reklama - zainteresowany?

Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu - Onepress

Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu
Autor: Bartosz Filip Malinowski, Marcin Giełzak
ISBN: 978-83-283-0341-6
stron: 280, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2015-04-17
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu

Tagi: E-biznes | Finanse | Start-up

ECONOMICUS 2016 - III miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"


WE the CROWD

Czym jest crowdfunding? Na to pytanie prościej jest odpowiedzieć przez zaprzeczenie. Crowdfunding nie jest: finansowaniem społecznościowym, piramidą finansową ani bezzwrotną pożyczką uzyskaną od wielu osób. Jest za to demokratyczną i cyfrową metodą finansowania projektów, w ramach której dowolna osoba głosuje swoimi pieniędzmi na jakiś pomysł w zamian za konkretną korzyść. Jest także demokratyczną formą marketingu, łączącą zaufanie i dialog z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. Innymi słowy, crowdfunding to taka forma kapitalizmu, w której o realizacji danego pomysłu decyduje Tłum.

Crowdfunding w Polsce rośnie w siłę w miarę rozwoju inwencji i zaradności cyfrowego Tłumu. Coraz więcej artystów, startupów, a nawet organizacji charytatywnych zwraca się bezpośrednio do swoich społeczności w celu pozyskania funduszy na realizację kapitalnych, potrzebnych projektów. To jednak wciąż za mało! Autorzy tej książki zebrali i usystematyzowali wiedzę, którą dzielą się za pośrednictwem poświęconego crowdfundingowi bloga www.wethecrowd.pl. Dziś oddają w Twoje ręce nie tylko bazę teoretyczną, ale przede wszystkim zestaw narzędzi pozwalających przekonać się, co o Twoich pomysłach sądzi Tłum, który może zadecydować o przyszłości Twoich projektów.

UWAGA – wydanie tej książki zostało częściowo sfinansowane w ramach crowdfundingu!


 


Bartosz Filip Malinowski (ur. 1987) – współzałożyciel think tanku WE the CROWD, doktorant zarządzania. Publikuje na łamach „Nowego Marketingu” i „Antywebu”. Prowadzi bloga www.apofenique.pl. Racjonalista, humanista, ateista i idealista, szukający właściwych środków do właściwych celów.

Marcin Giełzak (ur. 1987) – współzałożyciel think tanku WE the CROWD. Aktywnie uczestniczy w kampaniach crowdfundingowych i prowadzi szkolenia z tego zakresu. Współorganizował pierwsze w Polsce wydarzenia poświęcone ekonomii współdzielonej. Współpracuje m.in. z „Nowym Marketingiem”, „Mam StartUp”, „Nowym Obywatelem”. Autor książki Antykomuniści lewicy (Poznań 2014).

 

Dodaj do koszyka Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu

 

Osoby które kupowały "Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm
  • Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach

Dodaj do koszyka Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu

Spis treści

Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Wprowadzenie teoretyczne (15)

  • Tłum finansował od zawsze (15)
  • Definiując crowdfunding (21)
  • Crowdfunding to (prawie) same zalety (26)
  • Proces crowdfundingu (32)
  • Typy i rodzaje crowdfundingu (42)

Rozdział 2. Niezbędnik (49)

  • Wstęp (49)
  • 5P crowdfundingu (53)
    • Pomysł (58)
    • Plemię (60)
    • Plan (60)
    • Prezentacja (61)
    • Promocja/PR (61)
    • 5P i tysiące niewiadomych (62)
  • Dlaczego Tłum? (I inne trudne pytania) (63)
    • Łyżka dziegciu, beczka miodu (63)
    • Pytanie 1. Czemu akurat crowdfunding? (65)
    • Pytanie 2. Czy możesz właściwie sformułować swoje cele? (66)
    • Pytanie 3. Dlaczego Tłum miałby wesprzeć Twój pomysł? (67)
    • Pytanie 4. Czy rozumiesz i akceptujesz zasady? (68)
    • Komentarze (69)
  • Wybór modelu i sposobu finansowania przez Tłum (74)
    • Wybór platformy (74)
    • "Trzecia droga"1 i druga też (79)
    • Komentarze (83)
  • Wyznaczenie celu finansowego i czasu trwania zbiórki (86)
    • Wyznaczenie celu finansowego (funding goal) (86)
    • Wyznaczenie celów dodatkowych (stretch goals) (90)
    • Wyznaczenie czasu trwania zbiórki (93)
    • Komentarze (97)
  • Dobór nagród i budowanie struktury nagród (100)
    • Dobór nagród (perk selection) (101)
    • Konstruowanie poziomów nagród (perk pricing & structuring) (104)
    • Komentarze (112)
  • Przygotowanie prezentacji (115)
    • Ty (117)
    • Opowieść projektu (story) (118)
    • Materiały i aspekt wizualny (121)
    • Opis projektu (project description) (123)
    • Wideoprezentacja (video pitch) (128)
    • Komentarze (131)
  • Promocja/PR przed startem zbiórki (136)
    • Z czym, do kogo, jak i po co? (136)
    • Mobilizacja Twojego Plemienia (139)
    • Pokrewne Plemiona i partnerzy (142)
    • Media i liderzy opinii (145)
    • Tuż przed startem (149)
    • Komentarze (150)
  • Promocja/PR po starcie zbiórki (155)
    • Pierwsze kilkadziesiąt godzin (155)
    • Kolejne kilkadziesiąt godzin (158)
    • Co dalej? (163)
    • Zarządzanie kryzysowe (165)
    • Komentarze (166)
  • Koniec kampanii... początek pracy (170)
    • Scenariusz nr 1: Sukces (170)
    • Scenariusz nr 2: Porażka (175)
    • Komentarze (179)
  • Imperialne rozmowy przy piwie. Wywiad z organizatorami zbiórki "Piwne imperium" (183)
  • "Baliśmy się, że dojdziemy do 100 tys. zł". Wywiad z organizatorami zbiórki Space is More (202)
  • Budując zbrojownię. Wywiad z organizatorem zbiórki The Armory (217)
  • Wizytówka w postaci wydanej płyty. Wywiad z zespołem Yoga Terror (224)

Rozdział 3. Dziennik kampanii (235)

  • Ostatnie dni przed startem (235)
  • 30 dni kampanii (247)
  • Co dalej? (263)

Zakończenie (267)

Słowniczek pojęć (271)

Honorowa lista wspierających (280)

Dodaj do koszyka Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.