Fundraising krok po kroku. Jak zdobyć pieniądze na Twoje projekty? - Onepress
ISBN: 978-83-283-2996-6
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2016-08-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)
Co robi czÅ‚owiek, który pragnie w sensowny sposób pomagać innym? ZakÅ‚ada fundacjÄ™ bÄ…dź stowarzyszenie. Na poczÄ…tku okreÅ›la cele i sposoby ich realizacji. Gdy już zorientuje siÄ™, komu i jak chce pomóc, rozpoczyna starania o niezbÄ™dne Å›rodki. To trudny moment w dziaÅ‚aniu organizacji pozarzÄ…dowej. Sponsoring, darczyÅ„cy indywidualni, dotacja publiczna, 1% — maÅ‚o kto korzysta ze wszystkich źródeÅ‚ naraz. Jakie mogÄ… być tego skutki? Porażka. Nie wystarczÄ… dobre chÄ™ci i szczytne cele. PieniÄ…dze sÄ… stale potrzebne. Skutecznie zarzÄ…dzana organizacja nie może dopuÅ›cić do sytuacji, w której odciÄ™cie jednego źródÅ‚a dochodu przekreÅ›li sens jej istnienia!
To już trzecia z serii praktycznych książek na temat polskiego fundraisingu. To anglojÄ™zyczne sÅ‚owo tÅ‚umaczy siÄ™ jako „pozyskiwanie Å›rodków ze wszelkich dostÄ™pnych źródeÅ‚”. Innymi sÅ‚owy, fundraising to sposób na to, by Twoja fundacja czy stowarzyszenie pewnie oparÅ‚y siÄ™ na kilku filarach. Ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Jak dotrzeć do darczyÅ„ców? Z jakich narzÄ™dzi korzystać? W jaki sposób budować relacje z ofiarodawcami indywidualnymi i biznesem? Jak informować spoÅ‚eczność o tym, co robi nasz NGO, by w przyszÅ‚oÅ›ci zebrać jeszcze wiÄ™cej Å›rodków? O tym wszystkim opowie Ci doÅ›wiadczony fundraiser, specjalista z agencji Gnyszka Fundraising Advisors. Każdego z problemów, o których przeczytasz w niniejszej książce, autor doÅ›wiadczyÅ‚ osobiÅ›cie. Wszystkie rozwiÄ…zania, które Ci proponuje, przetestowaÅ‚ na sobie. To idealna pozycja zarówno dla osób dziaÅ‚ajÄ…cych w trzecim sektorze, które nie sÅ‚yszaÅ‚y o fundraisingu, jak i dla tych, które czujÄ…, że powinny siÄ™ jeszcze doksztaÅ‚cić w tym obszarze.
MichaÅ‚ Osiej — absolwent prawa i administracji na UKSW oraz zarzÄ…dzania na UW. Fundraiser agencji Gnyszka Fundraising Advisors, która zebraÅ‚a już prawie 7 000 000 zÅ‚ od darczyÅ„ców indywidualnych i sponsorów. Doradza organizacjom pozarzÄ…dowym w zakresie zwiÄ™kszania budżetu i prowadzenia udanych kampanii fundraisingowych oraz spoÅ‚ecznych. Prowadzi szkolenia z fundraisingu w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, internecie, biznesie, copywritingu i z wielu innych tematów. Jest autorem bloga www.MichalOsiej.pl.
Osoby które kupowały "Fundraising krok po kroku. Jak zdobyć pieniądze na Twoje projekty?", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
- Jak inwestowa 67,00 zł, (30,15 zł -55%)
Spis treści
Fundraising krok po kroku. Jak zdobyć pieniądze na Twoje projekty? eBook -- spis treści
Przedmowa (9)
O czym jest ta książka (11)
1. Zbuduj swoje NGO na skale (15)
- Krok 1. Od czego zacząć? (15)
- ZÅ‚oty krÄ…g Sinka (16)
- Why? (18)
- How & What? (19)
- Krok 2. Gdy już wiesz dlaczego (23)
- Krok 3. Dlaczego Darczyńcy przekazują darowizny? (26)
- Krok 4. Historia dwojga staruszków (30)
- Krok 5. Postaw się w sytuacji Darczyńcy (31)
- Krok 6. Jak dotrzeć do DarczyÅ„ców? (32)
- Spotkanie osobiste (33)
- Telefon (34)
- E-mail, newsletter (36)
- List - direct mailing (38)
- Krok 7. Pięć rodzajów DarczyÅ„ców wedÅ‚ug rodzaju wpÅ‚at (40)
- Wpłaty tradycyjne (40)
- Wpłaty online z Polski (40)
- Wpłaty online ze świata (41)
- WpÅ‚aty zbiórkowe (41)
- Wpłaty SMS (42)
- Krok 8. Jak zachować siÄ™ wobec poszczególnych DarczyÅ„ców? (42)
- DarczyÅ„cy, do których mamy wyÅ‚Ä…cznie adres (42)
- DarczyÅ„cy, do których mamy adres e-mail (44)
- Materiały papierowe (45)
- Ile zostaje z Twojej opowieści? (46)
- Krok 9. Przebieg spotkania (47)
- Krok 10. Relacja z Darczyńcą (51)
- To nie my, tylko Wy (51)
- Nie prosimy dla siebie (52)
- BanaÅ‚, który daje do myÅ›lenia (52)
- Prosty język (53)
- Konkretna prośba (53)
- Jak prosić o darowiznę? (54)
- Strategia szerokiego lejka (54)
- Jak poradzić sobie z zastrzeżeniami? (55)
- Fundraising to nie sprint (56)
- Personalizacja (57)
- Maksymalne ułatwienie przekazania darowizny (58)
- Skuteczny przekaz (59)
- System zarzÄ…dzania kontaktami (60)
- Krok 11. O czym nie może zapomnieć fundraiser (61)
- Pasja i naturalność (61)
- Akcja generuje koszty (63)
- Pokaż, że NGO to ludzie (63)
- Wykorzystuj okazje do fundraisingu (64)
- Krok 12. Cztery złote zasady fundraisingu (65)
- 1. ZwiÄ…zek emocjonalny - emocje (65)
- 2. Co się zmieniło - efekt (68)
- 3. Pokaż, że inni też pomagają (68)
- 4. Ile potrzeba - cel (70)
- Ćwiczenie (70)
2. Narzędzia fundraisera (71)
- Darowizny (71)
- Składki członkowskie (73)
- Kwesty (73)
- Skarbonka (76)
- Payroll (77)
- Loterie (78)
- Testamenty (80)
- SMS-y (81)
- Click & donate (81)
- 1% podatku (82)
- Wpłaty WWW (86)
- Direct mailing (88)
- Bale charytatywne (97)
- Wolontariat (99)
- Sprzedaż produktów lub usÅ‚ug (102)
- Wydarzenia specjalne (103)
- Direct debit (105)
- Cegiełki (106)
- Crowdfunding (107)
- Aukcje w internecie (114)
- Stałe zlecenie przelewu (116)
- NawiÄ…zki (118)
- Sprzedaż wiązana (119)
- Terminal (122)
3. Wzmocnienie działań fundraisingowych (125)
- Cykl Gnyszki (125)
- TrójkÄ…tna teoria miÅ‚oÅ›ci w sÅ‚użbie fundraisingu (128)
- Ciotka Dobra Rada (130)
- Mentalność (132)
- Unikaj pokusy drwala (133)
- Dwa podejścia w działaniu (134)
- D & D (134)
- Kontakt z mediami (135)
- Kampanie społeczne (138)
- Jak angażować wolontariuszy? (141)
- Jak do działań NGO pozyskać znaną osobę? (141)
4. Fundraising wobec biznesu (145)
- Jak pozyskać Sponsora? (145)
- Networking w fundraisingu (145)
- Prośba do przekonanych (146)
- CSR zbieżny z naszą działalnością (146)
- Firmy sÄ…siedzi (148)
- PrzeglÄ…d biografii prezesów (149)
- Reżim komunikacyjny (149)
- Silna marka jak magnes (150)
- MiŚ jak Darczyńca indywidualny (151)
- Dopasuj siÄ™ do potrzeb Sponsora (152)
- Reżim komunikacyjny (155)
- Jak stworzyć skuteczną ofertę? (158)
- Jak powinno przebiegać spotkanie? (163)
- Podtrzymywanie relacji (167)
- Gdzie szukać Sponsora? (168)
- Jak rozmawiać z biznesem? (169)
5. Siedem zasad fundraisingu w social media (173)
- Zasada 1. Fenkju wery macz (173)
- Zasada 2. Ile jeszcze brakuje? (174)
- Zasada 3. Te pieniądze poszły na... (175)
- Zasada 4. Pokaż, co się zmieniło (176)
- Zasada 5. Trzy razy korzyść, raz prośba (176)
- Zasada 6. Pokaż, że inni też pomagają (176)
- Zasada 7. Nie zapomnij o CTA (177)
6. Jak zebrać 100 000 zł w dwa tygodnie? (179)
Lista 104 pytań (185)
Propozycja podziału na zespoły nieformalne + zadania (187)