reklama - zainteresowany?

Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka - Onepress

Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka
ebook
Autor: Franciszek Migaszewski
ISBN: 978-83-8175-058-5
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 31,92 zł (poprzednio: 39,41 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,49 zł)

Dodaj do koszyka Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka

Tagi: Finanse | Komunikacja i negocjacje | Rachunkowość | Start-up

PRZEWODNIK PRAKTYKA
Książka jest poradnikiem przeznaczonym dla osób zakładających startupy i negocjujących warunki umów z inwestorami. Autor jest przedsiębiorcą, który na własnej skórze przekonał się, jak trudne mogą być negocjacje z inwestorem i jakie pułapki oraz wyzwania czekają ambitnego założyciela startupu w zderzeniu z profesjonalnym inwestorem. Negocjacje są jak gra w szachy, w której trzeba przewidywać nie tylko swoje ruchy, ale przede wszystkim ruchy inwestora, który z reguły ma ogromną przewagę doświadczenia. A ponieważ umowę inwestycyjną negocjuje się tylko raz, warto i trzeba dobrze się przygotować do negocjacji.

JAK NEGOCJOWAĆ
Książka składa się z trzech części i omawia: przebieg negocjacji, kluczowe elementy umowy z inwestorem oraz wdrażanie umowy inwestycyjnej. Każdy z tych etapów ma krytyczne znaczenie dla sukcesu startupu i każdy z nich stawia przed założycielem startupu inne wyzwania. Wielką zaletą poradnika są przytaczane przez autora praktyczne zasady
i przykłady konkretnych rozwiązań oraz zapisów w umowie inwestycyjnej, chroniących interesy założyciela startupu. Jednocześnie autor z naciskiem podkreśla, że negocjacje z inwestorem nie są grą o sumie zerowej: umowa inwestycyjna musi uwzględniać i chronić interesy obu stron.

Dobrze wynegocjowana umowa inwestycyjna nie gwarantuje biznesowego sukcesu. Natomiast źle wynegocjowana umowa inwestycyjna gwarantuje problemy w rozwoju startupu i zmniejsza szanse na sukces. Poradnik stanowi praktyczną mapę drogową dla startupów zwiększającą szanse na sukces.

***

Franciszek Migaszewski – absolwent SGH, z zawodu menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem, obecnie z wyboru przedsiębiorca i współzałożyciel startupu. Ma za sobą dziesiątki spotkań z inwestorami i kilka udanych rund inwestycyjnych dla swojego startupu, z udziałem funduszy venture capital i aniołów biznesu. Wcześniej zarządzał zespołami handlowymi i uczył handlowców negocjacji sprzedażowych. Wielokrotnie brał udział w złożonych procesach negocjacyjnych. W trakcie kariery menedżerskiej był członkiem zarządu firmy przemysłowej zatrudniającej ponad 200 pracowników oraz zarządzał sprzedażą w firmach produkcyjnych i handlowych.

Dodaj do koszyka Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka

 

Osoby które kupowały "Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka", wybierały także:

  • Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post
  • Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • B
  • Jak inwestowa

Dodaj do koszyka Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka

Spis treści

Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

WSTĘP

CZĘŚĆ I. Negocjacje nie tylko dla orłów. Od BATNY do pokerowego blefu

Rozdział 1. Typy negocjacji

Rozdział 2. Czy korzystać z usług prawnika?

Rozdział 3. BATNA

Jak wykorzystać BATNĘ?

Co robić, jeśli nie masz silnej BATNY?

BATNA jako zabezpieczenie

Rozdział 4. Odwołuj się do interesów stron

Jak negocjować, opierając się na zrozumieniu interesów?

Odwoływanie się do interesów inwestora w celu poprawy swojej pozycji

Rozdział 5. Daj się lubić

Słuchaj

Lubimy ludzi podobnych do nas

Podawaj uzasadnienie

Rozdział 6. Bądź jak Mr. Niet

Rozdział 7. Trzymaj język za zębami

Rozdział 8. Nie oferuj ustępstw „na zachętę”

Rozdział 9. Graj w dobrego i złego policjanta

Rozdział 10. Daj sobie odpowiednio dużo czasu

Rozdział 11. Umowę pisze się na czas wojny

Rozdział 12. Potwierdzaj uczucia drugiej strony

Rozdział 13. Bądź przygotowany na kryzys

Odejście od stołu jako sposób na impas negocjacyjny

Czy blef się opłaca?

Blef a etyka negocjacji

PODSUMOWANIE CZĘŚCI I

DO ZAPAMIĘTANIA

CZĘŚĆ II. Negocjowanie umowy inwestycyjnej. Kapitał, paragrafy, walka o władzę

Rozdział 14. Zdefiniowanie interesów stron

Maksymalizacja zwrotu z inwestycji

Zapewnienie jasnych i realnych opcji wyjścia z inwestycji

Minimalizacja ryzyka utraty kapitału, jeśli biznes rozwija się poniżej oczekiwań

Minimalizacja ryzyka utraty kapitału z powodu oszustwa lub nieudolności

Minimalizacja ryzyka nadmiernego, niekontrolowanego rozwodnienia udziałów

Minimalizacja ryzyka utraty sterowności przez spółkę

Maksymalizacja twojej motywacji i motywacji całego zespołu (także spoza grona założycieli)

Rozdział 15. Ustal zapotrzebowanie na kapitał

Capex i opex

Kamień milowy

Wzór na zapotrzebowanie kapitałowe

Rozdział 16. Negocjacje finansowe

Dynamika negocjacji

Dodatkowe narzędzia ochrony inwestora – liquidation preference

Negocjacje w kontekście kolejnych rund finansowania

Klauzula pay-to-play

Vesting

Co ci daje większy udział w spółce?

Podsumowanie

Rozdział 17. Kontrola nad spółką

Zarząd

Rada nadzorcza

Zgromadzenie wspólników

Rozdział 18. Zobowiązania założycieli

Rozdział 19. Zabezpieczenie wyjścia

Tag along (prawo przyłączenia)

Drag along (prawo pociągnięcia)

Rozdział 20. Sygnały ostrzegawcze

Rozdział 21. Załączniki do umowy

Rozdział 22. Sprawdź inwestora przed negocjacjami

PODSUMOWANIE CZĘŚCI II

CZĘŚĆ II. Droga do break-even point. Wypływasz na szerokie i głębokie wody

Rozdział 23. Planowanie finansowe

Rozdział 24. Relacje inwestorskie

Rozdział 25. Myślenie o strategii i osiąganiu celów

Wizja firmy

Stawiaj jasne cele krótkoterminowe

Bądź konsekwentny, bądź elastyczny

Rozdział 26. Marketing i budowanie marki

Testuj produkt i komunikację marketingową

Rozdział 27. Budowanie zespołu

PODSUMOWANIE CZĘŚCI III

Zakończenie

Dodaj do koszyka Finansowanie dla startupów. Jak negocjować z inwestorem - przewodnik praktyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.