reklama - zainteresowany?

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - Onepress

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich
ebook
Autor: Anna Waligóra-Huk
ISBN: 978-8-3801-2460-8
stron: 400, Format: ebook
Data wydania: 2015-12-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 42,25 zł (poprzednio: 52,16 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,91 zł)

Dodaj do koszyka Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

Tagi: Marketing

Problematyka pracy koncentruje siÄ™ wokóÅ‚ szeroko pojÄ™tego zagadnienia cyberprzemocy wystÄ™pujÄ…cej wÅ›ród mÅ‚odzieży – uczniów wiejskich szkóÅ‚ gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegóÅ‚owej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiaÅ‚u empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformuÅ‚owano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujÄ…cych siÄ™ problematykÄ… cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykÅ‚adowców oraz studentów w szczególnoÅ›ci kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane sÄ… w taki sposób, by publikacja stanowiÅ‚a źródÅ‚o wskazówek i informacji niezbÄ™dnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujÄ…cych wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwÅ‚aszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy sÄ… także rodzice uczniów, w szczególnoÅ›ci dorastajÄ…cej mÅ‚odzieży, której niestety na coraz wiÄ™kszÄ… skalÄ™ problem cyberprzemocy dotyczy. LiczÄ™, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysÅ‚użą siÄ™ studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródÅ‚o inspiracji do dalszych dociekaÅ„ i pogÅ‚Ä™bionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy.


Recenzja książki ukazaÅ‚a siÄ™ w czasopiÅ›mie „Forum Akademickie” nr 5/2016, s. 70 (Aleksandra UrbaÅ„czyk: Dziecko w sieci).

Dodaj do koszyka Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

 

Osoby które kupowały "Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw wÅ‚asnych i pospolitych. KsiÄ™ga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. MiÄ™dzy misjÄ… a politykÄ…
  • JÄ™zyk w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny Å›wiat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

Spis treści

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich eBook -- spis treści

Spis treści

 

Wstęp / 9

 

1. Wybrane teorie i koncepcje wyjaśniające agresję i przemoc uczniowską / 15

1.1. Wprowadzenie w problematykÄ™ agresji i przemocy. WyjaÅ›nienia terminologiczne / 19

1.2. Wybrane teorie psychologiczne wyjaÅ›niajÄ…ce agresjÄ™ i przemoc / 28

1.2.1. Teoria instynktów Zygmunta Freuda / 28

1.2.2. Teoria frustracji – agresji Johna Dollarda i Neala E. Millera / 30

1.2.3. Teorie uczenia siÄ™ na przykÅ‚adzie teorii wyuczonej agresji Arnolda H. Bussa / 33

1.3. Wybrane teorie socjologiczne wyjaÅ›niajÄ…ce agresjÄ™ i przemoc / 37

1.3.1. Teoria anomii Emila Durkheima oraz koncepcja szkolnej anomii / 38

1.3.2. Teoria uczenia siÄ™ spoÅ‚ecznego Alberta Bandury / 41

1.3.3. Teoria etykietowania Edwina Lemerta i Howarda Beckera / 44

1.4. Wybrane koncepcje integrujÄ…ce wyjaÅ›niajÄ…ce agresjÄ™ i przemoc / 46

1.4.1. Teoria zachowaÅ„ problemowych Richarda i Shirley Jessorów / 46

1.4.2. Koncepcja socjoekologiczna / 51

1.4.3. Koncepcje dotyczÄ…ce wpÅ‚ywu mediów na zachowania agresywne / 54

 

2. Nowe media w komunikacji interpersonalnej dzieci i młodzieży / 59

2.1. Charakterystyka nowych mediów / 60

2.2. Wprowadzenie w problematykÄ™ oddziaÅ‚ywania mediów / 61

2.3. OddziaÅ‚ywanie mediów na przykÅ‚adzie teorii uczenia siÄ™ spoÅ‚ecznego Alberta Bandury / 62

2.4. Teorie i modele komunikacji interpersonalnej / 64

2.4.1. PojÄ™cie komunikacji / 66

2.4.2. Teoria komunikacji Harolda Lasswella / 69

2.4.3. Teoria systemowa w komunikowaniu / 70

2.4.4. Teorie konstruktywistyczne / 71

2.4.5. Teorie kognitywistyczne / 72

2.4.6. Teorie konektywistyczne / 74

 

3. Wprowadzenie do problematyki badań dotyczących zjawiska cyberprzemocy / 77

3.1. UjÄ™cia definicyjne zjawiska cyberprzemocy / 80

3.2. Cechy charakterystyczne zjawiska cyberprzemocy / 86

3.3. Formy cyberprzemocy / 91

3.4. Cyberprzemoc a przemoc tradycyjna / 96

3.5. Skala zjawiska / 99

3.6. Sprawcy i ofiary cyberprzemocy / 102

3.7. Konsekwencje doÅ›wiadczania cyberprzemocy / 110

3.8. Wybrane przypadki doÅ›wiadczania cyberprzemocy przez mÅ‚odzież / 116

 

4. Profilaktyka cyberprzemocy wystÄ™pujÄ…cej wÅ›ród dzieci i mÅ‚odzieży / 123

4.1. Kryteria doboru oddziaÅ‚ywaÅ„ profilaktyczno-wychowawczych w odniesieniu do cyberprzemocy / 125

4.2. Szkolna polityka i infrastruktura w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 130

4.3. Rola rodziców w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 136

4.4. Kampanie i spoÅ‚eczne akcje edukacyjne podejmowane w ramach profilaktyki cyberprzemocy wystÄ™pujÄ…cej wÅ›ród dzieci i mÅ‚odzieży / 142

 

5. Koncepcja metodologiczna badań własnych / 149

5.1. Uzasadnienie problematyki badaÅ„ wÅ‚asnych i ich innowacyjność / 149

5.2. Cele i przedmiot badaÅ„ / 152

5.3. Problematyka badaÅ„ / 153

5.4. Hipotezy badawcze / 155

5.5. Zmienne i ich wskaźniki / 156

5.6. Metody, techniki i narzÄ™dzia badawcze / 160

5.7. Charakterystyka terenu badaÅ„ i badanej populacji / 165

5.7.1. Charakterystyka terenu badaÅ„ / 165

5.7.2. Charakterystyka próby badawczej / 166

 

6. Cyberprzemoc wÅ›ród mÅ‚odzieży ze szkóÅ‚ wiejskich – analiza wyników badaÅ„ wÅ‚asnych / 185

6.1. Charakterystyka zjawiska cyberprzemocy wystÄ™pujÄ…cego wÅ›ród mÅ‚odzieży ze szkóÅ‚ wiejskich / 185

6.1.1. Skala wystÄ™powania zjawiska cyberprzemocy wÅ›ród mÅ‚odzieży uczÄ™szczajÄ…cej do szkóÅ‚ wiejskich / 185

6.1.2. Formy cyberprzemocy wystÄ™pujÄ…ce wÅ›ród mÅ‚odzieży uczÄ™szczajÄ…cej do szkóÅ‚ wiejskich / 193

6.1.3. Poczucie bezpieczeÅ„stwa w sieci mÅ‚odzieży gimnazjalnej ze szkóÅ‚ wiejskich / 204

6.1.4. WpÅ‚yw poziomu agresji uczniów wiejskich szkóÅ‚ gimnazjalnych na popeÅ‚nienie aktu cyberprzemocy / 208

6.2. Profilaktyka i interwencja w zakresie cyberprzemocy / 212

6.2.1. Znajomość zjawiska cyberprzemocy i Å›wiadomość zagrożeÅ„ w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów / 212

6.2.2. Profilaktyka cyberprzemocy w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów oraz podejmowane w tym zakresie dziaÅ‚ania / 229

6.2.3. Interwencja w zakresie cyberprzemocy w opinii rodziców, nauczycieli i uczniów / 248

6.2.4. Dokumenty szkolne zawierajÄ…ce treÅ›ci dotyczÄ…ce cyberprzemocy / 256

 

7. PogÅ‚Ä™biona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków / 275

7.1. Bartosz – sprawca cyberstalkingu wykorzystujÄ…cy telefon komórkowy / 275

7.2. Klaudia – ofiara cyberstalkingu z wykorzystaniem telefonu komórkowego / 287

7.3. Kamila – sprawczyni cyberprzemocy wykorzystujÄ…ca telefon komórkowy / 296

7.4. Monika – ofiara cyberprzemocy w filmach nagrywanych wbrew jej woli telefonem komórkowym / 305

7.5. Marcin – sprawca cyberprzemocy wykorzystujÄ…cy portal spoÅ‚ecznoÅ›ciowy / 314

7.6. Olga – ofiara cyberprzemocy na forum portalu spoÅ‚ecznoÅ›ciowego / 325

 

Wnioski koÅ„cowe i uogólnienia / 335

Wnioski praktyczne / 361

 

Bibliografia / 371

Wykaz tabel / 393

 

Summary / 397

Zusammenfassung / 399

Dodaj do koszyka Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.