reklama - zainteresowany?

Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja - Onepress

Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja
ebook
Autor: W
ISBN: 978-83-8175-409-5
stron: 374, Format: ebook
Data wydania: 2022-10-24
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 63,92 zł (poprzednio: 79,90 zł)
Oszczędzasz: 20% (-15,98 zł)

Dodaj do koszyka Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja

Tagi: E-biznes

Gospodarka cyfrowa – to gospodarka oparta na danych (datafikacja – danetyzacja). Rodzi si

Dodaj do koszyka Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja

 

Osoby które kupowały "Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm
  • Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach

Dodaj do koszyka Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja

Spis treści

Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja eBook -- spis treści

Wykaz skrótów 
Wprowadzenie 
1. Od własności danych do Data Commons 
1.1. Proste reguły w złożonym świecie – fi lozofi a regulacji 
1.2. Inspiracje z głównych modeli zarządzania danymi 
1.3. Datafi kacja – koncepcja regulacji Data Commons jako ekosystemu zaufania 
1.4. Dostęp do danych zamiast własności danych – w centrum debaty 
1.5. Problem szerszego udostępniania danych 
1.6. Trendy rozwoju ruchu otwartych danych 
1.7. Ekosystem otwartych danych publicznych w Polsce – kierunki rozwoju 
1.8. Otwarte dane w sektorze fi nansowym – w kierunku otwartej bankowości 
2. Ochrona danych a dostęp do danych – dylematy regulacji 
2.1. Metody kontroli algorytmów 
2.2. Rola interoperacyjności w gospodarce opartej na danych 
2.3. Profi lowanie – kluczowe problemy regulacji
2.4. W kierunku godnej zaufania i wyjaśnialnej sztucznejninteligencji 
2.5. Indywidualne a społeczne aspekty ochrony danych osobowych (RODO a inne systemy regulacji) 
2.6. Problem przeciwdziałania uprzedzeniom – oceny wpływu a odpowiedzialność algorytmiczna 
3. Nowe koncepcje regulacji zarządzania datafikacją 
3.1. Ochrona danych a zarządzanie datafikacją 
3.2. Modele zarządzania datafikacją a problem regulacji 
3.3. Koncepcja regulacji zarządzania datafikacją (kwestie szczegółowe) 
3.4. Projekt e-Privacy a regulacja gospodarki opartej na danych 
3.5. Kierunki regulacji sztucznej inteligencji – kontekst datafikacji 
3.6. Metaverse – nowe wyzwania dla zarządzania datafikacją 
3.7. Kierunki regulacji metaverse – między grą i zabawą a pracą i biznesem 
4. Systemy zarządzania datafikacją a platformy cyfrowe 
4.1. Problemy zarządzania danymi w przedsiębiorstwie 
4.2. Problem regulacji konkurencji platform cyfrowych (BigTechów) 
4.3. Ekosystemy w gospodarce opartej na danych – dylematy regulacji 
4.4. Modele biznesowe oparte na danych 
4.5. Problem odmowy dostępu do danych – kontekst prawa
konkurencji 
4.6. Platformy cyfrowe – w kierunku regulacji opartej na dowodach 
5. Regulacja datafikacji z perspektywy konkurencji 
5.1. Regulacja datafikacji a promocja konkurencji 
5.2. Regulacja datafikacji a nowe technologie (5G) 
5.3. Prawo konkurencji, regulacje sektorowe a innowacje 
5.4. Datafikacja – źródłem władzy (dominacji) rynkowej? 
5.5. Czy dane osobowe mogą być wykorzystywane w definiowaniu pozycji dominującej?
5.6. Nowe ramy oceny porozumień ograniczającychkonkurencję dotyczących zrównoważonego rozwoju 
5.7. Próby krajowej regulacji konkurencji z uwzględnieniem datafikacji 
6. Zarządzanie datafikacją a DLT blockchain 
6.1. Kryptoekonomia – datafikacja a DLT blockchain 
6.2. Cechy DLT blockchain a możliwości zarządzania datafikacją 
6.3. Możliwości wykorzystania DLT blockchain na rzecz Data Commons 
6.4. DLT blockchain w zarządzaniu dobrami wspólnymi 
6.5. Blockchain – problem bezpieczeństwa danych i baz danych 
6.6. Projekt Libra (Diem) – nowa wizja datafikacji za pośrednictwem pieniądza? 
6.7. Koncepcja cyfrowej tożsamości suwerennej 
6.8. Diem, stablecoiny, CBDC, systemy płatności – czy nowe zagrożenia dla prywatności? 
Podsumowanie i wnioski 
Bibliografia 

Dodaj do koszyka Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.