reklama - zainteresowany?

Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi - Onepress

Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi
ebook
Autor: Piotr Grzelczak
ISBN: 978-83-945-2511-8
stron: 27, Format: ebook
Data wydania: 2016-06-06
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 33,30 zł

Dodaj do koszyka Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi

Tagi: E-biznes

Rozwój społeczeństwa informacyjnego i upowszechnianie nowych technologii sprawiają, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. W sieci nie tylko szukamy informacji o produktach dostępnych w sklepach stacjonarnych, ale też coraz częściej produkty te kupujemy. Już ponad połowa internautów deklaruje, że przynajmniej jeden raz dokonała zakupów on-line i choć większość z nich to ludzie młodzi (do 35 lat), to możemy zaobserwować rosnące zainteresowanie e-zakupami również wśród osób starszych.

Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku szacowano na ok. 27 miliardów złotych, a prognozy na 2015 roku mówią o ok. 33 miliardach złotych.
Od kilku lat – w ujÄ™ciu rok do roku – obserwujemy kilkunastoprocentowy wzrost tego segmentu, co zwiÄ…zane jest m.in. z rozwojem sektora pÅ‚atnoÅ›ci on-line. RoÅ›nie nie tylko wartość obrotów w ramach e-handlu, ale również liczba przedsiÄ™biorców prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność on-line. Część z nich skupia siÄ™ przy tym wyÅ‚Ä…cznie na dziaÅ‚alnoÅ›ci w internecie, natomiast dla pozostaÅ‚ych sklepy internetowe stanowiÄ… naturalnÄ… nadbudowÄ™ dla ich stacjonarnej dziaÅ‚alnoÅ›ci.

Mając na uwadze stały wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce, jak również wzrost osiąganych przez nie obrotów, kluczowym jest zapewnienie, aby prowadzona w ramach tych sklepów działalność była zgodna z prawem (tzw. compliance). Prowadzenie biznesu on-line wymaga bowiem spełnienia szeregu wymogów wynikających z rozlicznych, a do tego stale zmieniających się regulacji prawnych. Chodzi tutaj zwłaszcza o kwestie związane z ochroną konsumentów, świadczeniem usług drogą elektroniczną czy ochroną danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w ramach działalności e-sklepu.

Niniejszy e-book ma na celu zarysowanie podstawowych obowiązków spoczywających na właścicielach sklepów internetowych i wskazanie obszarów, w których mogą występować ryzyka prawne. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione w formie pytań, co powinno uczynić lekturę bardziej przystępną i ułatwić Czytelnikowi orientację w tekście.

Mam nadzieję, że e-book okaże się Państwu przydatny i pomoże w sposób prawidłowy zorganizować działalność Państwa e-sklepu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedstawionych tutaj zagadnień zachęcam do kontaktu (dane kontaktowe znajdą Państwo na końcu e-booka).


O AUTORZE

Piotr Grzelczak jest radcą prawnym z blisko dziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz przedsiębiorców działających w branży IT i nowych technologii oraz w branży e-commerce, w tym w szczególności w doradztwie dla sklepów internetowych. Weryfikuje praktyczne aspekty działalności klientów pod kątem ich zgodności z przepisami prawa (compliance). Miał przyjemność pracować zarówno dla tych największych podmiotów, takich jak np. Toyota, jak i dla małych oraz mikrofirm. Pomagał wielu sklepom internetowym wprowadzić nowe standardy i dostosować działalność do obowiązujących ram prawnych, a także odpowiednio zadbać o prywatność klientów i ochronę ich danych osobowych.

Dodaj do koszyka Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi

 

Osoby które kupowały "Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Blitzscaling. Åšcieżka bÅ‚yskawicznej ekspansji firm
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach

Dodaj do koszyka Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi

Spis treści

Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi eBook -- spis treści

I. WSTĘP
 
II. SKLEP INTERNETOWY A KONSUMENCI
1. Czy wÅ‚aÅ›ciciele sklepów internetowych sÄ… przedsiÄ™biorcami?
2. Kto jest uznawany za konsumenta?
3. Czym jest umowa zawarta na odległość?
4. Jakie obowiązki informacyjne ma sklep internetowy względem konsumenta?
5. Czy konieczne jest uzyskanie zgody konsumenta na dodatkowe płatności?
6. Czy zawarcie umowy na odległość wymaga potwierdzenia?
7. Czy konsument ma prawo do odstÄ…pienia od umowy?
 
III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SKLEPU INTERNETOWEGO ZA WADY TOWARU
1. Wprowadzenie
2. Czym jest rękojmia?
3. Czym jest gwarancja jakości?
 
IV. DOKUMENTACJA SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Czym jest regulamin sklepu internetowego?
2. Do czego służy polityka prywatności?
3. Czy potrzebujÄ™ polityki cookies?
 
V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Czy jako przedsiębiorca mam jakieś obowiązki związane z ochroną danych osobowych?
2. Czym sÄ… dane osobowe?
3. Co to znaczy „przetwarzać dane osobowe”?
4. Kiedy przetwarzanie danych jest legalne?
5. Jakie dane mogę przetwarzać na potrzeby prowadzenia sklepu internetowego?
6. Czy możliwe jest powierzenie przetwarzania danych osobowych innym podmiotom?
7. Jakie prawa przysÅ‚ugujÄ… osobom, których dane sÄ… przetwarzane?
8. Jakie podstawowe obowiązki ma przedsiębiorca jako administrator danych?
9. Czy istnieje obowiÄ…zek zgÅ‚aszania zbiorów danych osobowych do GIODO?
10. Kim jest administrator bezpieczeństwa informacji (ABI)?
11. Jakie sÄ… skutki nieprzestrzegania przepisów dotyczÄ…cych ochrony danych osobowych?

VI. AKTY PRAWNE

VII. O AUTORZE

Dodaj do koszyka Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.