Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja - Onepress

ISBN: 97883-242-1021-3
stron: 576, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-07
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 9,10 zł (poprzednio: 14,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-4,90 zł)
- Rozszerzone i zaktualizowane kompendium wiedzy o dziennikarstwie i mediach
- Obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz cenzurę
- Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów oraz ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych (rzecznik prasowy, public relations, reklama)
- Uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej
- Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym
Osoby które kupowały "Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja eBook -- spis treści
Od redaktorów
I. Z historii i teorii mediów
Tomasz Goban-Klas, Komunikowanie i media
Maciej Mrozowski, System medialny. Struktura i zasady działania
Zbigniew Bauer, Rozwój środków komunikowania
Zbigniew Bauer, Kalendarium rozwoju mediów
Stanisław Jędrzejewski, radio. Narodziny - ewolucja - perspektywy
Wiesław Godzic, Telewizja dla dziennikarzy - telewizja dla widzów
Marcin Jasionowicz, Internet. Medium, środowisko, społeczność
Marek Hołyński, Nowe technologie w mediach
Zbigniew Bajka, Rynek mediów w Polsce
Sylwester Dziki, Prasa regionalna i lokalna (do roku 1989)
Marek Jachimowski, regiony periodycznej komunikacji medialnej
Adam Komorowski, media za granicą
II. Genologia i retoryka dziennikarska
Zbigniew Bauer, Gatunki dziennikarskie
Jerzy Uszyński, Genologia telewizyjna
Wojciech Markiewicz, Radio - "świat z dźwięków"
Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Reportaż
Zbigniew Bauer, Wywiad. Gatunek i metoda
Edward Chidziński, Felieton. Geneza i ewolucja gatunku
Walery Pisarek, Podstawy retoryki dziennikarskiej
Jerzy Bralczyk, Jacek Wasilewski, Język w mediach. Medialność języka
III. Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego
Marian Szulc, Technologie prasy. Wybrane aspekty
Kazimierz Żórawski, Technologia programu telewizyjnego
Marek Staniewicz, Dziennikarstwo on-line
Krzysztof Mroziewicz, Korespondent zagraniczny
Henryk Pietrzak, Rzecznik prasowy w przestrzeni medialnej
IV. Konteksty dziennikarstwa
Teresa Sasińska-Klas, Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie?
Jarosław Flis, Public relations
Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Dokąd zmierza reklama?
Izaebla Dobosz, Prawo prasowe
Janusz Barta, Media a prawo autorskie
Tomasz Goban-Klas, Granice wolności mediów. Wolność mediów - od kogo i od czego?
Walery Pisarek, Kodeksy etyki dziennikarskiej
Noty o autorach