reklama - zainteresowany?

Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek - Onepress

Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek
Autor: Praca zbiorowa pod redakcjÄ… Jana Kasprzyckiego-Rosikonia i Jacka PiÄ…tkowskiego
ISBN: 978-83-246-6328-6
stron: 184, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2013-04-08
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 37,00 zł

Dodaj do koszyka Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek

Tagi: Marketing

Książka została wyróżniona w kwartalnym przeglądzie najważniejszych książek (lato 2013) opublikowanego przez THINKTANK. Zapraszamy do lektury przeglądu nowości wydawniczych


Co tysiąc głów, to nie jedna

Crowdsourcing to stosunkowo Å›wieże zjawisko w marketingu. Polega na kreowaniu nowych produktów, ulepszaniu istniejÄ…cych, proponowaniu innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ i aktywnym ksztaÅ‚towaniu marki w oparciu o mÄ…drość konsumentów. DziÄ™ki crowdsourcingowi wiele firm o globalnym zasiÄ™gu, takich jak Coca-Cola, Apple, IBM czy Google, zmieniÅ‚o podejÅ›cie do komunikacji. W wymyÅ›lanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ wÅ‚Ä…czajÄ… swoich… konsumentów. DziesiÄ…tki, setki, tysiÄ…ce ludzi! AngażujÄ… ich i zyskujÄ… w zamian dostÄ™p do wielu kreatywnych umysłów, które razem pracujÄ… o wiele efektywniej niż samodzielny pracownik dziaÅ‚u innowacji.

Tradycyjny marketing zakÅ‚ada, że to firma jest jedynym „dawcÄ…” komunikatu, treÅ›ci, przekazu marketingowego, a konsument ma jedynie sÅ‚uchać i kupować. Ta reguÅ‚a obowiÄ…zywaÅ‚a jeszcze caÅ‚kiem niedawno — zanim media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe zaczęły rzÄ…dzić Å›wiatem wirtualnym i zmieniÅ‚y jednostronnÄ… komunikacjÄ™ (od firmy do konsumenta) w dialog, w którym obie strony majÄ… gÅ‚os i mogÄ… siÄ™ wzajemnie od siebie uczyć. Nigdy wczeÅ›niej marki nie byÅ‚y tak blisko swoich odbiorców — i na odwrót. WÅ‚aÅ›ciciel marki ma na wyciÄ…gniÄ™cie rÄ™ki uwagi, pomysÅ‚y i treÅ›ci pochodzÄ…ce z najlepszego źródÅ‚a: wprost od użytkowników produktów i usÅ‚ug. Wystarczy nawiÄ…zać z nimi kontakt, sÅ‚uchać, rozmawiać i… nauczyć siÄ™ korzystać z potężnej siÅ‚y crowdsourcingu.

Czy jesteś gotów zaangażować konsumentów w świat Twojej marki?


Partner merytoryczny:

Dodaj do koszyka Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek

Spis treści

Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek -- spis treści

Wstęp (7)

Wielu autorów (9)

Część I. SPOTKANIE MARKI I KONSUMENTA

1. Co zostało z pięknych wizji? (13)

  • Bomba idzie w górÄ™ (14)
  • Fundamenty idei crowdsourcingu (15)

2. Od outsourcingu do crowdsourcingu (21)

  • Historia outsourcingu w piguÅ‚ce (21)
  • Outsourcing wedÅ‚ug firmy Hewlett-Packard (22)
  • Outsourcing wedÅ‚ug British Petroleum (23)
  • "Crowdsourcing to outsourcing na sterydach" (24)

3. O relacji konsumenta i marki (27)

  • Budowa unikatowego "ja" (27)
  • O relacje trzeba dbać (29)
  • Powiem Ci szczerze (30)
  • Porozmawiajmy (33)
  • Emocjonalne wsparcie (34)

Część II. CROWDSOURCING. ANGAŻOWANIE KONSUMENTÓW W ŚWIAT MARKI

4. Wykorzystanie crowdsourcingu w całym procesie marketingowym (39)

  • Crowdsourcing jako sposób zbierania insightów (40)
  • Strategia i brief (45)
  • Crowdsourcing jako sposób pozyskiwania contentu kreatywnego (48)
  • Call to Action (54)

5. Tworzenie społeczności i zarządzanie nią (63)

  • Dbaj, motywuj, wspieraj (63)
  • Kilka metod stymulacji (64)
  • Bliskość też dziaÅ‚a (67)
  • Inne metody, inne podejÅ›cie (69)
  • Popatrz, jaki jestem zdolny (72)
  • ZapamiÄ™tasz mnie (73)
  • Przyjaciel badacz, kolega strateg (74)

6. Korzyści z zastosowania modelu crowdsourcingowego (77)

  • PamiÄ™taj o ryzyku, nie bój siÄ™ go (77)
  • PotencjaÅ‚ innowacyjnoÅ›ci (78)
  • Co wiele głów, to nie jedna (79)
  • Starbucks zaczyna rozmawiać (81)
  • TaÅ„sza reakcja (82)
  • WiÄ™cej, ciekawiej, autentyczniej (83)
  • Brak poufnoÅ›ci (87)
  • Gorsza jakość i amatorzy (87)
  • Wyzysk i brak kontroli (88)
  • PamiÄ™taj o autorach (90)

7. Niezmierzona skuteczność crowdsourcingu (91)

  • Mierz, ale nie bÄ…dź naiwny (91)
  • Co mierzyć (93)
  • ZasiÄ™g, odsÅ‚ony i wizerunek (95)
  • Struktura zgromadzonego tÅ‚umu (95)
  • Wirusy, którymi trudno siÄ™ zarazić (96)

8. Pomysł na dobry interes (101)

  • Skonsternowana branża (101)
  • Co to za argumenty? (105)
  • CzÅ‚owiek z Accenture (106)
  • Oczy szeroko otwarte (107)
  • DziÅ› zaczyna siÄ™ jutro (109)
  • MożliwoÅ›ci niemal nieograniczone (110)
  • Jest ich coraz wiÄ™cej (111)

9. Crowdsourcing a tradycyjny model agencji reklamowej. Narodziny Agencji 3.0 (115)

  • Proste sÅ‚owo - współpraca (115)
  • Nareszcie pojawiÅ‚ siÄ™ dialog (116)
  • Nowy koncept pracy (118)
  • Czy model zastÄ…pi model? (119)

10. Aspekty prawne crowdsourcingu (123)

  • Autor, autor... (123)
  • Wizerunek, który chronimy (125)
  • Nie bÄ…dź pasożytem (126)
  • Standard wszÄ™dzie ten sam (127)
  • KÅ‚opot z wytyczeniem granicy (129)
  • MiÄ™dzy portalem a twórcÄ… (130)
  • Licencja na korzystanie (132)
  • Regulamin to podstawa (134)
  • Crowdsourcing a crowdfunding (135)
  • Najważniejszy jest sens (136)

Część III. PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA O CROWDSOURCINGU

11. Jak pokonać smoka, czyli crowdsourcing w praktyce (139)

  • Crowdsourcing jest fair (139)
  • Po co crowdsourcing? (141)
  • Zdobywanie idei (141)
  • Zdobywanie rozwiÄ…zaÅ„, wiedzy, treÅ›ci (142)
  • Budzenie zainteresowania markÄ…, problemem, ideÄ…... (143)
  • "Dowiedzmy siÄ™, co ludzie myÅ›lÄ…", czyli badanie (144)
  • Do kogo kierować kampaniÄ™ crowdsourcingowÄ…? (145)
  • Gotowi? (146)

12. Artysta spotyka marketera w kawiarni (149)

  • Artysta - marketer. Trudny zwiÄ…zek (150)
  • Rendez-vous w kawiarni - crowdsourcing (151)
  • Wolność tworzenia, wolność wyboru (152)
  • WypiliÅ›my kawÄ™... (152)

Część IV. CO DALEJ Z CROWDSOURCINGIEM?

13. Zastosowanie crowdsourcingu poza marketingiem (155)

  • Model pracy (155)
  • Media (156)
  • Budowanie reputacji (157)
  • PrzeÅ‚omowa zmiana (158)
  • Wspólne rzÄ…dzenie (158)
  • Organizacje (159)
  • Finansowanie (160)
  • Model biznesowy (161)
  • Innowacyjność (162)

14. Perspektywy rozwoju crowdsourcingu (167)

O autorach (175)

Dodaj do koszyka Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.