GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych - Onepress
ISBN: 978-83-246-6487-0
stron: 160, Format: audiobook
Data wydania: 2013-01-10
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 29,90 zł
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej iloÅ›ci paliwa. Wyobraź sobie, że do osiÄ…gniÄ™cia tego celu motywuje CiÄ™… Twój wÅ‚asny samochód. MyÅ›lisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier majÄ… w swoich autach Ford i Honda. KorzystajÄ… z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszÅ‚ość marketingu, ale przyszÅ‚ość, która zbliża siÄ™ wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznaÅ‚ jÄ… za jeden z wiodÄ…cych trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
TeoriÄ™ wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych Å›wiat marketingu powitaÅ‚ w roku 2009 dziÄ™ki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, zaÅ‚ożycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjÄ…Å‚ PaweÅ‚ Tkaczyk. DziÄ™ki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiÄ…zujÄ…ce w nich zasady i towarzyszÄ…ce im historie, aż po zastosowania powiÄ…zanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzÄ™dzi, dziÄ™ki którym bÄ™dziesz w stanie stworzyć swojÄ… wÅ‚asnÄ… marketingowÄ… grÄ™. Co wiÄ™cej, skÅ‚onisz ludzi do tego, by zechcieli w niÄ… grać!
PaweÅ‚ Tkaczyk sam o sobie mówi, że "zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesiÄ™ciu lat prowadzi firmÄ™ MIDEA, która buduje silne marki klientów, snujÄ…c ich opowieÅ›ci za pomocÄ… technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z maÅ‚ymi czy nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla mÅ‚odych przedsiÄ™biorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystajÄ… m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistÄ… nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak "Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast "MaÅ‚a Wielka Firma". Prywatnie jest miÅ‚oÅ›nikiem książek i horrorów klasy "B".
Patroni medialni:
Osoby które kupowały "GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
Spis treści
GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych Audiobook -- spis treści
Wstęp (7)
Poziom I: Gry (11)
- Homo ludens i inni (13)
- Dobrowolność (14)
- Niezwykłość (16)
- Opowiadanie historii (19)
- Kształtowanie historii (20)
- BÅ‚Ä…dzenie w historii (21)
- Oddzielenie (22)
- PorzÄ…dek (24)
- Bezinteresowność (28)
- Gry przejmujÄ… ster (30)
Poziom II: Gracze (33)
- Social graph (36)
- Informacje płynące przez social graph (41)
- Wpływ i status (45)
- Błogosławiona produktywność (50)
- Schematy nagradzania (55)
- Crowdsourcing (60)
Poziom III: Mechanizmy (65)
- Jeżdżenie na słoniu (67)
- Wielki paradoks biologii ewolucyjnej (69)
- Programowanie ciekawości (70)
- Struktura gry (73)
- Serca i maczugi (76)
- Mechanizmy i dynamika gry (81)
- Nagrody - punkty i informacja zwrotna (82)
- Status - poziomy (84)
- Osiągnięcia - wyzwania (86)
- Konkurencja - tabele wyników (88)
- Wyrażenie siebie - wirtualne dobra i miejsca (89)
- Altruizm - prezenty i dobroczynność (91)
- Konstrukcja gry (93)
- Podaruj mi świat (96)
Poziom IV: Grywalizacja w edukacji (99)
- Pozwólmy im siÄ™ mylić! (105)
- W górÄ™ i tylko w górÄ™ (108)
- Nauczmy ich pracować razem (110)
- Czy gry sÄ… niebezpieczne? (110)
Poziom V: Grywalizacja w miejscu pracy (121)
- Gry zamiast pieniędzy (123)
- Zabawa w rozwiÄ…zywanie problemów (127)
- Wirtualny świat pracy (130)
- Na przywództwo trzeba zasÅ‚ugiwać. CiÄ…gle (132)
Poziom VI: Marka jako gra (135)
- Konkurowanie doświadczeniem (138)
- Gra - interaktywny teatr (141)
- Marka domowa (144)
- Marka zawodowa (145)
- Marka trzeciego miejsca (145)
Zakończenie (151)