Fundraising. Pierwszy polski praktyczny podręcznik - Onepress
Autor: Maciej Gnyszka
ISBN: 978-83-283-0358-4
stron: 112, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2014-10-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 29,90 zł
ISBN: 978-83-283-0358-4
stron: 112, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2014-10-17
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 29,90 zł
Inspiracja i efekty — znajdź swój wÅ‚asny pomysÅ‚ na fundraising!
Organizacje pożytku publicznego w Polsce nie majÄ… Å‚atwego życia. MuszÄ… wciąż udowadniać, że ich dziaÅ‚alność faktycznie przynosi korzyÅ›ci, że wszystkie pieniÄ…dze pozyskane od DarczyÅ„ców przeznaczane sÄ… na konkretne dziaÅ‚ania statutowe, że pracujÄ… na 200% swoich możliwoÅ›ci. Czasem i to okazuje siÄ™ zbyt maÅ‚o, żeby przekonać kogoÅ›, kto ma siÄ™gnąć do wÅ‚asnej kieszeni i wydać ciężko zarobione pieniÄ…dze na... no wÅ‚aÅ›nie, na co?
Odpowiedzi na to pytanie może udzielić tylko doÅ›wiadczony fundraiser. Autor tej książki, zajmujÄ…cy siÄ™ fundraisingiem od Å‚adnych kilku lat, podpowie Ci, czego oczekuje DarczyÅ„ca: on chce Twoimi rÄ™kami zmieniać Å›wiat. Musi też znaleźć w Tobie cechy, które uwiarygodniÄ… Twoje plany oraz zaciekawiÄ… go prywatnie, pozwolÄ… nawiÄ…zać osobisty kontakt i utrzymywać go. JeÅ›li chcesz poszerzyć wÅ‚asnÄ… wiedzÄ™ na ten temat, a przede wszystkim znaleźć inspiracjÄ™ do dziaÅ‚ania, koniecznie przeczytaj tÄ™ książkÄ™ — i potraktuj jÄ… jako bazÄ™ dla swoich pomysÅ‚ów! DziaÅ‚aj z rozmachem i wiarÄ… w misjÄ™ Twojej organizacji, a uda Ci siÄ™ zmienić Å›wiat!
Po pierwsze Darczyńca, po drugie Darczyńca, po trzecie relacje z Darczyńcą!
Maciej Gnyszka — z wyksztaÅ‚cenia architekt i socjolog, czÅ‚onek Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Obecnie jest fundraiserem, przedsiÄ™biorcÄ… i blogerem (www.maciejgnyszka.pl). W 2009 r. zaÅ‚ożyÅ‚ Gnyszka Fundraising Advisors, pierwszÄ… polskÄ… agencjÄ… fundraisingowÄ…. Od tego czasu GFA zebraÅ‚o prawie 5 000 000 zÅ‚ dla organizacji pozarzÄ…dowych. W 2010 z inicjatywy Macieja Gnyszki powstaÅ‚y Towarzystwa Biznesowe – sieć prężnych klubów networkingowych. Od 2011 r. Maciej wraz ze wspólnikiem prowadzi agencjÄ™ Pracownia Synergii. Prócz kampanii promocyjnych, firma wspiera przedsiÄ™biorców w nawiÄ…zywaniu aliansów strategicznych, zdobywaniu inwestorów i innych form finansowania.
Osoby które kupowały "Fundraising. Pierwszy polski praktyczny podręcznik", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
- Jak inwestowa 67,00 zł, (30,15 zł -55%)
Spis treści
Fundraising. Pierwszy polski praktyczny podręcznik -- spis treści
Podziękowania (7)
Przedmowa (9)
1. Definicja i paradygmat (13)
- Co to jest ten fundraising? (13)
- Paradygmat (14)
- Co mówiÄ… nam gen. Patton i Janina Ochojska? (15)
- Fundraising to relacje. Prawdziwe relacje (16)
- Ludzie dajÄ… ludziom, rzadko szyldom (17)
- Fundraising kosztuje (18)
2. Zasady (21)
- Przekaz skupiony na Darczyńcy (21)
- Nacisk na najwyższy ROI (22)
- Personalizacja (24)
- UÅ‚atwiaj przekazanie darowizny (28)
- Konwersja przypadkowych DarczyÅ„ców w regularnych (29)
- Fundraiser to nie najemnik (31)
3. Przygotowania (33)
- Funkcje w zespole (33)
- Kluczowe procesy (35)
- Narzędzia (36)
- Rekonstrukcja zasobów (38)
- Minimalizacja ryzyk (41)
- Trening zespołu i małe radości (42)
- Narracja (43)
4. Idziemy w bój! (45)
- Social fundraising (45)
- Spotkania osobiste (46)
- Druk i direct mailing (48)
- Internet (50)
- Wydarzenia (52)
- SMS-y (54)
- Fundraising uliczny (56)
- Pamiętaj koniecznie! (57)
- Fundraising korporacyjny (58)
- Małe firmy (58)
- Åšrednie firmy (59)
- Sponsoring (61)
- Ważne są cele Sponsora (case study) (61)
- Jakie dajesz korzyści i dlaczego akurat Ty? (64)
- Reżim komunikacyjny (67)
- Gdzie tu jest CSR? (68)
5. Pięć zasad pisania (71)
6. Case study - naucz się na naszych doświadczeniach (75)
- Co daje silna społeczność? (75)
- Nieufność i frakcje w zespole (76)
- Rola celebryty (78)
- Wielka mobilizacja (79)
- Aukcje dobre na wszystko? (80)
- Dobrze zapowiadajÄ…ca siÄ™ wspóÅ‚praca... (81)
- WspóÅ‚praca z kawiarniÄ… to samograj (82)
7. Prowadzenie kampanii (85)
- ZarzÄ…dzanie projektem (85)
- Motywacja - małe rzeczy i rytuały (88)
- Ewaluacja (89)
8. Polskie problemy (91)
- Prawo (91)
- Organizacje pozarzÄ…dowe a fundraising (92)
- Opinia publiczna (94)
9. To nie zakończenie, to dopiero początek... (97)
A. Jak radzić sobie z mediami? (99)
B. Jak dobry jesteÅ›? (103)
C. Jak bardzo Darczyńcy lubią Twoje publikacje? (105)
O nas (107)