reklama - zainteresowany?

Funkcjonowanie e-biznesu - Onepress

Funkcjonowanie e-biznesu
ebook
Autor: Anna Misztal
ISBN: 978-83-8142-099-0
stron: 246, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,95 zł

Dodaj do koszyka Funkcjonowanie e-biznesu

Tagi: E-biznes | Ekonomia

Publikacja jest poÅ›wiÄ™cona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzÄ…ce dziaÅ‚alność gospodarczÄ… przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gaÅ‚Ä™zi gospodarki. Dotyczy zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z infrastrukturÄ… technologicznÄ… i sprzÄ™towÄ…, a także architekturÄ… e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalajÄ…ce na harmonizacjÄ™ procesów biznesowych. SzczególnÄ… uwagÄ™ poÅ›wiÄ™cono zarzÄ…dzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiÄ™biorstwa, zarzÄ…dzaniu Å‚aÅ„cuchem dostaw, wiedzÄ… i przepÅ‚ywami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiÄ…zania informatyczne wspierajÄ…ce rozwój e-biznesu. Na uwagÄ™ zasÅ‚ugujÄ… studia przypadków powszechnie znanych firm dziaÅ‚ajÄ…cych w Å›rodowisku wirtualnym. Każdy rozdziaÅ‚ zostaÅ‚ zakoÅ„czony pytaniami problemowymi I testem prawda/faÅ‚sz.

Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarzÄ…dzania, a także wszystkich zainteresowanych tematykÄ… e-biznesu.

Dodaj do koszyka Funkcjonowanie e-biznesu

Spis treści

Funkcjonowanie e-biznesu eBook -- spis treści

Wprowadzenie 9

RozdziaÅ‚ 1. E-biznes – podstawowe problemy 13

1.1. Nowa gospodarka 13

1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu 20

1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu 25

1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu 26

1.5. Cele wdrożeÅ„ rozwiÄ…zaÅ„ e-biznesowych w sferze procesów podstawowych 28

1.6. Zalety i wady e-biznesu 33

1.7. Studia przypadków 36

1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanaÅ‚ów sprzedaży 37

1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego 43

1.8. Pytania problemowe 45

1.9. Test Prawda/Fałsz 45

Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej 49

2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu 49

2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce 53

2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu 58

2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego 59

2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego 61

2.4. Studia przypadków 66

2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej 66

2.4.2. Netflix – model abonencki 67

2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu 70

2.4.4. LinkedIn – model poÅ›rednika 72

2.5. Pytania problemowe 74

2.6. Test Prawda/Fałsz 74

RozdziaÅ‚ 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu 77

3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych 77

3.2. Strategia e-biznesu – elementy skÅ‚adowe 82

3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej 88

3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych 90

3.5. Studia przypadków 93

3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics 93

3.5.2. YouTube 97

3.6. Pytania problemowe 100

3.7. Test Prawda/Fałsz 100

Rozdział 4. Segmenty e-biznesu 103

4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu 103

4.2. E-usługi 105

4.3. E-marketing 109

4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce) 122

4.5. Obsługa e-biznesu 127

4.6. Studia przypadków 130

4.6.1. Strategie marketingowe 130

4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014 130

4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide 131

4.6.1.3. „Czego szukasz w Å›wiÄ™ta” Allegro 132

4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu 132

4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec 134

4.6.2. E-usługi 135

4.6.2.1. Historia pojazdu 135

4.6.2.2. Pracuj.pl 135

4.6.2.3. Bankier.pl 136

4.6.2.4. Naszemiasto.pl 137

4.6.2.5. Filmweb.pl 138

4.6.3. E-handel 139

4.6.3.1. Ceneo.pl 139

4.6.3.2. Mall.pl 139

4.7. Pytania problemowe 140

4.8. Test Prawda/Fałsz 141

Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu 145

5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego 145

5.2. Systemy informatyczne zarzÄ…dzania w e-biznesie 149

5.2.1. ZarzÄ…dzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management) 152

5.2.2. ZarzÄ…dzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management) 159

5.2.3. Planowanie zasobów przedsiÄ™biorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning) 162

5.2.4. ZarzÄ…dzanie Å‚aÅ„cuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management) 166

5.2.5. ZarzÄ…dzanie wiedzÄ… – KM (Knowledge Management) 169

5.2.6. ZarzÄ…dzanie przepÅ‚ywem pracy – WM (Workflow Management) 172

5.2.7. Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence) 175

5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce 177

5.3. Wybrane nowe rozwiÄ…zania informatyczne dla e-biznesu 178

5.3.1. Big Data 179

5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing) 180

5.3.3. Internet rzeczy 182

5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych 183

5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne 184

5.4. Studia przypadków 185

5.4.1. Empik.com – zarzÄ…dzanie relacjami z klientem 185

5.4.2. Frisco.pl – dostawy na klikniÄ™cie 186

5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft 187

5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A. 188

5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A. 190

5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A. 192

5.4.7.System zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o. 194

5.5. Pytania problemowe 195

5.6. Test Prawda/Fałsz 195

Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu 199

6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce 199

6.2. ZakÅ‚adanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy 209

6.3. Finansowanie e-biznesu 216

6.4. Studia przypadków 219

6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook 219

6.4.2. Allegro vs eBay Polska 222

6.5. Pytania problemowe 223

6.6. Test Prawda/Fałsz 223

Zakończenie 227

Bibliografia 231

Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz 245

Dodaj do koszyka Funkcjonowanie e-biznesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.