Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek - Onepress
ISBN: 978-83-246-6328-6
stron: 184, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2013-04-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 37,00 zł
Książka została wyróżniona w kwartalnym przeglądzie najważniejszych książek (lato 2013) opublikowanego przez THINKTANK. Zapraszamy do lektury przeglądu nowości wydawniczych
Co tysiąc głów, to nie jedna
Crowdsourcing to stosunkowo Å›wieże zjawisko w marketingu. Polega na kreowaniu nowych produktów, ulepszaniu istniejÄ…cych, proponowaniu innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ i aktywnym ksztaÅ‚towaniu marki w oparciu o mÄ…drość konsumentów. DziÄ™ki crowdsourcingowi wiele firm o globalnym zasiÄ™gu, takich jak Coca-Cola, Apple, IBM czy Google, zmieniÅ‚o podejÅ›cie do komunikacji. W wymyÅ›lanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ wÅ‚Ä…czajÄ… swoich… konsumentów. DziesiÄ…tki, setki, tysiÄ…ce ludzi! AngażujÄ… ich i zyskujÄ… w zamian dostÄ™p do wielu kreatywnych umysłów, które razem pracujÄ… o wiele efektywniej niż samodzielny pracownik dziaÅ‚u innowacji.
Tradycyjny marketing zakÅ‚ada, że to firma jest jedynym „dawcÄ…” komunikatu, treÅ›ci, przekazu marketingowego, a konsument ma jedynie sÅ‚uchać i kupować. Ta reguÅ‚a obowiÄ…zywaÅ‚a jeszcze caÅ‚kiem niedawno — zanim media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe zaczęły rzÄ…dzić Å›wiatem wirtualnym i zmieniÅ‚y jednostronnÄ… komunikacjÄ™ (od firmy do konsumenta) w dialog, w którym obie strony majÄ… gÅ‚os i mogÄ… siÄ™ wzajemnie od siebie uczyć. Nigdy wczeÅ›niej marki nie byÅ‚y tak blisko swoich odbiorców — i na odwrót. WÅ‚aÅ›ciciel marki ma na wyciÄ…gniÄ™cie rÄ™ki uwagi, pomysÅ‚y i treÅ›ci pochodzÄ…ce z najlepszego źródÅ‚a: wprost od użytkowników produktów i usÅ‚ug. Wystarczy nawiÄ…zać z nimi kontakt, sÅ‚uchać, rozmawiać i… nauczyć siÄ™ korzystać z potężnej siÅ‚y crowdsourcingu.
Czy jesteś gotów zaangażować konsumentów w świat Twojej marki?
Partner merytoryczny:
Osoby które kupowały "Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek ", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek -- spis treści
Wstęp (7)
Wielu autorów (9)
Część I. SPOTKANIE MARKI I KONSUMENTA
1. Co zostało z pięknych wizji? (13)
- Bomba idzie w górę (14)
- Fundamenty idei crowdsourcingu (15)
2. Od outsourcingu do crowdsourcingu (21)
- Historia outsourcingu w pigułce (21)
- Outsourcing według firmy Hewlett-Packard (22)
- Outsourcing według British Petroleum (23)
- "Crowdsourcing to outsourcing na sterydach" (24)
3. O relacji konsumenta i marki (27)
- Budowa unikatowego "ja" (27)
- O relacje trzeba dbać (29)
- Powiem Ci szczerze (30)
- Porozmawiajmy (33)
- Emocjonalne wsparcie (34)
Część II. CROWDSOURCING. ANGAŻOWANIE KONSUMENTÓW W ŚWIAT MARKI
4. Wykorzystanie crowdsourcingu w całym procesie marketingowym (39)
- Crowdsourcing jako sposób zbierania insightów (40)
- Strategia i brief (45)
- Crowdsourcing jako sposób pozyskiwania contentu kreatywnego (48)
- Call to Action (54)
5. Tworzenie społeczności i zarządzanie nią (63)
- Dbaj, motywuj, wspieraj (63)
- Kilka metod stymulacji (64)
- Bliskość też działa (67)
- Inne metody, inne podejście (69)
- Popatrz, jaki jestem zdolny (72)
- Zapamiętasz mnie (73)
- Przyjaciel badacz, kolega strateg (74)
6. Korzyści z zastosowania modelu crowdsourcingowego (77)
- Pamiętaj o ryzyku, nie bój się go (77)
- Potencjał innowacyjności (78)
- Co wiele głów, to nie jedna (79)
- Starbucks zaczyna rozmawiać (81)
- Tańsza reakcja (82)
- Więcej, ciekawiej, autentyczniej (83)
- Brak poufności (87)
- Gorsza jakość i amatorzy (87)
- Wyzysk i brak kontroli (88)
- Pamiętaj o autorach (90)
7. Niezmierzona skuteczność crowdsourcingu (91)
- Mierz, ale nie bądź naiwny (91)
- Co mierzyć (93)
- Zasięg, odsłony i wizerunek (95)
- Struktura zgromadzonego tłumu (95)
- Wirusy, którymi trudno się zarazić (96)
8. Pomysł na dobry interes (101)
- Skonsternowana branża (101)
- Co to za argumenty? (105)
- Człowiek z Accenture (106)
- Oczy szeroko otwarte (107)
- DziÅ› zaczyna siÄ™ jutro (109)
- Możliwości niemal nieograniczone (110)
- Jest ich coraz więcej (111)
9. Crowdsourcing a tradycyjny model agencji reklamowej. Narodziny Agencji 3.0 (115)
- Proste słowo - współpraca (115)
- Nareszcie pojawił się dialog (116)
- Nowy koncept pracy (118)
- Czy model zastÄ…pi model? (119)
10. Aspekty prawne crowdsourcingu (123)
- Autor, autor... (123)
- Wizerunek, który chronimy (125)
- Nie bądź pasożytem (126)
- Standard wszędzie ten sam (127)
- KÅ‚opot z wytyczeniem granicy (129)
- Między portalem a twórcą (130)
- Licencja na korzystanie (132)
- Regulamin to podstawa (134)
- Crowdsourcing a crowdfunding (135)
- Najważniejszy jest sens (136)
Część III. PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA O CROWDSOURCINGU
11. Jak pokonać smoka, czyli crowdsourcing w praktyce (139)
- Crowdsourcing jest fair (139)
- Po co crowdsourcing? (141)
- Zdobywanie idei (141)
- Zdobywanie rozwiązań, wiedzy, treści (142)
- Budzenie zainteresowania markÄ…, problemem, ideÄ…... (143)
- "Dowiedzmy się, co ludzie myślą", czyli badanie (144)
- Do kogo kierować kampanię crowdsourcingową? (145)
- Gotowi? (146)
12. Artysta spotyka marketera w kawiarni (149)
- Artysta - marketer. Trudny zwiÄ…zek (150)
- Rendez-vous w kawiarni - crowdsourcing (151)
- Wolność tworzenia, wolność wyboru (152)
- Wypiliśmy kawę... (152)
Część IV. CO DALEJ Z CROWDSOURCINGIEM?
13. Zastosowanie crowdsourcingu poza marketingiem (155)
- Model pracy (155)
- Media (156)
- Budowanie reputacji (157)
- Przełomowa zmiana (158)
- Wspólne rządzenie (158)
- Organizacje (159)
- Finansowanie (160)
- Model biznesowy (161)
- Innowacyjność (162)
14. Perspektywy rozwoju crowdsourcingu (167)
O autorach (175)