E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań - Onepress
ISBN: 978-83-246-8041-2
stron: 168, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2013-09-06
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 34,90 zł
Kraje Europy rozwijają się w różnym tempie, stopniu i zakresie, w zależności od czynników ekonomicznych, demograficznych, społecznych, kulturowych czy stopnia zaawansowania technologicznego. Innowacyjność gospodarki ma coraz większe znaczenie dla rozwoju danego państwa, ponieważ przekłada się na konkurencyjność podmiotów rynkowych i zwyczaje konsumentów. Jednym z przejawów tej innowacyjności jest wirtualizacja życia społeczno-gospodarczego, o określonych skutkach dla handlu międzynarodowego. Książka uzupełnia wiedzę w zakresie zachowań e-konsumentów w Europie. Autorzy skupiają się przede wszystkim na identyfikacji i porównaniu zachowań nabywczych e-klientów w wybranych krajach (we Francji i Włoszech, w Polsce, Portugalii, Rumunii i na Słowacji). Zawarto w niej także informacje, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w Internecie i kierującym ofertę do e-konsumentów na obszarze naszego kontynentu.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy na temat zachowań e-konsumentów w Europie, pozwala zidentyfikować ich profil demograficzno-psychograficzny oraz wskazać, jak zachowują się dokonując zakupów w Internecie. To powoduje, że jest ona rzetelnym źródłem wiedzy w zakresie zachowań nabywczych młodych e-konsumentów a przez to może stanowić inspirację dla pracowników naukowych czy studentów prowadzących badania o takiej lub zbliżonej tematyce.prof. US dr hab. EDYTA RUDAWSKA,
Uniwersytet Szczeciński (fragment recenzji książki)
Analizy dokonane przez autorów pozwalajÄ… czytelnikowi zaktualizować swojÄ… wiedzÄ™ na temat nowych wyzwaÅ„ i możliwoÅ›ci, jakie stwarzajÄ… globalizacja i technologie internetowe. Styl pisania i struktura książki - mimo iż mamy do czynienia z pracÄ… naukowÄ… - sÄ… przyjazne czytelnikowi. KsiążkÄ™ czyta siÄ™ przyjemnie. Jest ona zarówno podrÄ™cznikiem, jak i „przewodnikiem” po zagadnieniach marketingu miÄ™dzynarodowego i miÄ™dzynarodowych badaÅ„ rynku. GorÄ…co polecam.doc. Ing. PAVOL KITA,
PhD, Ekonomická univerzita v Bratislave (fragment recenzji książki)
MAGDALENA JACIOW - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu marketingu, badań i analizy rynku.
ROBERT WOLNY - doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, dyrektor Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Sieci Badawczej Krajów Grupy Wyszehradzkiej - Réseau PGV, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu handlu, marketingu i badań rynku.
AGATA STOLECKA-MAKOWSKA - magister nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, asystent w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert w Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Sieci Badawczej Krajów Grupy Wyszehradzkiej - Réseau PGV, wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym z zakresu marketingu, zachowań podmiotów rynkowych i badań rynku.
Osoby które kupowały "E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
Spis treści
E-konsument w Europie - komparatywna analiza zachowań -- spis treści
Wstęp (5)
RozdziaÅ‚ 1. Komparatywna analiza zachowaÅ„ e-konsumentów - podstawy teoretyczno-metodologiczne (9)
- E-konsument jako podmiot badań (10)
- Zachowania nabywcze e-konsumentów (17)
- Metodologia miÄ™dzynarodowych badaÅ„ zachowaÅ„ e-konsumentów (26)
RozdziaÅ‚ 2. Uwarunkowania zachowaÅ„ nabywczych e-konsumentów w Europie (41)
- Demograficzne uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (42)
- Kulturowe uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (45)
- Uwarunkowania ekonomiczne i prawne zachowaÅ„ e-konsumentów (54)
- Technologiczne uwarunkowania zachowaÅ„ e-konsumentów (67)
RozdziaÅ‚ 3. Profil e-konsumentów w wybranych krajach Europy (85)
- Charakterystyka demograficzno-spoÅ‚eczna badanych e-konsumentów (86)
- Portret psychograficzny e-konsumentów z wybranych krajów Europy (95)
- Postawy e-konsumentów wobec zakupów (103)
RozdziaÅ‚ 4. Zachowania nabywcze e-konsumentów z wybranych krajów Europy (115)
- CzÄ™stotliwość zakupów i wydatki na zakupy online (117)
- Sposoby dokonywania zakupów online (128)
- Determinanty zakupów online (138)
- Miejsca i warunki zakupów online (147)
Podsumowanie (159)
Bibliografia (165)