Efekt viralowy - Onepress
TÅ‚umaczenie: Monika Malcherek
ISBN: 978-83-8231-081-8
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2021-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 31,92 zł (poprzednio: 39,41 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,49 zł)
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniajÄ… siÄ™ jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bÄ…dź usÅ‚ugi stajÄ… siÄ™ popularne wÅ›ród konsumentów, a inne nigdy nie osiÄ…gajÄ… sukcesu? Czy można nauczyć siÄ™ zarażać ideami i sprawić, aby nasze treÅ›ci staÅ‚y siÄ™ viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz siÄ™ marketingiem, politykÄ…, inżynieriÄ…, prowadzisz wÅ‚asnÄ… firmÄ™, czy jesteÅ› wykÅ‚adowcÄ…, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgÅ‚os dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcÄ…, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcÄ…, by ich poglÄ…dy rozniosÅ‚y siÄ™ w spoÅ‚eczeÅ„stwie. Liderzy chcÄ…, by podążano za ich wizjÄ… i strategiÄ…. Ta książka zawiera wyjaÅ›nienie przyczyn, dla których pewne treÅ›ci stajÄ… siÄ™ tematem rozmów, sÄ… udostÄ™pniane lub naÅ›ladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaÅ‚ywanie spoÅ‚eczne przyczynia siÄ™ do sukcesu produktów, usÅ‚ug czy zachowaÅ„. Wraz ze swoim zespoÅ‚em Berger wyodrÄ™bniÅ‚ sześć kluczowych zasad STEPPS, które sprawiajÄ…, że pewne treÅ›ci stajÄ… siÄ™ zaraźliwe. Te sześć zasad viralowoÅ›ci posiadajÄ… produkty lub idee, które stanowiÄ… walutÄ™ spoÅ‚ecznÄ…, wywoÅ‚ywane sÄ… przez skojarzenia, same wywoÅ‚ujÄ… emocje, sÄ… jawne oraz majÄ… praktycznÄ… wartość, a także dajÄ… siÄ™ wpleść w opowieść.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przeÅ‚omowych badaÅ„ naukowych oraz najnowszÄ… wiedzÄ™ na temat dziaÅ‚ania marketingu szeptanego i psychologii tÅ‚umu, jak i fascynujÄ…ce historie zwykÅ‚ych ludzi, produktów i idei, którym udaÅ‚o siÄ™ osiÄ…gnąć sukces dziÄ™ki zastosowaniu omówionych w niej narzÄ™dzi. Dowiesz siÄ™ z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyÅ‚a popularność dziÄ™ki zwykÅ‚ej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogÄ… przyczyniać siÄ™ do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzaÅ‚o reklamÄ™ z pozoru wyjÄ…tkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalajÄ…ce ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy bÄ™dÄ… chcieli siÄ™ spontanicznie podzielić.
***
JeÅ›li zależy ci na tym, aby zdobyć wiÄ™kszy rozgÅ‚os, zwÅ‚aszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tÄ™ książkÄ™. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskaÅ‚ szalone powodzenie.
— Chip Heath, wspóÅ‚autor książek Przyczepne historie oraz Decyduj
Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniajÄ… siÄ™ nagle, niemalże z dnia na dzieÅ„, a inne po prostu znikajÄ…? Co sprawia, że niektóre produkty zyskujÄ… ogromnÄ… popularność, podczas gdy innym nigdy siÄ™ to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dziÄ™ki jego książce Efekt viralowy my również jÄ… znamy.
- Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
[Berger] wyjaÅ›nia, w jaki sposób tworzÄ… siÄ™ trendy oraz dlaczego pewne produkty, idee czy zachowania zyskujÄ… popularność (…) [Książka Efekt viralowy] jest bogato zilustrowana ciekawymi przykÅ‚adami w stylu Malcolma Gladwella czy książki Freakonomia (…) zaskakujÄ…ce przeniesienie nacisku z technologii i komunikacji elektronicznej na element bezpoÅ›redniej komunikacji miÄ™dzyludzkiej.
„Kirkus Reviews”
Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwÄ… i w atrakcyjny sposób, zrÄ™cznie biorÄ…c pod lupÄ™ kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowaÅ„ spoÅ‚ecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgÅ‚osu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujÄ…cy elementarz, który przedstawia diagnozÄ™ niezliczonych i wprawiajÄ…cych w konsternacjÄ™ epidemii w kulturze popularnej.
„Publishers Weekly”
***
JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swoim dorobku kilkadziesiÄ…t artykuÅ‚ów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badaÅ„ pisano w: „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Harvard Business Review”, „BusinessWeek” oraz „Fast Company”. Berger otrzymaÅ‚ wiele nagród zarówno jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuÅ‚ „Iron Prof.”, przyznawany w konkursie organizowanym przez Wharton School.
Oprócz Efektu viralowego, napisaÅ‚ także książkÄ™ NieÅ›wiadome wybory. Ukryte czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)
Osoby które kupowały "Efekt viralowy", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
Spis treści
Efekt viralowy eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Dedykacja
Spis treści
Wstęp do polskiego wydania
Wprowadzenie. Skąd się bierze popularność?
1. Waluta społeczna
2. Skojarzenia
3. Emocje
4. Jawność
5. Praktyczna wartość
6. Opowieści
Epilog
Podziękowania