Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej - Onepress
ISBN: 978-83-8220-108-6
stron: 146, Format: ebook
Data wydania: 2021-02-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji naukowej na temat rozwoju franczyzy w Polsce, podkreślając jej znaczenie w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W Polsce taka działalność najczęściej jest wykorzystywana przez franczyzobiorców jako sposób na „sprawdzony biznes” gwarantujący łatwiejsze zdobycie rynku oraz niższe ryzyko upadłości. Firmy, działając we franczyzie, są w stanie znacznie szybciej wykreować swoją wartość (zyskując udział w rynku, rozpoznawalną markę, lojalnych klientów, korzystniejsze warunki zakupowe). W polskiej literaturze istnieje luka badawcza na temat wpływu franczyzy na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy. Pojawia się więc potrzeba przeanalizowania tego zagadnienia, a także prezentacji istniejących mechanizmów. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią cenne źródło informacji zarówno dla naukowców, jak i praktyków zainteresowanych wdrażaniem franczyzy w biznesie.
Osoby które kupowały "Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
Rozdział I. Istota i klasyfikacja franczyzy 13
1.1. Istota franczyzy – podstawowe założenia 13
1.2. Rodzaje franczyzy 16
-
- Międzynarodowe i krajowe podstawy prawne regulujące prowadzenie działalności franczyzowej 21
- Franczyza a inne międzyorganizacyjne formy współpracy gospodarczej 26
Rozdział II. Systemy franczyzowe w świetle wybranych teorii ekonomii i zarządzania 31
-
- Nowa ekonomia instytucjonalna wobec franczyzowej formy prowadzenia działalności 31
- Franczyza wobec organizacji sieciowych 39
Rozdział III. Rozwój franczyzy w Polsce na tle innych krajów (ze szczególnym uwzględnieniem branży gastronomicznej) 45
-
- Rozwój koncepcji franczyzy w wybranych krajach 45
- Rozwój franczyzy w Polsce 48
- Charakterystyka gastronomicznych systemów franczyzowych na tle sektora gastronomicznego w Polsce 53
Rozdział IV. Franczyza jako szczególny model biznesu determinujący wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy 59
-
- Rola współczesnych modeli biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59
- Mechanizmy kluczowe dla rozwoju systemów franczyzowych 75
- Wpływ aktywów niematerialnych na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy 80
Rozdział V. Systemy franczyzowe a wartość przedsiębiorstwa – wyniki badań własnych 93
-
- Próba badawcza i metodyka badania 93
- Wpływ franczyzy na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy 98
- Franczyza a alokacja ryzyka i kontroli 103
- Budowanie marki a franczyza 108
- Lojalność klientów 110
- Franczyza a zdolności zakupowe przedsiębiorców 112
- Franczyza a ekspansja zagraniczna 115
- Analiza przypadku – restauracje Sphinx 117
Zakończenie 129
Bibliografia 133
Spis tabel 143
Spis rysunków 145