Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów - Onepress
ISBN: 978-83-246-4589-3
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)
Rzeczowe i praktyczne odpowiedzi na kluczowe pytania
- Czym jest coaching? Jak stać się dobrym coachem? Jak doskonalić własną praktykę?
- Jakie możliwości oferuje coaching oraz jak mądrze i skrzętnie z nich skorzystać?
- Jak umiejętnie wdrażać coaching w organizacji, aby móc rozwinąć jej potencjał?
Lektura obowiÄ…zkowa dla:
- adeptów coachingu i praktykujących coachów,
- menedżerów, którzy chcą skorzystać z usług coacha,
- specjalistów HR, odpowiedzialnych za wdrażanie coachingu w organizacji.
Coaching jako metoda wspierania rozwoju osób ambitnych!
Czy wiesz, czym jest profesjonalny coaching oraz w jaki sposób może pomóc Ci w rozwoju kariery zawodowej?
Coaching służy doskonaleniu kompetencji oraz przygotowuje do pełnienia nowych ról zawodowych lub sprawniejszego funkcjonowania w dotychczasowej roli. Jest to także narzędzie pomocne we wprowadzaniu zmian w obecnym sposobie życia lub ścieżce kariery. Zmian tych dokonuje się poprzez odkrycie na nowo znaczenia swojej pracy lub dążenie do nadania własnemu życiu lub karierze zupełnie nowego sensu i kierunku. Coaching jest więc sposobem na wspieranie rozwoju i samorealizacji, kreowanie siebie i własnego życia w zgodzie z wyznawanymi wartościami, posiadanymi predyspozycjami i dążeniami, z którymi głęboko się identyfikujemy. Aktywne uczestnictwo w sesjach coachingu owocuje odkryciem i uwolnieniem uśpionych zdolności, możliwości i potencjału.
- Porady menedżerów -- jak najlepiej spożytkować udział w sesjach coachingu.
- Coaching umiejętności interpersonalnych.
- Executive oraz career coaching.
- Praca coacha wewnętrznego.
- Wdrożenie coachingu w organizacji.
- Standardy nauczania, etyka oraz superwizja w coachingu.
- Psychologia coachingu oraz coaching oparty na dowodach.
Coaching jest dla osób, które dobrze funkcjonują, ale mają potencjał oraz ambicję, aby radzić sobie jeszcze lepiej z myślą o osiąganiu nieprzeciętnych wyników.Paweł Smółka
Osoby które kupowały "Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów", wybierały także:
- Insight. Droga do mentalnej dojrzałości 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
Spis treści
Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów eBook -- spis treści
WstÄ™p (PaweÅ‚ SmóÅ‚ka, Anna Pyrek, Henryk Szmidt, Zbigniew BrzeziÅ„ski, PaweÅ‚ Gniazdowski, Katarzyna Pieciul, Olga Rzycka, Piotr Wieczorek, Dawid SmóÅ‚ka, MaÅ‚gorzata Lasota, Anna WojczyÅ„ska) (7)
Perspektywa nauki
RozdziaÅ‚ 1. Coaching oparty na dowodach (PaweÅ‚ SmóÅ‚ka) (23)
RozdziaÅ‚ 2. Psychologia coachingu (PaweÅ‚ SmóÅ‚ka) (47)
RozdziaÅ‚ 3. Coaching umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalnych (PaweÅ‚ SmóÅ‚ka) (71)
Perspektywa praktyki
Rozdział 4. Coaching jako profesja. Standardy nauczania i praktyki coachingu (Anna Pyrek, Henryk Szmidt) (95)
- Coaching jako zawód (95)
- Kompetencje coacha (96)
- Motywacja (97)
- Ścieżki rozwojowe (98)
- Szkoleniowiec/trener (98)
- Konsultant HR/executive search (99)
- Menedżer/lider (99)
- Terapeuta/psycholog (100)
- Metody nauczania (100)
- Metody pracy w grupie z coachem-trenerem (101)
- Indywidualne metody rozwoju (102)
- Możliwości edukacyjne, czyli jak zostać coachem (103)
- Formalne potwierdzenie kompetencji (105)
- Wybór wÅ‚aÅ›ciwego szkolenia (106)
- ICF (108)
- Superwizja w coachingu (109)
- Modele superwizji (111)
- Podstawowe funkcje superwizji (112)
- Rodzaje superwizji (113)
- Sukces superwizji (115)
- Style coachingu (117)
- Załącznik (118)
- Kodeks etyki oraz kompetencje coacha według International Coach Federation (118)
- KODEKS ETYKI (118)
- KOMPETENCJE COACHA (122)
RozdziaÅ‚ 5. Executive coaching, czyli o metodzie dążenia do doskonaÅ‚oÅ›ci przez menedżerów wyższego szczebla (Zbigniew BrzeziÅ„ski) (129)
- Indywidualny rozwój kadry menedżerskiej najwyższego szczebla (131)
- Executive coaching - czym jest? (132)
- Czyżby kolejna moda? (135)
- Jakie korzyści? (136)
- Jak to działa? (138)
- Nad czym można pracować, wykorzystując executive coaching? (140)
- Ile to trwa? (146)
- Sylwetka coacha (146)
- Po czym poznać dobrego executive coacha? (150)
- Zamiast zakończenia (153)
Rozdział 6. Coaching kariery (Paweł Gniazdowski, Katarzyna Pieciul) (155)
- Czym jest dla nas coaching kariery? (156)
- Kariera jako temat coachingu (156)
- Coaching kariery (157)
- Coaching kariery a doradztwo (158)
- Kim jest coach kariery? (158)
- Potrzeby i dylematy klienta coachingu kariery (159)
- Przypadek 1. (160)
- Jak klient trafił do coacha? (161)
- Potrzeby klienta (161)
- Warsztat coacha (162)
- Przypadek 2. (163)
- Jak klient trafił do coacha? (165)
- Potrzeby klienta (166)
- Warsztat coacha (170)
- Przypadek 3. (171)
- Jak klient trafia do coacha kariery? (172)
- Potrzeby klienta (173)
- Warsztat coacha (176)
- Przypadek 4. (176)
- Jak klient trafia do coacha? (177)
- Potrzeby klienta (177)
- Warsztat coacha (179)
- Zadowolony klient coachingu kariery (179)
Rozdział 7. Coaching wewnętrzny w firmie (Olga Rzycka) (181)
- Na początek kilka wyjaśnień (181)
- Co to jest coaching? (182)
- Coach cudotwórca (183)
- Rodzaje coachingów (183)
- Coaching wewnętrzny (184)
- Firma ING Usługi Finansowe S.A. i coaching (186)
- Jak ING Usługi Finansowe S.A. rozumie coaching? (186)
- Jak coaching wewnÄ™trzny wyglÄ…da w ING? TrochÄ™ wiÄ™cej szczegóÅ‚ów (186)
- Kto może korzystać z coachingu? (188)
- Coaching zespołowy (188)
- Czy coaching wewnętrzny przynosi oczekiwane efekty? (189)
- Informacje dodatkowe (190)
- Praca coacha wewnętrznego (190)
- TrochÄ™ o perspektywie systemowej (190)
- Na czym polega praca coacha wewnętrznego? (192)
- O co chodzi w pracy coacha wewnętrznego? (193)
- Ryzyko i dylematy pracy coacha wewnętrznego (194)
- Zakończenie (196)
- Załącznik nr 1 (197)
- Standardy ICC (197)
- Załącznik nr 2 (201)
- Procedura Programu Indywidualnego Coachingu WewnÄ™trznego dla Dyrektorów OddziaÅ‚ów (201)
- Załącznik nr 3 (203)
- Opis stanowiska coacha menedżerów sprzedaży (203)
Perspektywa klienta
Rozdział 8. E-coaching: zalety i ograniczenia (Piotr Wieczorek) (209)
- Kim jest coach? (211)
- Wybieramy coacha (212)
- Doświadczenia z sesji (217)
- Osiągnięcia coachingu (222)
- E-coaching: za i przeciw (225)
- Planowanie i częstotliwość (227)
- Komu polecam coaching? (227)
- Podsumowanie (229)
RozdziaÅ‚ 9. Coaching z perspektywy menedżera (Dawid SmóÅ‚ka) (231)
- Talenty a wybory (231)
- Kariera (233)
- Gdy dojrzewałem do decyzji (236)
- Mój coaching (241)
- Co dalej? (248)
Rozdział 10. Wdrożenie programu coachingu w organizacji (Małgorzata Lasota, Anna Wojczyńska) (251)
- PoczÄ…tki coachingu w biznesie (251)
- Czy potrzebny jest nam coaching? (252)
- Historia podejść do coachingu w GSK (256)
- Elementy wdrożenia coachingu w GSK na przykÅ‚adzie projektu pilotażowego dla grupy Talentów (258)
- Misja (260)
- Czynniki sukcesu (264)
- Podsumowanie (266)
O autorach (267)
Skorowidz (271)