reklama - zainteresowany?

Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego - Onepress

Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego
ebook
Autor: Monika Frania
ISBN: 978-83-801-2216-1
stron: 196, Format: ebook
Data wydania: 2016-01-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 18,53 zł (poprzednio: 22,88 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,35 zł)

Dodaj do koszyka Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

Tagi: Marketing

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany Å›wiat, zapoÅ›redniczona rzeczywistość to tylko kilka okreÅ›leÅ„ wspóÅ‚czesnego Å›rodowiska życia czÅ‚owieka. Nie wydaje siÄ™ przesadÄ… stwierdzenie, że media sÄ… dziÅ› wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotÄ…d nie przebiegaÅ‚ tak szybko, a instrumentarium nie byÅ‚o tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media sÄ… źródÅ‚em zarówno szans, jak i zagrożeÅ„. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbÄ… przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwÅ‚aszcza w kontekÅ›cie edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. ZasadniczÄ… cześć pracy stanowi analiza wyników badaÅ„ dotyczÄ…cych wpÅ‚ywu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u mÅ‚odzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii Å›rodowiska szkolnego na ÅšlÄ…sku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekÅ›cie edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.

Dodaj do koszyka Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

 

Osoby które kupowały "Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw wÅ‚asnych i pospolitych. KsiÄ™ga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. MiÄ™dzy misjÄ… a politykÄ…
  • JÄ™zyk w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny Å›wiat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

Spis treści

Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego eBook -- spis treści

SPIS TREÅšCI

 

Słowo wstępne / 9

 

Rozdział 1

Wprowadzenie w problematykÄ™ reklamy / 13

1.1. PojÄ™cie, funkcje i rodzaje przekazów reklamowych / 13

1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17

1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17

1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23

1.2.3. Cechy sloganu reklamowego / 29

1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30

1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36

 

Rozdział 2

Media jako przestrzeÅ„ edukacyjno-wychowawcza dzieci i mÅ‚odzieży w aspekcie wybranych problemów / 41

2.1. Znaczenie mediów we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie w wybranych teoriach / 41

2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeÅ„ życia – szanse i zagrożenia / 48

 

Rozdział 3

Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57

3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57

3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63

3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65

3.4. Edukacja medialna w kontekÅ›cie aktualnej podstawy programowej ksztaÅ‚cenia ogólnego / 70

 

Rozdział 4

Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77

4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77

4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80

 

Rozdział 5

Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83

5.1. ZaÅ‚ożenia ogólne w kontekÅ›cie eksploracji wÅ‚asnych / 83

5.2. Teorie uczenia siÄ™ w nurcie konstruktywistycznym / 84

5.3. Metody nauczania mediów / 87

 

Rozdział 6

Reklama telewizyjna a licealiÅ›ci – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89

6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badaÅ„ poczÄ…tkowych / 89

6.1.1. Parametr częstotliwości / 91

6.1.2. Parametr upodobań / 99

6.1.3. Parametr akceptacji / 102

6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badaÅ„ koÅ„cowych / 110

6.2.1. Parametr częstotliwości / 111

6.2.2. Parametr upodobań / 116

6.2.3. Parametr akceptacji / 121

6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128

6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wÅ›ród badanej mÅ‚odzieży / 131

 

Rozdział 7

Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135

7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135

7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140

7.2.1. Upodobania osobiste dotyczÄ…ce spotów reklamowych / 141

7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146

7.2.3. Skuteczność reklamy w ocenie uczniów / 150

7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154

7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156

 

Rozdział 8

Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkóÅ‚ i przyszÅ‚ych pedagogów / 161

Uogólnienia i wnioski koÅ„cowe – perspektywa empiryczna i praktyczna / 167

 

Bibliografia / 175

Literatura / 175

Zasoby internetowe / 183

Dokumenty i akty prawne / 184

 

Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187

 

Summary / 191

Zusammenfassung / 193

Dodaj do koszyka Edukacja medialna a reklama. Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.