Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi - Onepress
ebook
Autor: Piotr GrzelczakISBN: 978-83-945-2511-8
stron: 27, Format: ebook
Data wydania: 2016-06-06
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 33,30 zł
Tagi: E-biznes
Rozwój społeczeństwa informacyjnego i upowszechnianie nowych technologii sprawiają, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. W sieci nie tylko szukamy informacji o produktach dostępnych w sklepach stacjonarnych, ale też coraz częściej produkty te kupujemy. Już ponad połowa internautów deklaruje, że przynajmniej jeden raz dokonała zakupów on-line i choć większość z nich to ludzie młodzi (do 35 lat), to możemy zaobserwować rosnące zainteresowanie e-zakupami również wśród osób starszych.
Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku szacowano na ok. 27 miliardów zÅ‚otych, a prognozy na 2015 roku mówiÄ… o ok. 33 miliardach zÅ‚otych. Od kilku lat – w ujÄ™ciu rok do roku – obserwujemy kilkunastoprocentowy wzrost tego segmentu, co zwiÄ…zane jest m.in. z rozwojem sektora pÅ‚atnoÅ›ci on-line. RoÅ›nie nie tylko wartość obrotów w ramach e-handlu, ale również liczba przedsiÄ™biorców prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność on-line. Część z nich skupia siÄ™ przy tym wyÅ‚Ä…cznie na dziaÅ‚alnoÅ›ci w internecie, natomiast dla pozostaÅ‚ych sklepy internetowe stanowiÄ… naturalnÄ… nadbudowÄ™ dla ich stacjonarnej dziaÅ‚alnoÅ›ci.
Mając na uwadze stały wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce, jak również wzrost osiąganych przez nie obrotów, kluczowym jest zapewnienie, aby prowadzona w ramach tych sklepów działalność była zgodna z prawem (tzw. compliance). Prowadzenie biznesu on-line wymaga bowiem spełnienia szeregu wymogów wynikających z rozlicznych, a do tego stale zmieniających się regulacji prawnych. Chodzi tutaj zwłaszcza o kwestie związane z ochroną konsumentów, świadczeniem usług drogą elektroniczną czy ochroną danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w ramach działalności e-sklepu.
Niniejszy e-book ma na celu zarysowanie podstawowych obowiązków spoczywających na właścicielach sklepów internetowych i wskazanie obszarów, w których mogą występować ryzyka prawne. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione w formie pytań, co powinno uczynić lekturę bardziej przystępną i ułatwić Czytelnikowi orientację w tekście.
Mam nadzieję, że e-book okaże się Państwu przydatny i pomoże w sposób prawidłowy zorganizować działalność Państwa e-sklepu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedstawionych tutaj zagadnień zachęcam do kontaktu (dane kontaktowe znajdą Państwo na końcu e-booka).
O AUTORZE
Piotr Grzelczak jest radcą prawnym z blisko dziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz przedsiębiorców działających w branży IT i nowych technologii oraz w branży e-commerce, w tym w szczególności w doradztwie dla sklepów internetowych. Weryfikuje praktyczne aspekty działalności klientów pod kątem ich zgodności z przepisami prawa (compliance). Miał przyjemność pracować zarówno dla tych największych podmiotów, takich jak np. Toyota, jak i dla małych oraz mikrofirm. Pomagał wielu sklepom internetowym wprowadzić nowe standardy i dostosować działalność do obowiązujących ram prawnych, a także odpowiednio zadbać o prywatność klientów i ochronę ich danych osobowych.
Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku szacowano na ok. 27 miliardów zÅ‚otych, a prognozy na 2015 roku mówiÄ… o ok. 33 miliardach zÅ‚otych. Od kilku lat – w ujÄ™ciu rok do roku – obserwujemy kilkunastoprocentowy wzrost tego segmentu, co zwiÄ…zane jest m.in. z rozwojem sektora pÅ‚atnoÅ›ci on-line. RoÅ›nie nie tylko wartość obrotów w ramach e-handlu, ale również liczba przedsiÄ™biorców prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność on-line. Część z nich skupia siÄ™ przy tym wyÅ‚Ä…cznie na dziaÅ‚alnoÅ›ci w internecie, natomiast dla pozostaÅ‚ych sklepy internetowe stanowiÄ… naturalnÄ… nadbudowÄ™ dla ich stacjonarnej dziaÅ‚alnoÅ›ci.
Mając na uwadze stały wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce, jak również wzrost osiąganych przez nie obrotów, kluczowym jest zapewnienie, aby prowadzona w ramach tych sklepów działalność była zgodna z prawem (tzw. compliance). Prowadzenie biznesu on-line wymaga bowiem spełnienia szeregu wymogów wynikających z rozlicznych, a do tego stale zmieniających się regulacji prawnych. Chodzi tutaj zwłaszcza o kwestie związane z ochroną konsumentów, świadczeniem usług drogą elektroniczną czy ochroną danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w ramach działalności e-sklepu.
Niniejszy e-book ma na celu zarysowanie podstawowych obowiązków spoczywających na właścicielach sklepów internetowych i wskazanie obszarów, w których mogą występować ryzyka prawne. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione w formie pytań, co powinno uczynić lekturę bardziej przystępną i ułatwić Czytelnikowi orientację w tekście.
Mam nadzieję, że e-book okaże się Państwu przydatny i pomoże w sposób prawidłowy zorganizować działalność Państwa e-sklepu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedstawionych tutaj zagadnień zachęcam do kontaktu (dane kontaktowe znajdą Państwo na końcu e-booka).
O AUTORZE
Piotr Grzelczak jest radcą prawnym z blisko dziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz przedsiębiorców działających w branży IT i nowych technologii oraz w branży e-commerce, w tym w szczególności w doradztwie dla sklepów internetowych. Weryfikuje praktyczne aspekty działalności klientów pod kątem ich zgodności z przepisami prawa (compliance). Miał przyjemność pracować zarówno dla tych największych podmiotów, takich jak np. Toyota, jak i dla małych oraz mikrofirm. Pomagał wielu sklepom internetowym wprowadzić nowe standardy i dostosować działalność do obowiązujących ram prawnych, a także odpowiednio zadbać o prywatność klientów i ochronę ich danych osobowych.
Osoby które kupowały "Compliance w e-sklepie. Prawne aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)