Funkcjonowanie wsp - Onepress
ISBN: 978-83-7941-339-3
stron: 213, Format: ebook
Data wydania: 2010-01-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 55,25 z艂 (poprzednio: 65,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-9,75 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Funkcjonowanie wsp", wybiera艂y tak偶e:
- Udzia 0,00 z艂
- Rachunkowo 0,00 z艂
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 z艂
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 z艂
- Rachunkowo 0,00 z艂
Spis tre艣ci
Funkcjonowanie wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw. Formy - metody - koncepcje - trendy. Tom 8 eBook -- spis tre艣ci
Wprowadzenie 9
Cz臋艣膰 I
Formy organizacji i zarz膮dzania przedsi臋biorstwami
1. Zarz膮dzanie przedsi臋biorstwem ekonomii spo艂ecznej na przyk艂adzie sp贸艂dzielni socjalnej w 艣wietle najnowszych uregulowa艅 prawnych - Magdalena Iljaszewicz 13
1.1. Przedsi臋biorstwo ekonomii spo艂ecznej 14
1.1.1. Poj臋cie i funkcje przedsi臋biorstw ekonomii spo艂ecznej 14
1.1.2. Rodzaje przedsi臋biorstw ekonomii spo艂ecznej 16
1.2. Sp贸艂dzielnia socjalna jako przedsi臋biorstwo ekonomii spo艂ecznej 16
1.2.1. Konstrukcja prawna sp贸艂dzielni socjalnej a zarz膮dzanie ni膮 16
1.2.2. Rola lidera sp贸艂dzielni socjalnej 21
Streszczenie/Summary 23
Bibliografia 24
2. Organizacja wirtualna nowoczesn膮 form膮 wsp贸艂pracy przedsi臋biorstw XXI wieku - Marcin K艂ak 25
2.1. Charakterystyka organizacji wirtualnych 26
2.2. Koncepcje i uj臋cia organizacji wirtualnych 27
2.3. Technologie stosowane w organizacjach wirtualnych 30
2.4. Korzy艣ci z udzia艂u w organizacji wirtualnej 32
Streszczenie/Summary 35
Bibliografia 37
3. Grupy kapita艂owe jako formy koncentracji przedsi臋biorstw - Czes艂aw Zaj膮c 39
3.1. Istota grupy kapita艂owej jako formy proces贸w koncentracji przedsi臋biorstw 39
3.2. Motywy przej臋膰 i fuzji jako strategii zewn臋trznego wzrostu przedsi臋biorstw 41
3.3. Grupy kapita艂owe jako organizacje sieciowe 42
Streszczenie/Summary 46
Bibliografia 46
Cz臋艣膰 II
Koncepcje i trendy w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwami
4. Standardy 艂adu korporacyjnego jako element procesu internacjonalizacji dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstw - Jan Je偶ak 51
4.1. Standardy 艂adu korporacyjnego na 艣wiecie 52
4.2. Wdra偶anie dobrych praktyk korporacyjnych w Polsce 56
4.3. Dobry 艂ad korporacyjny - elementy wsp贸lne 60
Streszczenie/Summary 65
Bibliografia 65
5. Wsp贸艂czesne trendy w koncepcjach zarz膮dzania - Damian Ostrowski 69
5.1. Koncepcje zarz膮dzania jako wsp贸艂czesne determinanty zarz膮dzania 69
5.2. Koncepcje zarz膮dzania - wyniki bada艅 71
Streszczenie/Summary 74
Bibliografia 74
6. Crowdsourcing - zbiorowa m膮dro艣膰 e-spo艂ecze艅stwa - Magdalena Przyby艂a, Krystyna Sobczak 75
6.1. E-spo艂ecze艅stwo 76
6.2. Poj臋cie i zastosowanie crowdsourcingu 76
6.3. Innowacyjno艣膰 p艂yn膮ca od u偶ytkownika 78
Streszczenie/Summary 82
Bibliografia 83
7. Kompetencje kierownik贸w w zakresie podejmowania decyzji w organizacji - Agnieszka Springer 85
7.1. Charakterystyka decyzji menad偶erskich 85
7.1.1. Proces decyzyjny 85
7.1.2. Sposoby podejmowania decyzji przez menad偶er贸w 86
7.2. Kompetencje menad偶erskie jako podstawa podejmowania decyzji 87
7.2.1. Definicja i rodzaje kompetencji menad偶erskich 87
7.2.2. Kompetencje jako czynnik warunkuj膮cy przebieg proces贸w decyzyjnych 88
7.3. Ocena kompetencji kierowniczych w 艣wietle bada艅 w艂asnych 89
7.3.1. Stawianie cel贸w i analiza problem贸w 90
7.3.2. Umiej臋tno艣膰 zdobywania oraz wykorzystania wiedzy i informacji 91
7.3.3. Kreatywno艣膰 menad偶er贸w 92
7.3.4. Udzia艂 innych os贸b w podejmowaniu decyzji 93
7.3.5. Wdra偶anie podj臋tej decyzji 94
Streszczenie/Summary 96
Bibliografia 96
Cz臋艣膰 III
Odpowiedzialno艣膰 i zaufanie w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwem
8. Nieodpowiedzialne decyzje instytucji finansowych jako przyczyna ameryka艅skiego kryzysu subprime - S艂awomir Antkiewicz 101
8.1. Zarz膮dzanie pozycj膮 kredytow膮 bank贸w 102
8.2. Zarz膮dzanie innowacjami kredytowymi 102
8.3. Zarz膮dzanie ryzykiem przez banki inwestycyjne 103
8.4. Zarz膮dzanie portfelem instrument贸w pochodnych przez fundusze hedgingowe 105
Streszczenie/Summary 108
Bibliografia 109
9. Spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 przedsi臋biorstwa a odpowiedzialne zarz膮dzanie - Piotr Bartkowiak, Kazimierz Krzakiewicz 111
9.1. Znaczenie koncepcji spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci przedsi臋biorstwa dla interesariuszy 111
9.2. Podstawowa dzia艂alno艣膰 przedsi臋biorstwa a idea spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci 112
9.3. Paradygmaty spo艂ecznej odpowiedzialno艣ci przedsi臋biorstwa i koncepcji zr贸wnowa偶onego rozwoju 117
9.4. Znaczenie systemu warto艣ci w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwem 121
Streszczenie/Summary 124
Bibliografia 124
10. Zaufanie w biznesie w kontek艣cie kompetencyjnym - Joanna Fryca 127
10.1. Znaczenie zaufania w prowadzeniu dzia艂alno艣ci gospodarczej 127
10.2. Rodzaje zaufania 130
10.3. Kluczowe kompetencje organizacji i ich cechy 132
10.4. Kluczowe kompetencje przedsi臋biorstwa niezb臋dne do kreowania zaufania w biznesie 135
Streszczenie/Summary 137
Bibliografia 137
Cz臋艣膰 IV
Instrumenty i metody zarz膮dzania przedsi臋biorstwami
11. Inwestycje w nowe technologie przedsi臋biorstw regionu kujawsko-pomorskiego - Miros艂aw Haffer 141
11.1. Zakres realizacji d艂ugofalowej polityki inwestycyjnej przez przedsi臋biorstwa 142
11.2. Zamierzenia inwestycyjne przedsi臋biorstw dotycz膮ce nowych technologii 145
11.3. Kryteria wyboru planowanych przez przedsi臋biorstwa wdro偶e艅 nowych technologii 146
11.4. Przewidywane 藕r贸d艂a informacji dla planowanych przez przedsi臋biorstwa wdro偶e艅 nowych technologii 148
Streszczenie/Summary 151
Bibliografia 152
12. Wykorzystanie metody rachunku finansowego w procesie identyfikacji ryzyka operacyjnego w przedsi臋biorstwie - Izabela Jonek-Kowalska 153
12.1. Analiza poziomu i zmienno艣ci zapas贸w w badanym przedsi臋biorstwie g贸rniczym 154
12.2. Analiza poziomu i zmienno艣ci nale偶no艣ci kr贸tkoterminowych w badanym przedsi臋biorstwie g贸rniczym 157
12.3. Analiza poziomu i zmienno艣ci inwestycji kr贸tkoterminowych w badanym przedsi臋biorstwie g贸rniczym 159
12.4. Analiza poziomu i zmienno艣ci zobowi膮za艅 kr贸tkoterminowych w badanym przedsi臋biorstwie g贸rniczym 161
12.5. Agregacja wynik贸w bada艅 - okre艣lenie holistycznej klasy ryzyka operacyjnego w zakresie zagro偶e艅 zarz膮dczych 163
Streszczenie/Summary 165
Bibliografia 166
13. Employee Attrition and Retention Strategies for IT Industry - Upsana Joshi 167
13.1. Reasons for Attrition 167
13.2. Impact of Attrition 169
13.3. Importance of Employee Retention 170
13.4. Managing Employee Retention 171
13.4.1. Identify the cost of employee turnover 171
13.4.2. Understand why employees leave 171
13.4.3. Implement retention strategy 171
13.5. Literature Review 172
13.6. Research Design and Method 173
13.7. Analysis & Interpretation of Results 173
13.8. Principal Component Analysis Rotation Method: Varimax with Kalser Normalisation 175
Summary 178
Bibliography 178
14. Podej艣cie systemowe w zarz膮dzaniu projektami - Tomasz Kopczy艅ski 181
14.1. Istota i poj臋cie systemu 181
14.2. My艣lenie sieciowe w kontek艣cie zarz膮dzania projektami 182
14.3. Zarz膮dzanie projektami w kontek艣cie my艣lenia sieciowego 183
14.4. Znaczenie metodyki zarz膮dzania projektami 185
14.5. Organizacja zarz膮dzania projektami 186
14.6. Personalny aspekt zarz膮dzania projektami 187
14.7. Systemy i narz臋dzia zarz膮dzania projektami 189
Streszczenie/Summary 189
Bibliografia 190
15. Analiza poziomu jako艣ci us艂ug kredytowych wybranego banku w Polsce ? Renata Stasiak-Betlejewska 191
15.1. Charakterystyka organizacji us艂ugowej 191
15.2. Przebieg badania oraz charakterystyka obiektu badawczego 192
15.3. Analiza wynik贸w badania 193
Streszczenie/Summary 199
Bibliografia 200
16. Wybrane narz臋dzia controllingu w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwem - Aldona Uzi臋b艂o 201
16.1. Poj臋cie controllingu a kontroli 201
16.2. Controlling w zarz膮dzaniu organizacj膮 202
16.3. Wybrane narz臋dzia controllingu 205
16.3.1. Metoda ABC - rachunek koszt贸w dzia艂a艅 205
16.3.2. Metoda BSC - strategiczna karta wynik贸w 207
16.3.3 Analiza wska藕nikowa 208
Streszczenie/Summary 209
Bibliografia 210