji: Maria Wojtak, Zofia Bilut-Homplewicz, Halina Grzmil-Tylutki, Waldemar Czachur / 515

Dodaj do koszyka Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.