reklama - zainteresowany?

Dyskursywny obraz Łodzi w mediach - Onepress

Dyskursywny obraz Łodzi w mediach
ebook
Autor: Mateusz Gaze
ISBN: 978-83-8142-582-7
stron: 346, Format: ebook
Data wydania: 2020-02-19
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,65 zł (poprzednio: 21,79 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,14 zł)

Dodaj do koszyka Dyskursywny obraz Łodzi w mediach

Tagi: Marketing

Publikacja zawiera odpowiedź na pytanie, czy media wzmacniają i/lub wyciszają stereotypy o Łodzi. Przystępując do badania, określono następujące problemy poznawcze: co pisze się o Łodzi, jak się pisze oraz czy to, jak się pisze, podlega refleksji samych dziennikarzy, a zatem, czy możliwe jest zbadanie metadyskursu. Już na etapie wyboru tematu czy selekcji materiału dziennikarz dokonuje subiektywnego przedstawienia wybranych elementów Łodzi. Z lingwistycznego punktu widzenia istotny jest proces, podczas którego na bazie zebranych materiałów i opinii dziennikarz tworzy tekst, nadając mu konkretną strukturę językową. Dobiera odpowiednie środki językowe, by osiągnąć określone wcześniej intencje.

Celem monografii jest analiza wizerunku Łodzi w różnych typach mediów (prasa, internet, telewizja). Źródła dobrano tak, by wychwycić różnice między wizerunkiem Łodzi w mediach o zasięgu ogólnopolskim a wizerunkiem w mediach o zasięgu lokalnym.

Ze Wstępu

Niezwykle ciekawym dopełnieniem analiz jest rozdział poświęcony metadyskursowi na temat wizerunku Łodzi w mediach. Jest to próba zarejestrowania i zdemaskowania praktyk dziennikarskich, które wpływają na opinię publiczną poprzez kreowanie określonej wizji Łodzi. Rozdział ten świadczy o dociekliwości badawczej Autora, który podjął trud wielostronnego oglądu badanego materiału.

Z recenzji dr hab. Magdaleny Trysińskiej (UW)

Dodaj do koszyka Dyskursywny obraz Łodzi w mediach

Spis treści

Dodaj do koszyka Dyskursywny obraz Łodzi w mediach

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.